بهترین مشاغل برای کسب و افزایش درآمد هنگام تحصیل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

داشتن یک شغل در کنار تحصیل در دانشگاه می تواند از آن دسته تجربه هایی باشد که تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگیتان می گذارد. ممکن است شغلی که انجام می دهید حقوق زیادی نداشته باشد و نسبت به کاری که انجام می دهید بسیار کمتر مزد بگیرید اما باید توجه داشته باشید که شما یک دانشجوی تازه کار هستید که تجربه ای کافی در هیچ زمینه ای ندارید. برای پیشرفت باید سطح توقع خود را پایین بیاورید؛ زیرا یک شبه نمی شود به افزایش درآمد میلیونی رسید. از هر فرصتی برای یادگیری مهارت های تازه استفاده کنید. نباید در ابتدا پول برایتان ملاک باشد. این را بدانید که قرار نیست تا ابد در این مرحله بمانید. این مرحله صرفا برای آماده سازی شما برای شروع زندگی مستقل خودتان می باشد. در مقاله پیشین راجع به شرایطی که یک محصل باید داشته باشد تا بتواند شغلی را در کنار تحصیلش شروع کند صحبت کردیم. در این مقاله سعی داریم تا شما را با تعدادی از بهترین مشاغل دانشجویی برای افزایش درآمد آشنا کنیم.

1. بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی از آن دسته مشاغل است که تجربه بسیار خوبی برای شما به همراه خواهد آورد. این کار شامل تبلیغ و جذب مشتری برای فروش محصولات یک شرکت است. در بعضی مواقع بازاریاب وظیفه فروش محصولات و گرفتن سفارشات از طریق تلفن را نیز دارد.

شاید جالب باشد که بدانید یکی از دلایل بیکاری در بین مهندسان لیسانسه پایین بودن سطح روابط اجتماعی آنهاست. بازاریابی تلفنی می تواند کمک بسیار زیادی در تقویت این مهارت ضروری در شما بکند.

2. نگارش و ترجمه مقالات دانشجویی

اگر دانشجو هستید، حتما می دانید که در هر ترم شما تعدادی پروژه  برای برخی درس ها دارید که باید در زمان معین به استاد مربوط آن تحویل دهید. اغلب دانشجویان تمایلی به انجام این پروژه ها ندارند و اکثر موارد مبلغی به شخصی می پردازند تا این کار را برایشان انجام دهد. این موقعیت بسیار خوبی برای شماست تا در همان محلی که تحصیل می کنید کسب و کاری برای خودتان راه بیندازید.

به ازای مبلغ کمتری، قبول کنید که پروژه های هم کلاسی هایتان را انجام دهید و از این راه افزایش درآمد داشته باشید. اگر زبان انگلیسیتان به حد کافی خوب است می توانید ترجمه های دانشجویی نیز بگیرید. ترجمه های دانشجویی ارزانترین نوع ترجمه هستند و اگر روراست باشیم کیفیت آنچنان بالایی ندارند این می تواند برای شما یک امتیاز محسوب شود چون لازم نیست زمان زیادی برای آن ها صرف کنید.

3. مدیریت شبکه های اجتماعی

همه ما روزانه زمان زیادی را صرف شبکه های اجتماعی می کنیم. به طوریکه این شبکه ها جزو جداناپذیری از زندگی ما شده اند. بدون توجه به مزایا و معایب استفاده از شبکه های اجتماعی، مدیریت صفحات آن می تواند شغل خوبی برای شما باشد. با کمی جستجو در می یابید که شرکت های گوناگونی وجود دارند که قصد دارند از طریق شبکه های اجتماعی به تبلیغ و معرفی خود بپردازند. در بعضی موارد این شرکت ها آگهی استخدام یک مدیر را برای صفحات اجتماعی خود روی سایت های کاریابی می گذارند که می توانید از این طریق برای درخواست استخدام خود اقدام کنید.

4. فعالیت به عنوان باریستا

از دیگر مشاغل جالبی که برای افزایش درآمد می توانید به سراغش بروید می توان به باریستا یا قهوه چی در کافه ها اشاره کرد. این شغل به علت اینکه پاره وقت است گزینه خوبی برای دانشجویان است. البته باید گفت که برای شروع کار به عنوان باریسنا باید دوره مخصوص به آن را نیز بگذرانید. اگر از درکنار اجتماع بودن لذت می برید و علاقه ای به آشپزی و هنر نیز دارید این کار می تواند شغل لذت بخشی برای شما باشد.

5. تدریس خصوصی

اگر پایه های علمی شما در مدرسه قوی بوده است و فن بیان خوبی دارید این کار، شغل ایده عالی برای شماست. شما هر مبحثی را که در آن از اطلاعات کافی برخوردارید می توانید به دیگران چه حضوری و چه مجازی آموزش دهید. این کار هم به شما در تقویت دانسته هایتان کمک می کند و هم می تواند منبع درآمد خوبی برایی شما باشد. از طرفی دیگر چون پاره وقت است، می توانید ساعات را طوری تنظیم کنید که با درستان تداخل نداشته باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افزایش درآمد با تغییر نگاه و نگرش

افزایش درآمد و کسب ثروت هدفی است که هرچه برای آن بیشتر تلاش کنیم شانس رسیدن به آن برایمان بیشتر است. البته در کنار تلاش فاکتور های دیگری نیز نیاز است. راهکار های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد که پیشنهاد آکادمی بازار به شما مطمئن ترین آن ها یعنی محصول ذهن قدرتمند است که با استفاده از راه حل های مطمئن و کاربردی آن در جهت رشد و توسعه فردی خود گام بردارید. چنانچه تمایل خرید این محصول را دارید روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری “معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی