بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۰
بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی

ارتباطات اجتماعی زمینه پیشرفت را برای ما فراهم می‌سازد اگر که با افراد مناسب معاشرت کنیم. با چند راهکار سطح ارتباط اجتماعی خودتان را افزایش دهید. مهارت ارتباطی مهارت اساسی مورد نیاز برای موفقیت در محل کار را بالا می‌برد. با افزایش شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و پیام کوتاه، ارتباطات در حال کم شدن است، حتی در شرایطی که روش‌های رسمی‌تر ارتباطات مورد نیاز است.

این بدان معنی است که نسل جوان، ممکن است اهمیت مهارت‌های ارتباطی موثر در محل کار را بهتر درک کنند. هنگامی که شما نگاهی به بزرگترین رهبران جهان می‌اندازید، یکی از صفاتی که آن‌ها دارند، توانایی برقراری ارتباط موثر با افراد جامعه است، که اهمیت مهارت‌های ارتباطی را برجسته می‌کند.

برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که هر کسی باید برای بهبود آن تلاش کند. مهارت‌های ارتباطی به توانایی انتقال اطلاعات به دیگران به طور موثر و کارآمد گفته می‌شود که می‌تواند ارتباطات فردی و تجاری فرد را بهبود بخشیده و باعث شود رضایت از زندگی و کیفیت زندگی فرد افزایش پیدا کند.

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ارتباطات اجتماعی

برای داشتن ارتباطات اجتماعی متناسب و رو به جلو نیاز است که افراد توانایی ایجاد ارتباط با یکدیگر را به خوبی بلد باشند. داشتن روابط اجتماعی سطح بالا باعث رشد زندگی شخصی و کاری افراد می‌شود.

این مهارت در واقع می‌تواند موجب رشد فکری و شخصیتی افراد شود که در مجموع باعث ایجاد رشد مهارت‌های شخصیتی می‌شود. با تغییر رفتار خود، در بهبود روابط‌‌مان با دیگران نقش داشته باشیم.

راهکارها و روش‌های متنوعی برای تقویت ارتباطات اجتماعی ارائه شده است. در این مقاله نیز در مورد بهترین روش‌ها برای بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی صحبت شده است.

1. صحبت را با غریبه ها آغاز کنید

 صحبت را با غریبه ها آغاز کنید

یکی از نشانه‌های مهم در روابط اجتماعی قدرت شروع صحبت با افراد ناآشنا است. خلاصه کتاب ” چطور با دیگران صحبت کنیم ” نوشته لیل لاندز می‌تواند کمک کننده باشد. این موضوع به خصوص در مورد افرادی که در محیط کاری‌شان با افراد غریبه زیادی سرکار دارند بسیار مناسب است.

این موضوع یک محک جدی برای تقویت روابط اجتماعی است. برای بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی نیاز است که مهارت‌های ارتباطی که شامل ارتباط چشمی، زبان بدن و موضوعات مشترک است را بالا ببرید. شیوه‌های بکارگیری زبان بدن جهت تغییر دید دیگران نسبت به خودمان را یاد بگیرید.

استاد احمد محمدی
تکرار رفتار همیشگی یعنی کسب نتایج همیشگی. مهارت‌های جدید یاد بگیر تا نتایج جدیدی به دست آوری.
استاد احمد محمدی

به این موضوع توجه کنید که شما در مورد موضوعات مورد علاقه افراد غریبه شناختی ندارید و باید از هوش اجتماعی خود برای شروع صحبت‌ها استفاده کنید.

استفاده از عبارت‌های روزمره که در محیط‌های اجتماعی استفاده می‌شوند می‌تواند بهترین گزینه برای شروع بحث باشد. احوال پرسی کوتاه می‌تواند به شروع یک رابطه مناسب کمک زیادی کند.

این مورد اولین تمرین برای شروع یک رابطه اجتماعی متناسب است. این تمرین هم‌چنین به اعتماد به نفس کودکان افراد نیز کمک زیادی می‌کند. در ایجاد ارتباط با غریبه‌ها سعی کنید بیشتر از آن‌که به بیان نظرات خود بپردازید، یک شنونده خوب باشید.

2. برای بهبود ارتباطات اجتماعی بحث را ادامه دهید

پس از شروع یک صحبت با افراد نیاز است که بحث را ادامه دهید تا شناخت افراد از یکدیگر گسترش پیدا کند. ادامه دادن بحث با افراد علاوه بر این‌که باعث ایجاد موضوعات جدید برای صحبت می‌شود بلکه باعث تقویت روابط طرفین می‌شود.

البته گاهی نیز پیش می‌آید که افراد علاقمند به ادامه گفتگو نیستند و حوصله گفتگو یا صحبت در مورد موضوعات مختلف را ندارند. توانایی در تشخیص این مطالب از جمله مهارت‌هایی است که به مرور زمان و براساس تجربه به وجود می‌آید.

در مجموع باید گفت که جواب‌های کوتاه نمی‌تواند کمکی به رشد روابط اجتماعی افراد بکند. برای داشتن روابط پایدار و موفق باید زمان صرف کنید.

از جمله موارد دیگری که می‌تواند به طولانی‌تر شدن جواب‌ها کمک کند، میزان ارتباط چشمی و علاقه شما به گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل است. تا جای ممکن سعی کنید موضوعاتی را مطرح کنید که دارای جذابیت کافی هم برای شما و هم برای طرف مقابل شما داشته باشد.

3. قدرت همکاری و کار تیمی خود را بالا ببرید

قدرت همکاری و کار تیمی خود را بالا ببرید

کار تیمی یا ارتش یک نفره؟ برای داشتن ارتباطات اجتماعی قوی و موثر نیاز است که قدرت همکاری و کار تیمی خود را بالا ببرید. تعامل با افراد مختلف می‌تواند موجب افزایش این توانایی‌ها شود. برای شروع کارهای مشترک و تیمی نیازی نیست که مدت زمان طولانی از دوستی شما گذشته باشد.

کافیست بتوانید نیازهای کاری و اجتماعی یکدیگر را برطرف کنید. برای همکاری و کار تیمی سعی کنید پیش قدم باشید. این موضوع کمک زیادی به تقویت روابط اجتماعی شما می‌کند.

از مشارکت برای انجام کارهای کوچک و بزرگ نهراسید زیرا که این همکاری‌ها علاوه بر تقویت روابط اجتماعی شما به رشد علمی شما نیز کمک زیادی می‌کند. مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید.

ایجاد دورهمی‌های کوچک و در بازه‌های زمانی مناسب می‌تواند موجب تقویت ارتباطات اجتماعی شود. از هر بهانه‌ای برای جمع کردن دوستان در اطراف خود استفاده کنید.

4. حضور در اجتماعات را افزایش دهید

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره شد حضور در اجتماعات مختلف و ارائه نظرات در گروه‌های مختلف موجب تقویت ارتباطات اجتماعی می‌شود. این موضوع با دوره اعتماد به نفس شما نیز کمک زیادی می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

برای ارتباطات اجتماعی خود سعی کنید برنامه‌های منظمی داشته باشید تا زمانی نباشد که از اجتماعات دور باشید. تکنیک‌هایی که در داشتن ارتباط موثر با دیگران به کمک‌تان می‌آیند را پیدا کنید.

برای تقویت روابط اجتماعی روش‌ها و راهکار‌های متعددی ارائه شده است که در مقالات قبلی در مورد جزییات آن صحبت شده است. یکی دیگر از مواردی که به موثر بودن ارتباط اجتماعی شما کمک می‌کند شناخت هرچه بهتر جمع‌های اطراف شما است.

علاوه بر زبان بدن و ارتباط چشمی برای ارتباطات اجتماعی مناسب، فن بیان نیز اهمیت زیادی دارد. به این منظور می‌توانید از دوره فن بیان آکادمی بازار استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی