توجه و تمرکز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

توجه و تمرکز و نقش آن‌ها در جذب آنچه می‌خواهیم

برای جذب یک خواسته، همواره یک فرمول ثابت وجود دارد. توجه و تمرکز بر آنچه می‌خواهید، احساسی را در شما به وجود می‌آورد که آن احساس، دارای ارتعاش است. و زمانی که ارتعاشی از سوی شما ساطع شود، اتفاقات، افراد و شرایطی مشابه و هم ارتعاش با شما به سویتان جذب خواهند شد.

اهمیتی هم ندارد که توجه شما به چیزهای خوب معطوف باشد یا چیزهای بد و منفی! توجه شما به هرچه که باشد، احساس متناسب با همان چیز در شما ایجاد می‌شود و ارتعاش آن به سوی عالم هستی ارسال می شود.

بنابراین، اولین و مهم‌ترین گام در یک چیز، «توجه و تمرکز» می‌باشد. شما به هر چیزی، به هر شکلی که توجه کنید، آن را به سوی خود جذب می‌کنید. پس اولین سوالی که باید از خود بپرسید، این است که: «من دارم به چه چیزی توجه می‌کنم؟ آیا توجه من معطوف به ناخواسته‌هایم است، یا خواسته‌هایم؟»

احساس، قوی‌ترین سیستم هدایتگر درونی

ما در طول روز، در شرایط مختلفی قرار می‌گیریم، با افراد مختلفی روبرو می‌شویم و اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کنیم؛ بنابراین، برایمان دشوار است که بتوانیم بفهمیم در هر لحظه توجهمان معطوف به چه چیزی است. اما همه ما انسان‌ها، در درون خود یک سیستم هدایتگر درونی داریم که درست مانند یک سیستم GPS هوشمند، ما را از توجه مان آگاه می‌سازد.

این سیستم هدایتگر درونی، «احساسات» نام دارد. گفتیم که توجه ما به هر چیز، باعث ایجاد یک نوع احساس در ما می‌شود. توجه و احساس ما، هرگز نمی‌توانند با یکدیگر در تضاد باشند؛ یعنی امکان ندارد ما به یک چیز منفی توجه کنیم، و احساس خوبی داشته باشیم، یا بالعکس.

بنابراین از آنجا که توجه ما به هر چیز، در هر لحظه باعث ارسال ارتعاشی خاص به سوی کائنات می‌شود، پس آگاه بودن از آن در هر لحظه بسیار حائز اهمیت است.

احساس شما در هر لحظه، به شما می‌گوید که آیا توجهتان معطوف به خواسته و چیزی مثبت است، یا معطوف به ناخواسته و چیزی منفی است. هرگاه فکری در سر دارید که باعث ایجاد حس شادی و اشتیاق در شما می‌شود، یعنی شما دارید به خواسته خود توجه می کنید و در مسیر درستی قرار دارید. پس احساس شادی و اشتیاق سوزان، نشان دهنده این است که شما درحال ارسال ارتعاشی هماهنگ با خواسته خود هستید.

چند نفر از شما هم اکنون چیزی را دارید که قبلاً برایتان یک خواسته یا هدف بوده، و در آن زمان غیر ممکن یا سخت به نظر می‌رسیده است، اما اکنون به آن رسیده‌اید؟ می‌تواند در رابطه با کسب و کار ، روابط ، پول ، سلامتی و یا هر چیز دیگری باشد.

به آن فکر کنید… به آن چیزی که قبلاً غیر ممکن به نظر می‌رسیده اما حالا آن را در زندگی‌تان دارید، فکر کنید. از خودتان بپرسید که اولین کاری که برای رسیدن به آن خواسته انجام دادید، چه بوده است؟


بر اساس تجربه‌ی میلیون‌ها نفر، اولین مرحله برای رسیدن به یک خواسته، این است که آن خواسته شما را به تسخیر خودش در بیاورد و اشتیاق رسیدن به آن، تمام وجود شما را فرا گیرد. به طوری که حتی یک لحظه هم نتوانید از فکر آن بیرون بیایید و به نوعی نسبت به آن، یک نوع وسواس فکری پیدا کنید.

این یعنی همان داشتن احساس خوب! این مرحله اول برای دستیابی به خواسته شماست. چند نفر از شما، با چنین شدتی بر خواسته خود تمرکز کرده‌اید؟ و حتماً این را می‌دانید که در جایی که تمرکز وجود داشته باشد، انرژی هم جریان خواهد داشت، پس اولین مرحله پس از اینکه خواسته‌تان را به طور کاملاً واضح و شفاف تشخیص دادید، این است که بر آن توجه و تمرکز کنید و به سوی آن انرژی ارسال کنید.

پس قبل از تمرکز کردن، مهم است که بدانید روی چه چیزی دارید تمرکز می‌کنید. آیا خواسته‌تان برایتان روشن است؟ یا دارید بر روی ناخواسته‌تان تمرکز می‌کنید؟ زیرا بسیاری از افراد، به طور روشن و واضح می‌دانند که چه چیزی را نمی‌خواهند، اما نمی‌دانند که چه چیزی را می‌خواهند!

پس اگر دارید بر روی چیزی که نمی‌خواهید تمرکز می‌کنید، انرژی خود را به سوی ناخواسته‌تان معطوف کرده‌اید و در نتیجه، طبق قانون جذب بیشتر از آن را دریافت می‌کنید! تقریباً همه شما بدین مسئله واقف هستید. احساس شما، به شما می‌گوید که شما در حال تمرکز بر خواسته‌تان هستید، یا ناخواسته‌تان!

سیستم آر اِی اِس مغز

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر به یک چیز فکر کنید و آن را در ذهن‌تان مجسم کنید و درباره آن با دیگران صحبت کنید، و بطور ناگهانی ببینید که خواسته شما شروع به تحقق یافتن می‌کند؟ دلیلش چیست؟

در مغز همه‌ما، سیستمی وجود دارد به نام «سیستم فعال کننده شبکه‌ای» یا بطور مخفف، سیستم «آر اِی اِس». سیستم آر اِی اِس مغز شما تعیین می‌کند که شما به چه چیزی توجه کنید. بگذارید مثالی برایتان بزنم؛ تابحال شده است که یک لباس یا ماشین خاص بخرید و بعد آن را همه‌جا ببینید، در حالی که قبلاً اینطور نبوده؟

مطمئناً برایتان اتفاق افتاده است! چطور می‌شود که قبلاً  آن را اصلاً نمی‌دیدید، اما از وقتی که خودتان آن را خریده‌اید، همه جا آن را می‌بینید؟ دلیلش این است که وقتی آن را خریداری می‌کنید، سیستم آر اِی اِس مغز شما می‌گوید: «این مهم است و باید به این ماشین یا لباس و هر آنچه مرتبط با آن است، توجه کنم!»

و یا مثلاً چیزی در ذهنتان می‌گذرد و ناگهان در پارک یا فروشگاه متوجه می‌شوید که دو نفر در حال صحبت کردن درباره همان چیزی هستند که در ذهن دارید! دلیلش این است که چون توجه شما به آن چیز خاص معطوف است، سیستم آر اِی اِس مغز شما به دنبال آن می‌گردد و هر آنچه بدان مربوط می‌شود را پیدا کرده، و توجه شما را به آن جلب می‌کند!

نتیجه گیری

در نهایت، نتیجه می‌گیریم که همه چیز از توجه ما شروع می‌شود؛ پس بسیار مهم است که به چه چیزی توجه می‌کنیم. ما به هر چیز و به هر شکل که توجه کنیم، آن را به سوی زندگی‌مان جذب می‌کنیم. این توجه می‌تواند از طریق مشاهده ، شنیدن ، خواندن ، صحبت کردن ، تجسم کردن ، فکر کردن و یا حتی لمس کردن باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تمرکز روی هدف یا تمرکز روی افراد؟

احساسات شما که یک سیستم قوی هدایتگر درونی هستند، شما را در هر لحظه از نوع توجه‌تان آگاه می‌سازند. هرچه بیشتر به خواسته خود توجه کنید، سیستم آر اِی اِس مغزتان، بیشتر آن را سر راهتان قرار می‌دهد و آنقدر چیزهای مرتبط با آن را به شما نشان می‌دهد، تا بالأخره راهی برای رسیدن به خواسته‌تان پیدا کنید.

راه‌های زیادی برای بهتر کردن کیفیت سطح زندگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم، یا به شکلی دیگر، روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌دانیم، اما یا آن‌ها را بکار نمی‌گیریم، یا مشغله‌هایی که داریم، باعث کم‌رنگ‌تر شدن استفاده از آن شده است. زندگی رویایی خود را داشته باشید…

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی