اصول بازاریابی موفق برای مشاغل کوچک

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۱ مرداد, ۱۴۰۲
اصول بازاریابی موفق برای مشاغل کوچک

داشتن کسب و کار کوچک امروزه بسیار رواج پیدا کرده است چرا که یک منبع درآمد برای خانواده کافی نیست و همه به دنبال کسب و کار خودشان هستند. بسیاری از افراد کسب و کاری برای خود دست و پا کرده‌اند و با درآمدشان کمک بزرگی به خود و خانواده‌شان می‌کنند. اما باید اصول بازاریابی موفق را بلد باشید.

کسب و کار کوچک باعث می‌شود تا درآمد تا حدود چشمگیری بیشتر شود و هرچقدر که نوآوری بیشتری داشته باشید و برای آن بیشتر تلاش کنید و با اصول بازاریابی موفق آشنا شوید، کسب و کارتان گسترده‌تر می‌شود و درآمدتان نیز به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

اگر نمی‌دانید که برای شروع افزایش درآمد کسب و کارتان چه کار کنید تا سودآور باشد، نگران نباشید. در این مقاله با اصول بازاریابی موفق آشنا خواهیم شد که به شما در جهت موفقیت در فروش و بازاریابی کمک خواهد کرد.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

چرا به اصول بازاریابی موفق نیاز داریم؟

بازاریابی امری حیاتی در کسب و کار است زیرا شما به کمک آن می‌توانید از نیاز مشتریان خود آگاهی پیدا کنید و به آن‌ها پاسخ دهید، بنابراین واجب است که شما برای پیشرفتتان از اصول بازاریابی موفق استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید هر کسی که کسب و کاری را اداره می‌کند چه کوچک و چه بزرگ تمایل دارد آن را توسعه و گسترش دهد و به آن رونق زیادی بدهد.

در این مقاله اصول بازاریابی موفق برای مشاغل کوچک را بیان می‌کنیم. اگر کسب و کار کوچکی دارید و می‌خواهید آن را توسعه دهید توصیه می‌کنم این مطلب را بخوانید.

اصول بازاریابی موفق برای گسترش کسب و کارتان

اصول بازاریابی موفق برای گسترش کسب و کارتان

شما با رعایت 4 روش زیر از اصول بازاریابی و فروش موفق می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید:

  1. مشتریان زیادی جمع کنید.
  2. تمایل مشتریان به خرید  کالاهای بیشتری از شما افزایش دهید.
  3. مشتریان را ترغیب کنید کالاهای گران قیمت‌تری از شما بخرند.
  4. مشتریان را ترغیب کنید کالایی که سود بیشتری دارد از شما بخرند.

بکار گرفتن هر کدام از این 4 روش درآمد و سود کسب وکار شما را افزایش می‌دهد. در اینجا به توضیح مورد اول یعنی پیدا کردن مشتریان می‌پردازیم. مسلما افزایش مشتری رابطه مستقیم با افزایش درآمد و سود شما دارد.

پادکست - مراحل راه اندازی یک کسب و کار موفق

روش پیدا کردن مشتری بیشتر با اصول بازاریابی موفق

برای پیدا کردن مشتری بیشتر با اصول بازاریابی موفق باید چند کار انجام دهید. از جمله این کارها عبارتند از:

  1. شما باید برای فراهم کردن یک طرح استراتژی فروش وقت صرف کنید و تحقیق کنید.
  2. شما باید کالای خود را به سمت مشتریانی که تاکنون جذب نکرده‌اید هدایت کنید. یا توجه آن‌ها را به سمت محصولات خود جلب کنید.
  3. قیمتی رقابتی برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید.
  4. اصول کاری خود را بر مبنای اصول بازاریابی قرار دهید.

اهمیت بازار هدف در مشاغل کوچک

اهمیت بازار هدف در مشاغل کوچک

یکی از تکنیک‌های بازاریابی موفق این است که شما باید بازار هدف را مد نظر داشته باشید. علت اهمیت یافتن بازار هدف برای شما این است که تنها برخی از مردم توانایی خرید کالا و خدمات شما را دارند. به مرور زمان باید تلاش خود را روی بازار با ارزش و پر سود متمرکز کنید تا وقت و تلاش شما تلف نشوند.

بسیار با اهمیت است که تقسیم بندی فرضی خود را از بازار هدف با واقعیت‌هایی که برای شما اتفاق می‌افتد مطابقت دهید و در هر قسمت از بازار بالاترین دستاوردها را مشخص کنید تا بدانید احتمال فروش در هر بخش در واقعیت چقدرخواهد بود. این کار نیز از هدر رفت وقت و هزینه شما خواهد کرد.

اصول بازاریابی موفق برای مشاغل کوچک و کسب و کارهای بزرگ متفاوت است

کسانی که کسب و کار کوچک دارند احتمالا بودجه کمی برای بازاریابی آن در نظر گرفته‌اند. بهترین راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک این است که یک برنامه ترکیبی از فعالیت های فروش و  بازاریابی خود تهیه کنید.

توجه به فعالیت‌های فروش علاوه بر اینکه از هزینه‌های بازاریابی شما کم می‌کند بلکه به آن ارزش بیشتری می‌افزاید که آن توجه به نیازها و نظرات مشتریان و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌های آن‌ها است.

این کنش و واکنش بین شما و مصرف کنندگان در بازاریابی اطلاعاتی به شما می‌دهد که از هر تحقیقی با ارزش‌تر و با اهمیت‌تر است.

در پیشی گرفتن از رقبایتان خلاق باشید

در پیشی گرفتن از رقبایتان خلاق باشید

با کمپین و شرکت‌هایی که واسطه بین شما و مشتریان هستند حرف بزنید و از آن‌ها درخواست کنید که به صورت اشتراکی کار شما را تبلیغ کنند. با این کار هم شما سود می‌کنید و هم کمپین و شرکت‌هایی که واسطه بین شما و مشتریان هستند.

برای مشتریان خود وقت بگذارید تا برای آن‌ها انگیزه بیشتری به وجود آورید. مشتری مداری و نیت خوب خود را به آن‌‌ها نشان دهید.

خود را به رسانه ها معرفی کنید

از دیگر اصول بازاریابی این است که به مناسبت‌های مختلف می‌توانید از مشتریان دعوت کنید تا از محل کار شما دیدن کنند. البته بهتر است برای آن‌ها وسیله رفت آمد هم آماده کنید.

اگر دوست ندارید افراد مختلف در محیط کسب و کارتان وارد شوند می‌توانید در یک مناسبت ورزشی وسایل و لباس ورزشکاران را تهیه کنید. وقتی برای بازاریابی هزینه  می‌کنید، به یاد داشته باشید راهی برای بررسی نتایج تلاش‌های خود در نظر بگیرید.

شما می‌توانید چند خط تلفن رایگان که برای مشتریان در نظر بگیرید، از آن‌ها بخواهید با شما تماس بگیرند و علاوه بر بیان نظرات خود را درباره کالا و خدمات شما از آن‌ها بپرسید که چطور با شرکت، کالا یا خدمات شما آشنا شده‌اند.

بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود را شروع کنید

بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود را شروع کنید

با تلاش زیاد در بازاریابی و تهیه یک استراتژی اصول بازاریابی موفق مثل برنامه ریزی کردن برای خودتان برای تماس گرفتن با ده مشتری یا  پنج مشتری در روز بعد از گذشت چند روز خواهید دید که کسب و کار شما به صورت چشمگیری رشد می‌کند و شما با هزینه کمتری توانسته‌اید این کار را انجام دهید و این بسیار ارزشمند است.

نقش آکادمی بازار در یادگیری اصول بازاریابی موفق

اصول بازاریابی موفق هم برای کسب و کارهای کوچک و هم بزرگ امری با اهمیت برای دوام و افزایش فروش می‌باشد. بنابراین شما در مشاغل کوچک هم باید مهارت‌های مربوط به بازاریابی را فرا بگیرید تا بتوانید در حرفه خود موفق باشید. همیشه سعی کنید از بهترین و جدیدترین روش‌های بازاریابی استفاده کنید.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش در دوره بازاریابی و فروش ستارگان فروش اصول موفقیت در بازاریابی را به صورت واضح و کاربردی بیان می‌کند و شما با بکارگیری آن می‌توانید پیشرفت زیادی را در کسب و کار خود شاهد باشید.

5/5 - (18 امتیاز)
درسنامه بازاریابی

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی