بهره گیری از تبلیغات تصویری جهت موفقیت در کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
تبلیغات تصویری
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

دردنیای بازاریابی ، ریسک کردن معمولا جواب میدهد و در اکثر مواقع نتایج خوبی به همراه دارد، بنابراین اینجاست که بازاریابی مخاطره آمیز اهمیت پیدا می کند.

اکثر بازاریابان  و کارگشیان ازایده انجام اقدامات جسورانه ترس دارند و این دلیل معقولی جهت بی میلی است ،بخصوص برای کسب وکار های نوین با تجربیات محدود یا منابع محدود  که برای سرمایه گذاری درکمپین است.

با این وجود، اگر بخواهید که استراتژی بازاریابی شما در بلند مدت سود آور باشد ریسک پذیری بسیار واجب می شود ،و نمونه هایی درباره  بازاریابی مخاطره آمیز برندها اثباتی بر این قضیه هستند.

با آکادمی بازار برای مطالعه ابعاد مختلف بازاریابی مخاطره آمیز همراه باشید.

پادکست - پروموشن و نحوه اجرای آن

دلایل اهمیت بازاریابی مخاطره آمیز

خودتان را متمایز کنید: یکی از مهم ترین ملاحظات برای هر کمپین بازاریابی این است که چطور میخواهید دررقابت موفق باشید و بیشترین قابلیت دیده شدن برای مخاطبانتان راداشته باشید.

بدون این تمایزات ،کمپین شما قابلیت کافی از دیده شدن یا شناخت برای کارآمد بودن را نخواهد ساخت . ریسک کردن شما را متمایز میکند، به دلیل این واقعیت که افراد بسیار کمی ریسک میکنند.

فلاتها را بشکنید : ریسک کردن این امکان را به شما می دهد تا فلاتها را درهم شکنید. اگر شما به طور مداوم،به استراتژیهای بازاریابی مشابه قبلی تکیه کنید.

به نتایج مشابهی خواهید رسید ، این راه ایمنی است، وممکن است بازخورد خوب و معقولی داشته باشد ،اما به شما امکان استفاده از همه پتانسیل تان را نخواهد داد.

تشویق به وفاداری: اکثر بازاریابان از ریسک کردن میترسند به علت اینکه ریسکها ممکن است موجب دوقطبی شدن مشتریان شان شود ،ولی این دو قطبی سازی درواقع میتواند پدیده خوبی باشد .

ممکن است درنهایت با ریسک کردن قسمتی از مشتریان خود رابیگانه کنید ،اما قسمتی که باقی میمانند ممکن است بسیار وفادار به شما باشند.واین مبادله معمولا میتواند بسیار ارزشمند باشد .

بازاریابی مخاطره آمیز

نمونه هایی از موفقیت های ریسک پذیربودن

برندهای زیر را که ریسک های بزرگی کرده اند و ز بازاریابی مخاطره آمیز استفاده کرده اند راملاحظه کنیدو نتایج بسیار مهم آنها راببینید.

دومینو همه چیز راتغییر داد

پیتزا فروشی دومینو چندین سال پیش بسیار بد می چرخید. زمانی تصمیم گرفت که همه چیز را درباره پیتزا و تصویرشان تغییر دهد.

برای انجام این کار ،شرکت بطور کامل خط تولید خود را آپدیت کرد ،با بهره گیری از از محصولات جدید ودستورالعمل جدید برای جذب مشتری جدید ازهمه مهمتر ،دومینو تصمیم به انتقاد و شوخی کردن درباره محولات قدیمی خود کرد ، بااشاره کردن به قسمت خشک نان قبلی بعنوان “مقوا”.

این حرکت ابراز نارضایتی ازخود یک نمونه بود که واقعا برای این برند جواب داد.

ایبر بر شوخی ها سرمایه گذاری میکند

از دیگر شرکت هایی که از بازاریابی مخاطره آمیز استفاده کرده اند می توان کمپین تبلیغاتی ایبر را نام برد که از ابتدا غیر متعارف بود.

شرکت برای شوخی هایی که میکند شناخته شده است ،که معمولا مربوط به جشنها و تعطیلی ها می باشد ،که قابلیت دیده شدن و حتی کارآمدی برنامه خدمات ماشین راافزایش میدهد.

به عنوان مثال ،شرکت ماه بستنی ملی را با سرویس بستنی عجیب و اختصاصی که بستنی را به مشتریان انتقال میدهد جشن میگیرد. این یک کار ریسکی است ،بدلیل اینکه یک سرویس کاملا نو است ،اما هم زمان ،قابلیت دیده شدن زیادی را نیز به وجود آورده است .

کمپین زیبایی واقعی داو

بانگاهی به گذشته ،این یک حرکت درخشان بازاریابی مخاطره آمیز بنظر میرسد. اما درآن زمان ، ریسک بسیار بزرگی برای انجام بود.

درسال 2006 ،داو ویدئوی سیرتکاملیش را راه انداخت ،با استفاده از یک سری از آگهی های پیگیر که جستجو میکرد تصوری از زیبایی حقیقی را بوسیله رد کردن استانداردهای فیزیکی از مدلهای زنانه در مراقبت ازپوست ،لباس وتبلیغات دیگر .

درمقابل، داو تصمیم گرفت چهره زنی را نشان دهد که بطور بسیار واقعی منعکس میکرد متوسط نوع بدن، قومیت، سن و اقشار را.

امروزه ،این تعهد به زیبایی حقیقی ازنام تجاری داو غیر قابل تشخیص است و قسمت قدرتمندی از شعارهای انهاست، اما درمرحله برنامه ریزی هیچ راهی برای فهمیدن این نتیجه وجود نداشت.

ریسک پذیری

لگو کار بیشتری ازلگوها انجام میدهد.

آجرهای لگو یک اسباب بازی است ،قطعه های پلاستیکی را برای ساخت یک ساختار خاص به هم متصل میکنید .این مفهوم اساسی است که موجب کارکردن شرکت برای دهه ها شده  ولی دردهه گذشته یا قبلتر برند لگو بسیار بیشتر از اینها شد.

لگو مجوز برای تعداد زیادی از برندهای محبوب را گرفت ،شامل جنگ ستارگان ومارول  و برای تغییر برند اسباب بازی محدودخود به یک امپراتوری سرگرمی تمارعیار ازاین استفاده برد. حالا ده ها تن ازبازیهای ویدئویی لگو وجود دارد که بسیاری از آنها بازدیدهای بسیار عالی را کسب کرده اند.

فیلم لگو که تقریبا 470 میلیون دلار فروش داشته وفیلمها وبازیهای ویدئویی تعداد بیشتری درپایپ لاین وجود دارد.این تغییرجهت، یک ریسک بسیار بزرگ برای شرکت بود وقطعا جواب داده است.

چگونه باید شروع کرد

حتی بادیدن این نمونه ها ،شاید شما برای ریسک کردن زیاد درکمپین بازاریابی خودتان تمایل چندانی نداشته باشید. جدا از این ،احتمالا مجموعه ای ازاستراتژیها را دارید که مطمئن هستید خوب کار می کنند.

اما اگر میخواهید در کسب و کارتان موفق شوید و به بهتر ازاین برسید و نتایج بهتری را به دست آورید خود را برای ریسک کردن به چالش بکشید و از بازاریابی مخاطره آمیز استفاده کنیدتا ببینید که چه اتفاقی رخ خواهد داد.

همانطور که گفته شد اکثر بازاریابان از ایده انجام اقدامات جسورانه ترس دارند و این دلیل معقولی جهت بی میلی است ،بخصوص برای کسب وکار های نوین با تجربیات محدود یا منابع محدود  که برای سرمایه گذاری درکمپین است.

بنابراین شما باید برای استفاده از بازاریابی مخاطره آمیز در امر کسب وکار با برخی اصول آشنایی داشته باشید.

در سمینار بزرگ موفقیت استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش و شما را با راهکارهای کلیدی که رشد روز افزون تجارت شما را به دنبال خواهد داشت آشنا می کند.

شما با بهره گیری از این اصول و همچنین مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید کسب و کار خود را بیش از پیش قدرتمند کنید و به موفقیت نزدیک و نزدیک تر شوید. برای شرکت در کلاس ها و استفاده از آموزه های استاد بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام دوست گرامی برای اطلاع از آخرین دوره‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی