تمرکز، اعتماد به نفس و پایبندی به عقاید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

تمرکز چه تاثیری بر زندگی‌ما دارد؟ اعتماد به نفس و پایبندی به عقاید چه فوایدی دارند؟ چگونه صداهای مزاحم زندگی را ساکت کنیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شما برای تمرکز به یک گوش گیر نیاز دارید!

دوست عزیزم، شما برای تمر‌کز به یک گوش گیر نیاز دارید! اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که شما به هرکجا که می‌روید، یک سری صداهای مزاحم وجود دارد. دوستان، خانواده، اقوام و اطرافیان ما همیشه در حال صحبت کردن هستند. و در اغلب مواقع، همه آن‌ها سعی می‌کنند تا شما را نصیحت کنند و تمرکز شما را به هم بریزند!

همه در تلاش‌اند تا به شما بگویند چه کاری درست است و چه کاری غلط! در فضای مجازی هم به همین صورت است. وقتی وارد فیسبوک یا توییتر می‌شوید نیز، با این صداها مواجه هستید. اهمیت ذهن متمرکز برای داشتن یک زندگی لذتبخش را جدی بگیرید.

زمانی که در حال گوش دادن به اخبار هستید، صداهای مزاحم وجود دارند. هرجایی که پا می‌گذاریم، با سر و صدا برهم زننده تمرکز روبرو می‌شویم!

تمر‌‌کز، اعتماد به نفس و پایبندی به عقاید

صداهای مزاحم، آزار دهنده هستند؛ شما را سرخورده می‌کنند، شما را خسته می‌کنند و وادارتان می‌کنند که تسلیم شوید! شما به یک گوش گیر نیاز دارید تا همه این صداهای مزاحم را حذف کنید. یکی از راه‌های حذف این صداهای مزاحم از دنیای پیرامون خود، داشتن تمرکز، اعتماد به نفس کودکان و پایبندی به عقاید و باورهای‌تان است.

این تنها راهی است که توسط آن می‌توانید همه صداهای مزاحم و آزاردهنده را حذف کنید. مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان شماست.

شما در زندگی فراز و نشیب‌هایی دارید؛ هنگام رویارویی با هر مشکل، اطرافیان می‌خواهند راجع به شما حرف بزنند یا شما را نصیحت کنند.

استاد احمد محمدی
وقتی روی هدف‌مان تمرکز می‌کنیم، کائنات با تمام قدرتش به یاری‌مان می‌‌آید.
استاد احمد محمدی

وقتی شکست می‌خورید، اطرافیان مدام درباره آن صحبت خواهند کرد؛ زمانی که نظر خود را درباره چیزی بیان می‌کنید، قطعا افرادی با شما مخالفت می‌کنند و صداهای مزاحم ایجاد می‌کنند! شکست در زندگی یعنی تلاش برای شروع دوباره.

اما اگر تمرکز داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید و به عقیده خود پایبند بمانید و به آن احترام بگذارید، هیچ صدای مزاحمی را نخواهید شنید.

فواید داشتن تمرکز

داشتن تمرکز، اعتماد به نفس و پایبندی به عقاید، حکم گوش گیر را برای شما دارد. زمانی که تمرکز و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، قبل از آنکه خودتان متوجه آن شوید، همه صداهای مزاحم از بین خواهند رفت؛

قبل از آنکه متوجه شوید، دیگر آن‌ها را نخواهید شنید. زیرا در این صورت، آنچنان اعتماد به نفس دارید و به عقیده خود پایبندید، که تنها چیزی که ذهن‌ت‍ان را درگیر می‌کند، جایی است که می‌خواهید به آن برسید! با داشتن اعتماد به نفس آینده‌تان را درخشان کنید.

در بین همه این صداهای مزاحم، یک منبع بسیار قدرتمند از این صداها وجود دارد که از بین بردن آن به مراتب مهم‌تر از سایر صداهای مزاحم است. این منبع، یک منبع خارجی نیست. این منبع، صدای مزاحم درون خود شماست!

تاثیر ترس

آن صداست که شب‌ها شما را تا دیر وقت بیدار نگه می‌دارد؛ آن صداست که شما را خسته و ناامید می‌کند. گاهی اوقات شب‌ها تا صبح بیدارید، نگرانی دارید و بی‌خوابی امان‌تان را بریده است!

اما دلیل همه این‌ها، ترس است! شما از چیزی می‌ترسید و این ترس، نشان دهنده عدم تمرکز، عدم اعتماد به نفس و عدم پایبندی به عقایدتان است.

زیرا اگر این سه را داشته باشید، دیگر هیچ صدای مزاحمی وجود ندارد و همه ترس‌های‌تان خفه خواهند شد! مهم نیست این صداهای مزاحم، بیرونی باشند یا درونی؛ مهم این است که از بین بردن آن‌ها، یک ابزار مشترک دارد. شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌های‌تان را محو می‌کند.

ابتدا متمرکز باشید؛ سپس روی اعتماد به نفس خود کار کنید؛ و پس از آن و مهم‌تر از همه، سعی کنید همیشه به عقاید خود پایبند باشید. اصلا شاید بهتر باشد بگوییم که این سه، باید هدف شما در زندگی باشند!

اگر این سه را با هم داشته باشید، دیگر نیازی به گوش گیر نیست! زیرا شما دیگر صداهای مزاحم را نمی‌شنوید، علی‌رغم اینکه آن‌ها همچنان وجود دارند!

روشی برای بالا بردن میزان اعتماد به نفس

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قدرت تمرکز

یک روش عالی برای بالا بردن میزان اعتماد به نفس، نوشتن ۱۰ مورد از توانمندی‌ها، استعدادها و ویژگی‌های خوب ظاهری و باطنی است.

پس از آنکه این ۱۰ مورد را نوشتید، کافی است هر روز صبح، نگاهی به آن‌ها بیاندازید و آن‌ها را بخوانید. با انجام این تمرین، پس از مدت بسیار کوتاهی با باز شدن دیدتان نسبت به خصوصیات مثبت خود، می‌توانید هر روز موارد جدیدی را به لیست خود بیافزایید. برای تغییر زندگی‌تان، نگرش خود را تغییر دهید.

این تمرین را به مدت یک ماه ادامه دهید و معجزه آن را مشاهده کنید!

برای افزایش تمرکز و اعتماد به نفس راه‌های متعددی وجود دارد. یکی از راه‌های مطمئن که حتما شما را به نتیجه مطلوب‌تان می‌رساند استفاده از دوره اعتماد به نفس است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی