تسلط و استادی، عامل موفقیت در هر حرفه، اما چطور؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰

تسلط و استادی چه تاثیری در کارها دارد؟ فکر می‌کنید راز موفقیت یک فرد در کار و حرفه‌اش چیست؟ آیا نوع کار اوست؟ چه عاملی باعث می‌شود هر فرد، فارغ از نوع شغل و حرفه‌ای که دارد، در کار خود موفق باشد؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تسلط و استادی، عامل موفقیت در هر حرفه

مایکل فلپس دارنده ۲۸ مدال و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک را در نظر بگیرید؛ آیا می‌توان المپیک را بدون او تصور کرد؟ وقتی از مایکل فلپس صحبت می کنیم، فقط درباره سلطان رقابت صحبت نمی‌کنیم! بلکه راجع به انسانی که به حرفه‌اش کاملا تسلط‌ دارد، صحبت می‌کنیم. در واقع، می‌خواهیم درباره تسلط و استادی در کار صحبت کنیم.

اگر عاشق هستید، حداقل عاشق چیزی باشید که ارزش داشته باشد. مهم نیست شما چه شغل و حرفه‌ای دارید؛ در قدم اول، شما باید عاشق شغل‌تان باشید، و سپس در شغل و حرفه‌تان به تسلط و استادی برسید.

این راز موفقیت شماست! ما درباره موفقیت‌های کوچک صحبت نمی‌کنیم! ما درباره موفقیت‌های بزرگ، پایدار و سرنوشت ساز صحبت می‌کنیم.

صداهای منفی را خاموش کنید

بسیاری از شما به آن سطح از تسلط و استادی در کار خود نمی‌رسید، زیرا نگران نظرات دیگران هستید! شما ابتدا باید صداهای مزاحم را خفه کنید!

شما از هر جهت، همواره حواس پرتی‌هایی در اطراف‌تان دارید؛ شما باید یاد بگیرید که در یک جای شلوغ باشید و بتوانید به هیچ صدایی گوش ندهید!

درست مانند مایکل فلپس که هنگام رقابت، زمانی که حریفش سعی داشت با حرف‌هایش او را بترساند، در حال و هوای خودش غرق بود!

حرف‌های منفی را نادیده بگیرید؛ احساسات منفی دشمن درجه یک موفقیت و کمال هستند. چه کسی اهمیت می‌دهد که دیگران چه می‌گویند؟ اگر می‌خواهید کسانی که از شما متنفر هستند را از سر راه خود بردارید، باید بر کار خود مسلط شوید!

زیرا تسلط باعث موفقیت می‌شود و تنها موفقیت است که دشمنان‌تان را سر جایشان می‌نشاند! مایکل فلپس، فقط بر یک چیز متمرکز بود و آن هم مدال طلا بود. شما نیازی به تایید هیچکس ندارید!

مطالعه کرده و اطلاعات کسب کنید

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت های فروشندگان حرفه ای

از هر فرصتی برای مطالعه درباره کار و حرفه خود استفاده کنید. جمع آوری اطلاعات و مطالعه درباره حرفه‌تان، شما را به تسلط و استادی می‌رساند؛ گویی سال‌ها است در آن حرفه سابقه دارید.

درباره حرفه خود کتاب و مقاله بخوانید یا زندگینامه افرادی که مثل شما در آن حرفه مشغول بوده یا هستند را بررسی کنید. با ۱۰ مزیت اعجاب انگیز مطالعه آشنا شوید.

یادگیری از تجارب آن‌ها، به شما کمک می‌کند به استادی برسید و کمتر خطا کنید. مطالعه روزانه ۱۰ دقیقه درباره حرفه خود، باعث می‌شود در مدت یک سال، در آن حرفه به استادی برسید.

به روش خودتان عمل کنید

یکی دیگر از چیزهایی که باعث می‌شود در حرفه خود به تسلط و استادی برسید، این است که سعی نکنید مثل دیگران باشید! سرنوشت خودتان را در دست بگیرید. شما باید از تجارب دیگران استفاده کنید اما در نهایت خودتان تصمیم گیرنده باشید.

استاد احمد محمدی
نویسنده داستان زندگی‌ات شو، با تخیل شروع کن و بی‌پروا بنویس.
استاد احمد محمدی

هر فردی در حرفه خودش به روش خودش به تسلط و استادی می‌رسد؛ شما باید به روش خودتان عمل کنید، در مسیر خودتان بمانید و به خاص بودن خودتان باور داشته باشید. شما شبیه هیچ‌کس نیستید. ارزش قائل شدن برای خودتان را شروع کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود.

عشق به کار، لازمه رسیدن به تسلط و استادی

تیم آکادمی بازار از شما می‌خواهد که ابتدا حرفه مورد علاقه خودتان را پیدا کنید؛ مهم نیست چه باشد؛ مهم نیست یک کار هنری باشد یا تجارت!

شما می‌توانید در هر کاری موفق شوید اگر ابتدا به آن علاقمند بوده و با اشتیاقی سوزان آن را دنبال کنید و سپس در آن کار به بهترین خودتان تبدیل شوید.

که البته شرط اول، پیش زمینه مورد دوم است؛ زیرا وقتی به چیزی علاقمند باشید، سعی می‌کنید روز به روز بهتر شوید و بهترین‌تان را ارائه دهید. گاهی اوقات دانستن یک چیز، تنها چند دقیقه طول می‌کشد اما استاد شدن در آن، به اندازه یک عمر! برای ساختن زندگی رویایی که آرزو دارید امروز شروع کنید.

موفقیت‌های پایدار

بسیاری از افراد ممکن است موفق شوند، اما موفقیت‌شان پایدار نخواهد بود. اگر می‌خواهید موفقیتی پایدار و پی در پی داشته باشید، تنها راهش این است که ابتدا عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، و سپس در جایگاه خودتان، به تسلط و استادی برسید…

برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های خود، مسیر قابل توجهی را باید بپیمایید و از آن عبور کنید.

شاید تمام چیزهایی را که برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهید را دوست نداشته باشید! اما نکته اینجاست که برای دستیابی به خواسته خود باید تمام آنچه را که انجام می‌دهید را با علاقه و عشق دنبال کنید.

با بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» موفقیت خود و راه‌های دستیافتنی‌تر شدن آن را پر رنگ‌تر کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی