تصمیم خود را گرفته‌اید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تصمیم بگیرید و از هر کجا که می‌توانید شروع کنید.

بهتر است سؤال پرسیدن درباره اینکه آیا موفقیت امکان‌پذیر است یا نه را کنار بگذارید. تصمیم بگیرید. شروع کنید و خودتان پاسخ سؤال را به خودتان اثبات کنید! از خود نپرسید چرا بی‌ انگیزه هستم؟ چطور می‌توانم از بی‌ انگیزگی خلاص شوم؟ فقط شروع کنید.

سؤال اصلی این نیست که آیا موفقیت امکان پذیر هست یا خیر؛ سوال اصلی این نیست که آیا می‌توان دانشگاه قبول شد یا خیر؛ سوال اصلی این نیست که آیا امکان دارد بتوانید تجارت خود را داشته باشید، تبدیل به یک میلیونر شوید یا تمامی رویاهایتان به حقیقت بپیوندد!

زیرا می‌دانید که پاسخ همه این‌ها مثبت است. دیگر بحث بر سر پتانسیل‌ها و توانایی‌های شما نیست. زیرا متوجه شده‌اید که توانایی‌های شما نامحدود است. سؤال اصلی این است که «آیا تصمیم خود را گرفته‌اید؟»

قدم اول: تصمیم بگیرید!

تصمیم گیری و رسیدن به موفقیت

دلیل موفقیت همه افراد موفق، این است که یک روز تصمیم گرفتند که تمام انرژی و تمرکز خود را روی موفقیتشان بگذارند؛ حال آنکه بسیاری از افراد، هنوز حتی متوجه نشده‌اند که چه می‌خواهند و رویایشان چیست! افراد موفق، از کارهای بیهوده دست کشیدند، بازی‌های کامپیوتری را کنار گذاشتند، دست از تلویزیون نگاه کردن برداشتند، خوردن بعضی چیزها را متوقف کردند و بسیاری از چیزها را قربانی موفقیت خود کردند.

زیرا در مقاله‌های قبلی گفتیم که باید بهای موفقیت را پرداخت. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید تمرکز و انرژی خود را وقف عملی کردنِ تصمیم خود کنید. دلیل اینکه اکنون در جایگاهی که می‌خواهید، قرار ندارید، این است که هنوز تصمیمی نگرفته‌اید!

استاد احمد محمدی
موفق و شکست‌خورده، فقیر و ثروتمند، همه در طول روز 24 ساعت فرصت اقدام داشته‌اند.
استاد احمد محمدی

موفقیت، چیزی جز یک تصمیم نیست و این تصمیم باید آنقدر قوی باشد که اراده شما را برانگیزاند. تصمیم قاطع و قوی، یعنی اینکه بگویید:

تا زمانی که موفق نشوم و به خواسته‌ام نرسم، هرگز تسلیم نخواهم شد!

و زمانی که در آیینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: «دیگر کافی است! هرکاری لازم باشد انجام می‌دهم تا موفق شوم!» ما به شما تضمین می‌دهیم که موفقیت شما در همان لحظه رقم می‌خورد.

قدم دوم: برای دنبال کردن رویای خود، احساس فوریت داشته باشید!

پس از تصمیم گیری، دومین کاری که باید انجام دهید، این است که حس فوریت داشته باشید! با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید. باید احساس کنید که وقت زیادی برای عملی کردن تصمیمات خود ندارید! و واقعاً هم همینطور است؛ عمر شما محدودتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید! شما باید از فرصت‌های طلایی خود بیشترین بهره را ببرید و برای انجام تصمیمات خود، احساس فوریت داشته باشید.

آنچه مردها را از پسربچه‌ها، و زنان را از دختربچه‌ها متمایز می‌کند، نحوه بهره‌وری آن‌ها از زمانی است که در اختیار دارند. و این همان حس فوریت است. هر روز که از خواب بیدار می‌شوید، باید فوراً به سوی رویای خود حرکت کنید زیرا تا پایان روز، وقت زیادی ندارید!

اگر هر روز چنین احساسی داشته باشید، میزان بهره‌برداری شما از روزتان، قابل مقایسه با قبل نخواهد بود. شما باید به این باور برسید که زمانی برای هدر دادن ندارید!

برخی از شما، وقتی از خواب بیدار می‌شوید آهسته عمل می‌کنید، کم انرژی هستید و اشتیاق و انگیزه کمی دارید. اما باید احساس فوریت کنید! زیرا با این کار، نه تنها به کائنات می‌گویید که هدف خود را می‌دانید، بلکه اعلام می‌کنید که آن را به اندازه نفس کشیدنتان می‌خواهید!

قدم سوم: پیگیر باشید!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تصمیم گیری

چقدر مطابق علاقه و روحیات واقعی خودتان زندگی می‌کنید؟ اینطور نباشد که فقط یک روز در هفته تصمیم بگیرید و فقط یک روز را پر انرژی باشید و روز بعد همه چیز را فراموش کنید! شما باید هر روز پیگیر باشید و هر روز احساس فوریت کنید. باید هر روز که از خواب بیدار می‌شوید به خود بگویید: «امروز موفق‌تر از دیروز خواهم بود.»

بدون توقف! نباید منتظر بمانید تا حس شما خوب شود و انرژی و انگیزه‌تان بالا برود! بلکه باید یاد بگیرید کنترل احساستان را به دست گرفته و خودتان احساس‌تان را خوب کنید.

پس همین حالا تصمیم بگیرید. سپس حس فوریت داشته باشید؛ حتی از همین لحظه! شما زمان زیادی در اختیار ندارید! اگر همین حالا از موقعیت خود استفاده نکنید، سه ماه دیگر ممکن است شرایط بدتری در انتظارتان باشد! با پیگیری و داشتن انگیزه مستمر، به اهداف خود برسید و آن‌ها را عملی کنید.

سمینارهای تیم آکادمی بازار، راهی مناسب برای پیگیری خواسته‌های شماست. شما می‌توانید پکیج دوره آموزشی غیرحضوری موفقیت را تهیه کنید. هم‌چنین با دنبال کردن صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی می‌توانید اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی