استفاده از مهارت های طلایی فروش در بازار رقابتی جهت موفقیت در کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳۰ مهر, ۱۴۰۱
استفاده از مهارت های طلایی فروش در بازار رقابتی جهت موفقیت در کسب و کار

در بازار رقابتی امروز که رقبای بزرگ هر روز از تکنیک‌های جدیدی برای کسب و کارشان استفاده می‌کنند چگونه موفق شویم؟ مهارت های طلایی فروش کدام‌اند و چگونه از آن‌ها برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنیم؟

هفت قانون هافمن که در این مقاله گفته خواهد شد و به شما نشان می‌دهند که آیا می‌‌توانید به بازیگر برتر میدان تبدیل شوید یا خیر. در غیر این صورت، قبل از اینکه پول و انرژی خود را از دست بدهید، به فکر خارج شدن از بازار باشید.

همان‌طور که استیون اس هافمن در کتاب خود می‌گوید، شما باید «فیل‌ها را به پرواز درآورید» و این کار نیازمند عبور از چهارچوب‌‌های فکر متعارف است. هافمن تاکنون صدها بنیان‌گذار استارتاپ‌های سیلیکون را آموزش داده و به نظر می‌رسد شخص واجد شرایطی برای توضیح این مسائل است.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

مهارت های مهارت های طلایی فروش چیست و عوامل موفقیت در کسب و کار کدام هستند؟

نوآوری تنها علت موفقیت کسب و کار نیست. در حقیقت برخی از شرکت‌‌های تکنولوژی، با نوآوری‌‌های حقیقی، مدل‌‌های کسب و کار بسیار عالی و مهارت های طلایی فروش وارد بازار می‌شوند.

ولی عده کمی از آن‌‌ها موفق می‌‌شوند سرمایه‌ گذاران خوب را جذب کنند و تعداد کمی به بازیگران برتر این حوزه تبدیل می‌شوند یا سال‌ها تلاش می‌کنند تا کشش واقعی را به دست آورند.

البته نوآوری شرط مورد نیاز برای ورود به این بازی است؛ ولی حتی یک تکنولوژی شگفت‌ انگیز هم ضامن موفقیت شما در بازار نیست. طبق مشاوره کسب و کار این روزها، مهم این است که شما بتوانید از نوآوری‌‌هایتان به شیوه‌ای استفاده کنید که با مهارت های طلایی فروش در بازار رقابتی به مزیت برسید. در ادامه با مهارت های طلایی فروش در بازار رقابتی آشنا می‌شوید.

برای مهارت های طلایی فروش خدمات و کالاهای برتر ارائه دهید

برای مهارت های طلایی فروش خدمات و کالاهای برتر ارائه دهید

اگر کالا و خدمات شما ارزان‌‌تر یا بسیار برتر از دیگران نباشند، مشتریان به‌ راحتی ریسک و هزینه‌ تغییر ترجیحات فعلی خود را نمی‌پذیرند. آن‌ها حاضر نیستند آینده‌ نامطمئنی را قبول کنند که به‌اندازه‌ آسایش فعلی آن‌‌ها ارزشمند نیست.

ممکن است بتوانید به طیفی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که از همه کالاها و خدمات جدید استقبال می‌کنند؛ اما بازار اصلی را در دست نخواهید داشت.

برای مهارت های طلایی فروش یک گروه محصول یا یک بازار جدید به وجود بیاورید

همانطور که در مقاله How to Sell Anything to Anybody از سایت hubspot.com بیان شده، اگر کالا و خدمات شما به‌ اندازه‌ای منحصربه‌ فرد و قانع‌ کننده است که می‌‌تواند یک دسته کاملا جدید را در بازار تعریف کند؛ شما به‌طور پیش‌فرض پیروز هستید و یکی از مهارت های طلایی فروش را فراگرفته‌اید.

کار راحتی نیست، اما غیر ممکن هم نیست. به عنوان مثال به شرکت نکست نگاه کنید که رهبری موج اینترنت اشیاء را در دست گرفته یا اکولوس ریفت که صنعت واقعیت مجازی را تحت تاثیر قرار داده است.

اولین بازیگری باشید که بازار فعلی را دگرگون می‌ کند

اولین بودن همیشه با اهمیت است. معمولا شرکت‌‌های فعلی تنها دنباله‌روی پیشگامان هستند و محصولات خلاق آن‌‌ها را با مقداری تغییر عرضه می‌کنند و از مهارت های طلایی فروش استفاده نمی‌کنند.

به همین علت هر روز شاهد شبکه‌‌های اجتماعی یا ابزارهای مشارکتی نوینی هستیم که هیچ‌کدام به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند؛ به دلیل اینکه پیشنهاد جدیدی به مردم ارائه نمی‌کنند.

اگر بخواهیم مثالی برای شرکت‌‌های متحول‌ کننده‌ بازار نام ببریم، می‌توانیم از نتفلیکس در زمینه رسانه و تلویزیون و ردفین در حوزه املاک اسم ببریم.

اثر شبکه‌ خود را تقویت کنید

اثر شبکه‌ خود را تقویت کنید

اثر شبکه، جایی است که با افزایش تعداد کاربران، ارزش کسب‌ و کار شما به‌ صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. توجه به آمار درجه اول بازار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما در فضای بازار مصرف‌کننده، معمولا به میلیون‌‌ها مخاطب نیاز دارید تا به‌عنوان بازیگر برتر رقابت شناخته شوید.

کاربران شما ممکن است تبلیغ‌ کنندگان، مصرف‌ کنندگان، فروشندگان یا رهگذران باشند.

انحصارتان را به یک مانع بزرگ برای ورود بازیگران دیگر به بازار تبدیل کنید

یکی از مهارت های طلایی فروش این است که تا جایی که می‌‌توانید و با هر راهی که ممکن است (از جمله اختراعات، پشتیبانی دولتی یا قراردادهای مشتری) خصوصیات انحصاری خود را افزایش دهید.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

استارتاپی که علاوه بر نوآوری، شرایط انحصاری فوق‌العاده‌ای دارد، برای سرمایه‌گذاران و خریداران کسب‌ و کار گزینه بسیار مناسب‌تری به نظر می‌آید.

مشتریانتان را با پاداش‌ های وفاداری به برند و هزینه بالای تغییرات نگهدارید

کسب‌ و کارهای میلیارد دلاری اغلب آن‌‌هایی نیستند که با هر مشتری، فقط یک‌ بار یک معامله انجام می‌دهند. آن‌‌ها روی روابط بلند مدت متمرکز می‌شوند و هرچه مشتریانشان بیشتر از این محصولات استفاده می‌کنند، تغییر ترجیحات برایشان دشوارتر می‌شود.

شرکت‌‌های بزرگ تلاش می‌‌کنند اکوسیستمی قوی با ارزش‌ افزوده‌ای بالا به وجود آورند.

یک نیاز انحصاری بیابید و برندتان را بر اساس آن شکل دهید

یک نیاز انحصاری بیابید و برندتان را بر اساس آن شکل دهید

برندسازی بسیار دشوار و پرهزینه است؛ ولی اگر برندتان پایه‌گذار تولید و ارائه خدماتی باشد که قبل از این عرضه نشده‌اند، می‌توانید محصولتان را از دیگر محصولات متمایز کنید.

اگر یک نیاز واقعی وجود داشته باشد، مردم برای رسیدن به راه‌ حل آن نیاز، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند. به‌علاوه برند شما اعتبار و ارزش بیشتری به دست می‌آورد و حتی مشتریان از نظر عاطفی با خدمات شما ارتباط برقرار می‌کنند.

نوآوری داشته باشید و تحقیق کنید که آیا در کسب و کار موفق خواهید بود یا خیر؟ نکته‌ مهم این است که شما فقط با نوآوری‌‌هایتان، مزیتی در بازار رقابتی کسب نمی‌کنید و رقبایتان را پشت سر نمی‌گذارید. شما باید هر نوآوری را به‌دقت و خیلی سریع، بررسی و تحلیل کنید و در نتیجه مهارت های طلایی فروش را فرا بگیرید.

با کمک آکادمی بازار برگ برنده فروش را در دست دارید

با وجود رقابت شدید در بازارها شما نیاز به داشتن یک برگ برنده دارید. برگ برنده شما می‌تواند آشنایی با اصول موفقیت در کسب و کار و پیشی گرفتن از رقبا یا یادگیری مهارت های طلایی فروش باشد.

استاد احمد محمدی
پادکست - ترفندهای عملی افزایش فروش

با فرا گرفتن این اصول در این فضای رقابتی و با گرفتن تصمیمات درست فاصله خود را با سایر رقبا افزایش دهید. برای تبدیل‌ شدن به یک فروشنده‌ حرفه‌‌ای باید زمان و انرژی خود را روی شناخت استراتژی فروش متمرکز کنید.

انجام این کارها نیازمند زمان گذاشتن و تمرین زیاد هستند اما اگر همه‌ آن‌ها باهم رعایت کنید شما را تبدیل به یک متخصص فروش بسیار عالی خواهند کرد.

بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما برای فراگیری اصول و تکنیک‌های فروش استفاده از مقالات و ویدئو‌های استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است. شما با بهره گیری از آموزه‌های استاد می‌توانید بر مهارت‌های کسب و کار مسلط شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز شما هم از طریق صفحه اصلی سایت و بخش دوره‌ها و هم با تماس با کارشناسان ما می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی