بخشش، راز رسیدن به پول و خوشبختی بیشتر!

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
بخشش، راز رسیدن به پول و خوشبختی بیشتر!

بخشش چه رابطه‌ایی با جذب پول و موفقیت دارد؟ آیا با بخشیدن پول می‌توانیم پول بیشتری بدست آوریم؟ در زمان ناامیدی چگونه دوباره شروع کنیم؟ انسان‌های بخشنده همیشه چندین برابر چیزی که به دیگران کمک کرده‌اند را در زندگی پس می‌گیرند.

اما هرچه خسیس‌تر باشید و پول‌هایتان را روی هم جمع کنید و به کسی کمک نکنید، مسلما عاقبت خوبی نخواهد داشت. در مورد این موضوع فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی مانند عمو اسکروچ وجود دارد که نشان می‌دهد اگر بخشنده نباشیم چه اتفاقی خواهد افتاد‌. زمانی که به دیگران کمک می‌کنیم و هر مقدار پولی که در توانمان هست را با افراد نیازمند قسمت می‌کنیم، شاید ندانیم که چقدر می‌توانیم روی آن‌ها تاثیر مثبت بگذاریم.

قدرت بخشش آنقدر زیاد است که آن را ماورای تصورات ما بیان می‌کنند. حتی اگر دستتان تنگ است و درآمد آنچنانی ندارید نگران نباشید. اگر آنقدر بخشنده باشید که از همان درآمد کمتان به دیگران ببخشید، چندین برابر آن به زندگی‌تان باز خواهد گشت.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

برای رسیدن به پول و خوشبختی بیشتر، بخشش کنید

حتما هزاران بار این جمله را در مورد بخشش‌ شنیده‌اید که می‌گویند: «از هر دست بدهی، از همان دست پس می‌گیری!» برای زیادتر شدن دارایی، قانونی وجود دارد به نام گردش پول و بخشش آن.

یعنی هرچه بیشتر پولت را به گردش بیاندازی، پول بیشتری نصیبت خواهد شد و هر چقدر خساست به خرج دهی، دارایی‌هایت نه تنها بیشتر نمی‌شود، بلکه کمتر هم خواهد شد! از این رو در تمامی ادیان الهی، توصیه به بخشش شده است و تاکید شده که هر چقدر ببخشی، بر ثروتت می‌افزایی! پس اولین قدم موفقیت را محکم بردارید.

اما این بخشش باید همراه با ایمان باشد؛ یعنی ایمان داشته باشید که وقتی می‌بخشید، چندین برابرش به شما باز می‌گردد. در این صورت حس خوبی دارید و با احساسی فوق العاده پولی را می‌بخشید؛ اگر بخشش شما همراه با حس بد باشد، پول بیشتری را از دست می‌دهید زیرا در حقیقت به وفور و فراوانی ایمان ندارید!

بخشش حتی در بدترین شرایط

بخشش حتی در بدترین شرایط

می‌خواهم برای‌تان از روزی بگویم که ثروتمند شدم! من ورشکست شده بودم؛ آشفته و عصبانی بودم و جز خودم، همه چیز و همه کس را مقصر می‌دانستم!

از دست یکی از دوستانم که به او پول قرض داده بودم، عصبانی بودم. با وجود اینکه باید قبض‌ها و صورت حساب‌های خودم را پرداخت می‌کردم، اما چون او به پول نیاز داشت به او پول قرض دادم. اما گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز ناامید نشوید.

حدود ۱۲۰۰۰ دلار به او قرض دادم در حالی‌که خودم حتی پولی برای غذا خوردن نداشتم! فقط ۲۵ یا ۲۶ دلار ته حسابم مانده بود! مدام به او زنگ می‌زدم اما او جواب تلفنم را نمی‌داد.

شدیدا به پول نیاز داشتم و او هم مدام مرا پس می‌زد در صورتی که وقتی او به پول نیاز داشت، من او را پس نزده بودم! به همین خاطر بسیار عصبانی بودم؛ در واقع از خودم عصبانی بودم که چرا این کار را کردم! با ۲۶ دلار چکار می‌توانستم بکنم؟

معجزه آخرین لحظه

در رستورانی نشسته بودم که ناگهان پسربچه کوچکی که لباس کار بر تن داشت، وارد شد؛ رفتار او بسیار ستودنی بود. در را برای مادرش باز کرد و سپس صندلی را برای مادرش کشید تا بنشیند. رفتار او مرا به وجد آورد و تکانم داد. حس کردم که او پسربچه‌ای خالص و پاک است؛ همیشه دوست داشتم من هم آنگونه باشم.

او واقعا پسر خوبی بود و من چون تحت تاثیر رفتار او قرار گرفته بودم، وقتی پول غذای خودم را که حدودا ۷ دلار شده بود حساب کردم، نزدیک او رفتم، دستم را در جیبم کردم و باقی پولم را هر چقدر که بود، جلوی او روی میز قرار دادم!

حقیقتا باید از اینکار می‌ترسیدم! چطور می‌توانستم غذا بخورم؟ اما نترسیدم چون چیزی در درونم باعث می‌شد که این ترس را پشت سر بگذارم. شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌های‌تان را محو می‌کند.

قدرت بخشش، ماورای تصورات ما

سرانجام متوجه شدم که چیزی فراتر از محدودیت‌ها در درون ما وجود دارد! خصوصا زمانی که دیگر به پول فکر نمی‌کردم. در واقع پول چیزی بود که باعث ترس من شده بود! به خانه برگشتم در حالی‌که حتی نمی‌دانستم برای وعده غذایی بعدی‌ام باید چکار کنم!

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

اما همین که به خانه رسیدم، پستچی آمد و پاکتی را به من داد؛ نامه‌ای از طرف همان دوستی بود که به او پول قرض داده بودم! اکنون می‌توانستم کلید حل مشکلات را در دست بگیرم.

در یادداشتی نوشته بود: «من تو را سر دواندم و کارم اشتباه بود؛ بسیار متاسفم! وقتی به تو احتیاج داشتم، تو کنارم بودی. این پولی است که به تو بدهکار بودم، به اضافه مقدار بیشتری برای جبران آن.» او ۱۲۰۰۰ دلار مرا به اضافه ۱۰۰ دلار به خاطر دیرکرد آن داخل پاکت گذاشته بود.

بازگشت هر بخشش

آن مقدار پول، برای برگزاری برنامه‌های من به مدت یک یا دو ماه کافی بود. به گریه افتادم و با خودم فکر کردم که این اتفاق واقعا چه معنایی دارد؟ به این نتیجه رسیدم که هر چقدر ببخشی، همیشه به تو باز خواهد گشت.

حتی لازم نیست به آن فکر کنید؛ فقط ببخشید. قدرت بخشش آنقدر بزرگ خواهد بود که حتی تصورش را هم نمی‌توانید بکنید! گذشته را در گذشته رها کنید و چشم امید به فردا داشته باشید.

من نمی‌دانم که آیا آن اتفاق یک همزمانی بود یا نه؟ ولی از آن روز به بعد، من به معنای واقعی شروع به ثروتمند شدن کردم! به جرات می‌توانم بگویم که روزهای سختی داشته‌ام.

مشکلات مالی و احساسی زیادی داشته‌ام، مثل همه شما. اما دیگر هرگز به آن ذهنیتی که ریشه در باور به کمبود و عدم فراوانی داشت، بر نخواهم گشت. راز خوشبخت زندگی کردن، بخشیدن است.

«اگر قصد بخشیدن نداری، انتظار دریافت هم نداشته باش … !»

جذب پول بیشتر با بخشیدن

جذب پول بیشتر با بخشیدن

اگر واقعا می‌خواهید پول بیشتری جذب کنید و جریان دوره ثروت به سوی شما روانه شود، کافی‌است ماهیانه مبلغی را صرف بخشیدن به دیگران کنید؛ لازم نیست این مبلغ خیلی زیاد باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
با معنویت ثروتمند شو

به طور معمول بهتر است ۱۰ درصد درآمد خود را ببخشید اما اگر حس خوبی به این میزان ندارید، هر مقداری که حس‌تان را بد نمی‌کند صرف بخشش به دیگران کنید. برای خلق فرصت‌ها منتظر دیگران نباشید خودتان شروع کنید.

فقط نکته مهم این است که زمانی که دارید پولی را می‌بخشید، مراقب باشید که این حرکت شما همراه با حس ترحم، دلسوزی، غم و اندوه و هر حس و فرکانس منفی دیگری نباشد. شما فقط و فقط، برای کمک به خودتان و افزودن به ثروت خودتان دارید این کار را انجام می‌دهید، نه اضافه کردن ثروت به شخصی دیگر!

همانطور که می‌گویند بخشش از بزرگان است. افراد موفق در هر زمینه‌ایی بخشنده هستند‌‌. این بخشش سبب موفقیت این افراد می‌شود. برای آشنایی با چگونگی بخشش و عادات آن‌ها پیشنهاد ما بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» است.

5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی