تکنیک های شگفت انگیز که انگیزه شما را چند برابر می کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۷ مهر, ۱۴۰۰
تکنیک های شگفت انگیز که انگیزه شما را چند برابر می کند

برای با انگیزه ماندن و از دست ندادن رغبت، شور و انرژی چه کار باید کرد‌؟ انگیزه برای انجام کار، مطالعه، دنبال کردن هدف یا رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای از زندگی به وسیله‌ محرک‌های خارجی ایجاد می‌شود.

امکان دارد اشتیاق و انگیزه پس از دیدن یک فیلم الهام‌ بخش، خواندن یک کتاب یا صحبت کردن با فردی موفق حاصل شود. اگر اشتیاق و بلند همتی زیاد نباشد، انگیزه‎‌ ایجاد شده اغلب چندان دوام ندارد. از خود بپرسید چند بار تا الان پس از تماشای فیلم یا خواندن یک کتاب برای رسیدن به آرزوی خاصی ذوق زده، پر انرژی و با‌ انگیزه بوده‌‌اید؟

آیا این حالت با شما باقی مانده و شما را به حرکت وادار کرده تا زمانی‌ که به آن هدف رسیدید؟ چه اتفاقی برای اشتیاق و انگیزه‌‌تان در نیم ساعت بعد، یک روز بعد یا یک هفته بعد افتاده است؟ در بیشتر مواقع انگیزه از بین رفته است. چرا؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

افزایش انگیزه

آیا پیش آمده برای نداشتن انگیزه در کاری، سر در گم و گیج باشید؟ آیا با وجود موانع دوست دارید با‌انگیزه باشید؟ اغلب پس از اشتیاق و انگیزه اولیه، علاقه و میل از بین می‌رود.

اگر اشتیاق و میل به اندازه کافی نباشد، شما مقاومت و قدرت درونی خود را از دست می‌دهید یا زندگی روزمره باعث فراموشی آن می‌شود. یک عامل انگیزشی قبلی همیشه کافی نیست. موقعیت و حوادث معینی امکان دارد بلند همتی و انگیزه را به وجود آورد. اما یک مدت بعد، هر چیزی به حالت طبیعی خودش برمی‌گردد و شما آن‌ها را فراموش می‌کنید.

استاد احمد محمدی
زندگی شگفت‌انگیز است، کافی است راهش را پیدا کنی.
استاد احمد محمدی

موفقیت به محرک قبلی نیاز ندارد بلکه مستلزم انگیزه دائمی است. در سمینار موفقیت یاد می‌گیرید که چگونه انگیزه دائمی داشته باشید. همچنین محیط شاد و انگیزشی این سمینار در شما ایجاد انگیزه می‌کند که برای هدف‌های خود تلاش نمایید.

عوامل ایجاد انگیزه

عوامل ایجاد انگیزه

برای دستیابی به هر چیزی، باید یاد بگیرید که با‌انگیزه باشید. شما باید خود را با محرک‌های دائمی آماده کنید در این صورت با وجود موانع، شما می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

هر موفقیت و دستاوردی به انگیزه‌ی دائمی نیاز دارد. درست است که هر زمان یک فعالیت مشخصی را برای مدتی انجام می‌دهید به یک عادت تبدیل می‌شود گویی که پروازی خودکار است. اما اگر بدانیم که چطور با‌انگیزه بمانیم سفر به سوی موفقیت را آسان‌تر، سریع‌تر و لذت‌ بخش‌تر می‌سازد. شما هرگز نباید صبر و تحمل خود را از دست بدهید و تسلیم شوید.

  • بدنسازی فرآیندی است که به تلاش و زمان نیاز دارد.
  • کاهش وزن نیز به وقت نیاز دارد.
  • برای گرفتن مدرک هم باید وقت گذاشت.
  • برای تغییر سبک زندگی و عادات هم به انگیزه‌ مداوم نیاز است.

مدیریت انگیزه و نقش زمان

هر چیز ارزشمندی مستلزم زمان، کار و تلاش است. شما براساس اهدافتان به زنده نگه داشتن انگیزه برای روزها، ماه‌ها و حتی بیشتر نیاز دارید. سوال اینجاست که چگونه انگیزه مداوم را باید ایجاد کرد که بر تنبلی، موانع، تعویق انداختن کارها، ترس‌ها و افکار منفی غلبه کند؟ چگونه می‌توان نه تنها برای یک روز و هفته بلکه تا زمان دستیابی به موفقیت با‌انگیزه باقی ماند؟ در ادامه تعدادی نکته آورده می‌شود که برای باانگیزه ماندن به شما کمک می‌کند.

به زمانی فکر کنید که باانگیزه بودید و درمورد نشانه‌های آن بنویسید. مهم نیست که برای چه کاری انگیزه داشته‌اید. برای ایجاد همان شرایط و نشانه‌ها اما مرتبط با هدف فعلی‌تان، فکر کنید و راه‌هایی بیابید.

فهرستی از کتاب‌های انگیزشی و الهام‌بخش را که در گذشته به شما کمک کرده، داشته باشید. هر روز دست کم چند صفحه از یک کتاب را بخوانید. اگر تا به حال کتاب انگیزشی نخوانده‌اید از حالا شروع به خواندن یکی از آن‌ها کنید. از دوستانتان درمورد چنین کتاب‌هایی سوال کنید یا درمورد آن‌ها در اینترنت جستجو کنید.

به جای تماشای فیلمی که فراموش می‌شود و هیچ تاثیری در زندگی شما ندارد، فیلم‌هایی را تماشا کنید که به شما انگیزه می‌دهد.

شماری از نقل‌قول‌های انگیزشی را بنویسید و هر چند وقت یکبار به ویژه صبح قبل از رفتن به سرکار و شب قبل از خواب، آن‌ها را بخوانید. این نقل‌قول‌ها را می‌توانید در وب‌سایت‌های اینترنتی بیابید.

با انجام نکات زیر به موفقیت برسید

با انجام نکات زیر به موفقیت برسید

داستان زندگی افراد موفق را در زمینه‎‌هایی که شما می‌خواهید به موفقیت برسید، بخوانید. عکس‌هایی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید یا چیزی که می‌خواهید داشته باشید، جمع‌آوری کنید و برای به دست آوردن انگیزه گاهی به آن‌ها نگاه کنید.

در جستجوی پیدا کردن افرادی باشید که تاثیر عمیقی بر شما دارند و تلاش کنید تا از معاشرت با افراد منفی‌باف خودداری کنید که عمدی یا غیر عمدی شما را ناامید می‌کنند.

از اهداف کوچک و ساده شروع کنید. چون باانگیزه بودن برای کوتاه مدت آسان‌ است، برای هدفی که به زمان و تلاش زیادی نیاز ندارد؛ مثلا به مدت چند دقیقه، چند ساعت، یک یا دو روز، نیز با‌انگیزه باقی ماندن راحت‌‌تر است. عبارات تاییدی و مثبت مربوط به اهدافتان را تکرار کنید.

نقل قول های افزایش انگیزه

“زندگی وقتی معنا پیدا می‌کند که شما با‌انگیزه باشید، اهداف تعیین کنید و به شکلی مهارنشدنی به دنبالشان بروید.” 

«لِس بِراون»

” خودتان را باور کنید و به توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید، بدون یک اعتماد به نفس معقول و فروتنانه نسبت به توانایی‌هایتان، نمی‌توانید یک فرد خوشحال یا موفق باشید.”

« نورمن وینسِت پیل»

کلید موفقیت را در دست بگیرید

یکی از وجوه تمایز افراد موفق و ناموفق همین انگیزه است. انسان‌های موفق همواره در طی مسیر دستیابی به اهداف خود، انگیزه خود را در طی مسیر از روش‌های مختلفی حفظ می‌کنند و همین عامل سبب می‌شود تا ناامید نشوند و تا رسیدن به هدف خود و موفقیت، دست از تلاش بر ندارند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون یکم بیشتر

در صورتی که بسیاری از افراد کمی بعد از شروع تلاش به سوی هدف خود یا در میانه مسیر و گاهی حتی در نزدیکی هدف بی انگیزه و ناامید می‌شوند.

در مقاله فوق تعدادی از روش‌هایی که سبب می‌شوند مجدد انگیزه خود را بازیابید آورده شده است. اما من پیشنهاد می‌کنم برای روشن شدن بیشتر اهمیت انگیزه، در سمینار موفقیت شرکت نمایید.

زیرا در آن استاد احمد محمدی تمامی ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت از جمله همین انگیزه و خود انگیزشی و همچنین سایر ویژگی‌های افراد موفق را به شما تدریس خواهند نمود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام عادل عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی