بروز استرس در منزل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

آیا در محل زندگی خود استرس و اضطراب را حس می‌کنید؟ بروز استرس در منزل بیشتر شامل چه افرادی می‌شود؟ آیا می‌خواهد روش‌های کنترل و کاهش آن را یاد بگیرید؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بروز استرس

استرس و اضطراب می‌تواند در موقعیت‌ها و در شکل‌های مختلف در افراد بروز پیدا بکند. اضطراب گاهی به صورت ناگهانی و گاهی به مرور زمان تشدید پیدا می‌کنند. بروز استرس در منزل از جمله مواردی است که معمولا در خانم‌های خانه‌دار مشاهده می‌شود.

برای بررسی هرچه بهتر این مورد باید به دنبال دلایل و عوامل بروز آن باشیم. در کنار پیدا کردن دلایل باید توجه ویژه‌ای به راهکار‌های مورد نظر در این زمینه داشته باشید.

نگرانی در مورد آینده فرزندان یا مسئولیت‌های خانه می‌تواند در کنار یکدیگر استرس شدیدی را ایجاد کند. در این مقاله در مورد روش‌های کنترل اضطراب صحبت می‌کنیم.

عوامل اصلی استرس روزانه چیست؟

استرس روزانه نیز از جمله موارد بروز اضطراب است که در طول روز و گاها به شکل‌های مختلف بروز پیدا می‌کند.

این استرس گاهی می‌تواند به صورت بلند مدت بروز پیدا کرده و باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای زندگی شخصی افراد شود.

شاید بتوان گفت رایج‌ترین این استرس‌ها مربوط به خانم‌های خانه دار است. برای این قشر از جامعه عوامل مختلفی می‌تواند موجب ایجاد این حس شود.

عوامل ریشه‌ایی

عواملی ریشه‌ای‌تر برای ایجاد استرس وجود دارد که این عوامل شامل عوامل جسمانی، عوامل محیطی، عوامل ژنتیکی و موارد بیماری می‌باشد.

این عوامل می‌تواند سرمنشا اصلی اضطراب روزانه را تعیین کند. در واقع این عوامل به عنوان اصلی‌ترین معیار‌های بروز احساس استرس می‌باشد که باید برای برطرف کردن آن روش‌های کاربردی را استفاده کرد.

دلیل بروز استرس

در کنار تمامی عواملی که ذکر شد یکسری دلایلی برای بروز استرس وجود دارد که می‌تواند منجر به تشدید اضطراب شود.

از جمله دلایل اصلی می‌توان به ازدواج یا طلاق، مشکلات مالی، جا به جایی، وضعیت اقتصادی، بیماری اعضای خانواده، مرگ اعضا خانواده یا نزدیکان، دوری از فرزندتان و از دست دادن شغل و بیکاری اشاره کرد.

استاد احمد محمدی
فیلمنامه زندگی‌ات را دوباره بازنویسی کن، نقش اول را به خودت بده، قهرمان زندگی‌ات شو.
استاد احمد محمدی

هر کدام از این اتفاقات ناگوار به صورت ناگهانی پیش آمده و نمی‌توان آن‌ها را پیش بینی کرد. به همین دلیل نیاز است که برای جلوگیری از بروز بیماری‌های روحی مختلف حتما از روش‌های مورد نظر برای کاهش استرس استفاده شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

کنترل و مدیریت

برای کنترل و مدیریت آن نیاز است که فعالیت بدنی مناسبی به طور روزانه داشته باشید. این موضوع کمک می‌کند تا این مسائل را به نحو خوبی فراموش کنید.

البته در کنار این مورد داشتن انرژی مثبت می ‌تواند کمک زیادی به کنترل استرس کند.

انرژی مثبت در واقع کمک می‌کند تا از اضطراب در جهت مثبت آن استفاده کرده و براساس این تفکر پیشرفت کنید. البته جلسات مشاوره نیز می‌تواند کمک زیادی برای ارائه راهکارهای کاربردی بکند.

علایق خود را بیابید

توجه به علایق یکی از بهترین روش‌ها برای دوری از استرس روزانه است. هر انسانی متناسب با شخصیت فردی دارای یکسری علایقی در زمینه‌های مختلف است.

برای کاهش اضطراب روزانه نیاز است که خود را مشغول علایق و مسائل شخصی کنید. این موضوع باعث می‌شود حتی در مدت کوتاهی آرامش فکری مناسبی برای شما ایجاد شده و از تنش فکری ایجاد شده دور شوید.

ورزش یا هنر می‌تواند از جمله بهترین زمینه‌ها برای فرار از اضطراب روزمره باشد. ایجاد ارتباط با دوستان و آشنایان از جمله دیگر روش‌های کنترل استرس است.

مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان از جمله روش‌های دیگر برای کنترل استرس در منزل است. در موارد زیادی دیده شده است که به دلیل عجله به وجود آمده برای انجام امور اضطراب افراد شدید می‌شود.

این موضوع در واقع معیاری متناسبی است که می‌تواند میزان اهمیت مدیریت زمان را در تعیین کند. کنترل شرایط و توجه به حجم کاری می‌تواند از جمله بهترین موارد برای کاهش اضطراب در افراد باشد.

برای جلوگیری از بروز اضطراب برای انجام مسئولیت‌های روزانه سعی کنید که لیست وظایف روزانه خود را نوشته و در قسمتی از خانه که قابل مشاهده باشد بچسبانید. در کنار این موارد استراحت کردن و خوابیدن نیز می‌تواند کمک شایانی به کنترل استرس کند.

استفاده ازنوشیدنی‌ها

استفاده از دخانیات و الکل می‌تواند در لحظه شما را آرام کند اما عوارض نامناسبی در بلند مدت دارد. تلاش کنید با استفاده از دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم سنتی خود را آرام کنید و از فکر کردن در مورد معضلات و مشکلات بپرهیزید.

برای کاهش اضطراب خود می‌توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. معجزه اعتماد به نفس به شما کمک خواهد کرد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی