جملات تاکیدی برای جذب مشتری | 9 جمله مشتری پسند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۳ خرداد, ۱۴۰۲
جذب مشتری

من بدترین فروشنده‌ی دنیا بودم و خودم این رو نمی‌دونستم. تا اینکه یک روز یکی از مشتری‌هام با عصبانیت ساعت رو میزی مغازه‌ام رو پرتاب کرد روی زمین و شکست. اما از اون بدتر شکستی بود که توی حرفه‌ام خورده بودم. از اون روز همه چیز برام عوض شد و هیچ وقت فراموشش نمی‌کنم.

حالا من یکی از بهترین فروشنده‌های حرفه‌ی خودم هستم و می‌خوام براتون تعریف کنم که چطور مسیرم رو از بدترین‌ها به بهترین‌ها تغییر دادم. مهم‌ترین چیزی که باعث عصبانی کردن مشتریم شد این بود که نمی‌دونستم:

جذب مشتری یکی از عواملی است که به موفقیت کسب و کار شما مربوط است و تاثیری مستقیم و مثبت روی آن دارد. مشتری مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست یک کسب و کار است.

با کمک نوع بیان و جملاتی که در ارتباط با مشتری استفاده می‌کنید می‌توانید مشتری را به خود جذب کرده یا بالعکس کاری کنید که مشتری دیگر سراغ شما نیاید. پس حرفی که به مشتری می‌زنید بسیار حائز اهمیت است.

مخصوصا 9 تا جمله هست که در دسته جملات تاکیدی برای جذب مشتری قرار دارند. این جملات را با خود تکرار کنید تا در ذهنتان ثبت شود و مثل یک عادت از آن‌ها در مکالمات خود با مشتری استفاده کنید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

جملات تاثیرگذار برای جذب مشتری وفادار

 شما به عنوان یک فروشنده باید بدانید چگونه می‌توانید راه‌هایی در پیش بگیرید که به جذب مشتری منتهی شود و مشتری دوست دارد چه جملاتی از شما بشنود. یافته‌ها نشان می‌دهد که اکثریت مشتریان ناراضی هیچوقت به شما نمی‌گویند ناراضی هستند. آن‌ها بدون ‌سروصدا شرکت شما را ترک می‌کنند و بعد به دیگران می‌گویند از شما خرید نکنند.

بنابراین، هنگامی که یک مشتری شکایت می‎‌کند، به او به چشم یک مزاحم نگاه نکنید بلکه آن را یک فرصت طلایی برای تغییر ذهنیت مشتری به شما و حفظ کسب و کار خود و داد وستد با وی بدانید.

بیشتر بخوانید: مدیریت اعتراضات مشتری و نحوه پاسخ به آن‌ها

 داستان از این قرار بود:

یه روز مردی با سویی‌شرت و شلوار جین وارد لباس‌فروشی من شد. سرگردون دنبال چیزی می‌گشت. من نشسته بودم سر جام و طبق عادت سرم توی گوشیم بود. اومد صدام زد که سوالی بپرسه. بار اول صداش رو نشنیدم و جواب ندادم. بار دوم گفتم بله؟ گفت کت و شلوارها کدوم قسمت هستن؟ با دست نشونش دادم.

تا اینجای داستان رو داشته باشید تا همین الان اولین جمله تاکیدی برای جذب مشتری یا Customers Sentence Example رو که یاد گرفتم بهتون بگم:

1. جذب مشتری با استفاده از جمله چطور می ‌توانم به شما کمک کنم؟

جذب مشتری با استفاده از جمله چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟

شما به عنوان یک فروشنده باید این فرصت را در اختیار مشتری قرار دهید که اطلاعات چیزی را که می‌خواهند یا به آن نیاز دارند توضیح دهید. بسیاری از مواقع فروشنده‌ها تمایل دارند که به جای گوش دادن به خواسته‌های مشتری، نیاز آن‌ها را حدس بزنند. شما با پرسیدن این سوال از مشتری که چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟ گفتگوی خوبی را آغاز می‌کنید و زمینه را برای ادامه صحبت ایجاد می‌کنید.

برگردیم به داستان: مرد سویی‌شرت‌پوش رفت قسمت کت و شلوارها و شروع کرد به نگاه کردن. انقدر لفتش داد که اعصابم خرد شد و با خودم فکر کردم لابد تا حالا توی زندگیش کت و شلوار نخریده. رفتم گفتم لباسای مردونه‌ی اسپرتمون هم این قسمت هستن. حدس اشتباهی بود. کاش اون موقع نکته دوم رو می‌دونستم:

2. جذب مشتری با سوال آیا می توانم مشکلتان را حل کنم؟

بیشتر مشتری‌ها، به خصوص مشتریان در زمینه کسب و کار، شرکت به شرکت به‌ دنبال راه حل هستند. آن‌ها از پاسخ‌های مستقیم به صورت ساده و قابل فهم و جملات مشتری پسند استقبال می‌کنند.

خب من نپرسیدم مشکل مشتریم چیه. گفت که لباس رسمی می‌خواد و دنبال کت‌های دو چاک می‌گرده. پرسید جنس این کت‌ها از چیه؟ نمی‌دونستم. گفتم کتان هستن و آب نمی‌رن و … بعدها فهمیدم که اتفاقا درصد کتان خیلی کمی داشتن و پلی‌استرهای ضد چروکی بودن که ای کاش روی این مسئله مانور می‌دادم. جملات مشتری پسند می توانستند نجاتم بدهند. نکته‌ی سومی که ندونستنش کارم رو خراب کرد این بود:

3. مشتری مداری با جمله نمیدانم، ولی پاسخش را پیدا می کنم

جذب مشتری با استفاده از جمله  نمیدانم، ولی پاسخش را پیدا می‌کنم

هنگامی که با یک سوال مواجه می‌‌شوید که جوابش را نمی‌دانید و نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتری در خصوص آن دارید، به آگاهی نداشتن از آن اعتراف کنید. این روش درست مشتری مداری است.

برخی مسائل کوچک، احتمال دارد ارزش و اعتبار شما را زودتر از تلاش برای جواب ‌دادن به سوالی که اطلاعاتی از آن ندارید خدشه دار کند. پاسخ صادقانه کمال و شخصیت شما را تقویت می‌کند.

چیزی که شوک اول رو بهم وارد کرد این بود. مرد سویی‌شرت پوش گفت برای لباس فرم کارمندهای شرکتش پنجاه دست کت و شلوار یک شکل می‌خواد. شرکتش؟ یعنی این آقا مدیر یه شرکت بود؟! ماتم برد. توی دلم به خودم تشر زدم که قضاوتش کرده بودم. خجالت کشیدم اما به روی خودم نیاوردم.

از کت و شلواری که انتخاب کرده بود پنجاه دست موجودی نداشتم. گفتم ما اینجا ده دست از این جنس داریم. گفت می‌تونید پنجاه دست برام تهیه کنید؟ گفتم نمی‌دونم. پرسید برای تعداد بالا تخفیفی در نظر می‌گیرید؟ گفتم قیمت‌هامون مقطوعه. گفت شرکت من با برند شما همکاری داره و من مایلم حتما از شما خرید کنم.

منتها حتما تا هفته‌ی دیگه لباس‌ها باید آماده باشن. می‌تونید تا هفته‌ی دیگه پنجاه دست برام حاضر کنید و به شرکت بفرستید؟ با تردید گفتم بله. حتا سعی کردم خودم رو زیاد مشتاق و متعهد نشون ندم تا توقعش بالا نره. حالا که حتما می‌خواست از برند ما خرید کنه خیالم راحت بود و به خیال خودم می‌تونستم زرنگ بازی دربیارم.

درباره‌ی قیمت که حرف زدیم گفتم فعلا قیمت اینه و بعدا ممکنه تغییر کنه. قیمت قطعی رو بهش نگفتم. کاش این جملات انگیزشی برای جذب مشتری رو می‌دونستم:

 4. برای جذب مشتری من می توانم مسئولیت این کار را برعهده بگیرم

به مشتری بگویید که شما با اطمینان مسئولیت رضایت‌ از خرید را قبول می‌کنید. برای جذب مشتری شما باید به مشتریان اطمینان بدهید که می‌دانید آن‌ها چه انتظاری دارند و محصولات یا خدمات را براساس توافق دو طرفه بر سر قیمت به آن‌ها تحویل خواهید داد. آن‌ها را مطمئن کنید که هزینه‌ها و تغییرات غیرمنتظره‌ای اضافه نخواهد شد.

نگران بود. پرسید که چه زمانی مطمئن می‌شم می‌تونم پنجاه دست رو تهیه کنم؟ نمی‌دونستم. گفتم خیلی زود. پرسید ممکنه هروقت فهمیدید با من تماس بگیرید و من رو در جریان قرار بدید؟ گفتم باشه. فقط گفتم باشه. اضطراب داشت. نگرانیش رو از بین نبردم. تازه بهم برخورده بود که بهم اعتماد نداره.

5. من شما را در هر لحظه در جریان کارها قرار می دهم

کسب و کار شما برای جذب مشتری نیاز به هماهنگی و برنامه‌ ریزی همه جانبه دارد حتی اگر برمبنای تجارت بخر و ببر باشد.

به مشتری خود این اطمینان خاطر را بدهید که در خصوص این هماهنگی‌‌ها آن‌ها را راهنمایی می‌کنید.

هرچه زمان بیشتری صرف کنید، موضوع مهم‌‌‌‌تر است. فروشنده‌هایی که مشتریان به آن‌ها اعتماد می‌کنند، کسانی هستند که خود را در جریان وضعیت کار قرار می‌دهند. به مشتری‌ها اطمینان دهید که شما در جریان به‌روزرسانی‌ها هستید.

6. مشتری مداری با عبارت، من در زمان مقرر محصول شما را تحویل می دهم

من در زمان مقرر محصول شما را تحویل میدهم

سعی کنید زمانی که روی آن توافق کرده‌اید قولی باشد که حتما به آن عمل می‌کنید. حتی تعطیلی نباید مانع آن شود. وقتی شما قول تحویل کالا را می‌دهید نباید به هیچ عنوان تغییر کند حتی اگر تعطیلی رسمی باشد.

مشتری‌ها دوست دارند از شما بشنوند که در زمان موعد محصول را تحویل می‌‌دهید. تحویل به موقع کالا، اقدامی ارزشمند است و باعث می‌شود مشتری به شما اطمینان کند و شما را هرگز از یاد نبرد.

آقای پولدار پرسید پس من مطمئن باشم که همه‌ی کت و شلوارها رو یک‌رنگ و از همین جنس تحویل می‌گیرم؟ با پوزخند گفتم حالا چند دست لباس کارمندیه آقای عزیز. بله.. ایشالا.. از این بهتر نباشه بدتر نیست. خیالتون تخت. ازش خواستم مقداری پیش پرداخت بده و وقتی اجناس رو گرفت مابقی رو تسویه کنیم.

رفتیم پای صندوق. گفت لطفا یه رسید هم به من بدید. با اکراه رسید رو دادم. به جای اینکه جملات مشتری مداری مثل این را بگویم:

7. کالا مطمئنا مطابق سفارش شما خواهد بود

تاکید بر این جمله برای جذب مشتری و جلب اطمینان آن می‌باشد. محصول باید دقیقا همان چیزی باشد که مشتری سفارش آن را داده است نه اینکه شبیه یا حتی بهتر از آن ‌چه مشتری می‌خواهد باشد.

حتی اگر شما فکر می‌کنید یک محصول بهتری برای جایگزینی به جای کالای مورد نظر مشتری دارید، این موضوع باید با مشتری مطرح شود و مورد بحث قرار بگیرد، نه این‌که شما شخصا در مورد آن به جای مشتری تصمیم بگیرید.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

8. کار به صورت کامل انجام خواهد شد

هرگز به مشتری نگویید که شما تصمیم گیرنده قرارداد خواهید بود. باید این اطمینان را به مشتری بدهید که برای قرارداد پایانی یا سند نهایی معطل نخواهد شد.

تشکر کرد و رفت. گفتم خدانگهدار. حالا که یادم می‌افته به اون روز، از تعجب خنده‌ام می‌گیره که مثل یخ سرد بودم و تعجب می‌کنم که اون آقا با این حال ازم خرید کرد. خودم اگر جای اون مشتری بودم دیگه از کنار این لباسفروشی هم رد نمی‌شدم چه برسه که پنجاه دست کت گرون قیمت ازش خریداری کنم. خب گاهی بدترین فروشنده ها هم خوش‌شانسی هایی میارن. اما این اتفاق خوب دیگه براشون ادامه پیدا نمی‌کنه چون مشتری بهشون وفادار نمی‌مونه.

9. از خرید شما سپاسگذاریم

از خرید شما سپاسگذاریم

جمله پایانی برای جذب مشتری در واقع جذب او برای برگشتن دوباره و خریدهای بعدی است. این یعنی چیزی بیشتر از یک تشکر ساده برای سفارش یک محصول یا کالا است. (بماند که من حتی تشکر هم نکردم)

تشکرهای هوشمندانه شامل تماس‌های بعدی، جواب دادن به پرسش‌‌ها، مطمئن شدن از رضایتمند بودن مشتری از کار و مطمئن شدن از حل مشکل اصلی است.

برای بازگشت مشتری روی او تاثیر مثبت بگذارید

بی‌توجهی به هر یک از نکات، این فکر را در مشتری به وجود می‌‌آورد که شما فقط تا وقتی به او علاقمندید که فروش انجام شود. در این صورت به مشتری احساس فریب خوردگی دست می‌دهد، همچنین ذهنیت و تبلیغات منفی برای شرکت شما به وجود می‌آورد.

مشتری را می‌توان بزرگترین عامل موفقیت یک کسب و کار دانست. چیزی که یک کسب و کار را زنده نگه می‌دارد و سبب کسب درآمد و سوددهی می‌شود، مشتری است. پس مشتری مداری را نمی‌توان نادیده گرفت و باید آموزش‌های لازم در این باب را دید.

شما با احترام گذاشتن به مشتری ثابت می‌کنید که برای او ارزش قائل هستید و با تبلیغ شرکت شما به دیگران توسط خریدار و در نتیجه منجر به فروش و سود بیشتر می‌شود.

مشتری پولدار من وقتی بعد از هزار دردسر و بدقولی‌های من بالاخره کت و شلوارهاش رو خرید نه تنها دیگه هیچ وقت چیزی از من نخرید، نه تنها هیچ وقت کسی رو به فروشگاه من معرفی نکرد، نه تنها ارتباط شرکتش رو با برند ما قطع کرد بلکه دو هفته بعد از خریدش با عصبانیت به فروشگاه برگشت و فریاد زد «آقا! شما گفتی این کت و شلوارا جنسشون کتان هست. کارشناس من متوجه شده که جنس دیگه‌ای هستن و شما دروغ گفتید!»

سرتون رو درد نیارم که چقدر گارد گرفتم و عصبانی شدم و از اینکه بهم تهمت زده باهاش دهن به دهن شدم. گفت می‌خواد لباس‌ها رو پس بده و من با خنده های عصبی و بلند گفتم «حتی یک درصد فکر نکن من جنسی رو که فروختم پس بگیرم. این کت و شلوارا از سر کارمندات هم زیاده.»

اونم عصبانی شد و چون دستش به جایی نمی‌رسید هر چیزی که روی پیشخوان گذاشته بودم انداخت روی زمین. یه ساعت رومیزی گرون قیمت، یه مجسمه‌ی عتیقه و خیلی چیزای دیگه خرد و خاکشیر شدن. شوکه شده بودم و قبل از اینکه به خودم بیام سوار ماشینش شده و رفته بود.

اون شوک هنوز در من از بین نرفته. هنوز یادم هست که تا مدت‌ها از همه‌ی مشتری‌هام بیزار بودم چون نمی‌فهمیدم چرا اون رفتار رو دیدم. زمان گذشت و برای دوست و آشنا تعریفش کردم و بالاخره فهمیدم که چقدر حق با اون مشتری بیچاره بود. من هیچ درکی از این نداشتم که جملات تاکیدی برای جذب مشتری چقدر مهم هستن.

حالا پنج سال از اون روز می‌گذره و من هنوز به جون اون مرد سویی‌شرت پوش دعا می‌کنم. من تکنیک‌ های فروش زیادی یاد گرفتم که روی شخصیت خودم هم تاثیر زیادی گذاشت و حالا یکی از بهترین فروشنده‌های حرفه‌ی خودم هستم. یکی از کارهایی که این روزها با افتخار و شادی انجام میدم و خیلی به فروشم کمک می‌کنه رو با شما در میون می‌ذارم:

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

متن رضایت مشتری

یکی از مهم ترین بخش های مورد آموزش بازاریابی و فروش اعتماد سازی است. اگر هر فردی به شما اعتماد نکند نمی تواند ارتباط درستی با شما به وجود آورد و همین موضوع اگر ادامه پیدا کند، برای تبدیل فرد به لید، لید به مشتری و مشتری به مشتری ثابت مشکل ساز می شود.

راهکاری ساده برای جذب اعتماد مشتری

متن رضایت مشتری شامل نوشته ای است که در آن مشتری شما ذکر می کند که از خرید و یا خدمات شما راضی بوده است. نمونه های بسیار زیادی از این مورد در اینترنت وجود دارد که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. اما از آن می توانید به روش های بسیار زیادی مانند موارد زیر استفاده کنید:

  1. روش سنتی یا متن رضایت مشتری متنی با امضا و … مشتریان شما
  2. استناد به ابراز رضایت مشتری در پیج اینستاگرامتان
  3. طراحی بخشی در صفحات مورد نیاز با عنوان رضایت مشتریان برای بررسی عملکرد شما
  4. و بسیاری موارد دیگر…

طراحی بخش رضایت مشتری در کسب و کارتان

آکادمی بازار با یک تحلیل بسیار ساده دید ارتباط مردم ایران با ویدئو بسیار بهتر است تا یک تصویر بی روح. به همین دلیل در بسیاری از صفحات نمونه هایی از بخش رضایت مشتری برای شما آماده کرده است.

این موارد شامل:

  • برند هایی که با تیم آکادمی بازار کار کرده اند و رضایت داشته اند (تمامی موارد قابل استعلام است)
  • مشتریان آکادمی بازار
  • ویس و پادکست مشتریان آکادمی بازار مبنی بر رضایت آنها
  • متن رضایت مشتری بسیاری از مشتریان در این بخش
  • رضایت مشتری در پیج اینستاگرام استاد احمد محمدی
  • ویدیو های رضایت برندها و مشتریان در این بخش و …

نکته طلایی در طراحی و پیاده سازی بخش یا متن رضایت مشتری

نکته طلایی در طراحی و پیاده سازی بخش یا متن رضایت مشتری

شما باید از هر چیزی در راستای پیشرفت کسب و کار استفاده کنید. مزایای استفاده از این تکنیک بازاریابی و فروش را برای شما شرح دادیم. اما دقت داشته باشید که نکته ای طلایی با اضافه کردن یک بخش و تحلیل آن به دست می آید:

همیشه بخشی برای نظرات مخالف و ایده های جدید قرار دهید:

بهتر است ایده های نو و اشکالات محصول یا خدماتتان را بدانید و در راستای پیشرفت خود و کسب و کار برای بهبود این روند گامی بردارید. این موضوع مشتریان ناراضی شما را نیز به مشتری راضی تبدیل می کند.

در آخر این رو هم بهتون بگم که یک روز به شرکت اون آقا رفتم و پنج دست از بهترین کت و شلوارهای برندم رو بهش هدیه دادم و ازش عذرخواهی کردم. داستانم رو براش تعریف کردم. اینکه واکنش و عصبانیتش چقدر کمکم کرد از یک فروشنده‌ی جوان و خام به بهترین‌های حرفه‌ام تبدیل بشم.

ما حالا دوستان خوبی هستیم. شاید ادعای بزرگی نباشه اگر بگم که اکثر مشتری‌هام دوستان خوبم هم هستن. چون استفاده من از جملات مشتری پسند فقط تظاهر نبود.

متشکرم که تجربه‌ی من رو مطالعه کردید. امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

4.6/5 - (18 امتیاز)
درسنامه جذب مشتری

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. آنگونه بفروشید که دوست دارید به شما بفروشند
    آنگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند
    آنگونه وفادار و متضمن باشید که دوست دارید با شما باشند
    کالایی را بفروشید که دوست دارید بخرید
    کالایی را بفروشید که از همان کالا استفاده میکنید و رضایت دارید
    شرکت های موفق ، فروشندگان موفق ، مراکز خدماتی محبوب قطعا موارد بالا را رعایت نمودند
    هر چه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند
    قطعا بی نیاز و در آرامش خواهی بود خلق خدا و خدا راضی خواهند بود و لبخند از چهره تو دور نخواهد ماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی