آیا می‌توانید یک روز را بدون گوشی همراه خود سپری کنید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی‌ امروز ما بسیار وابسته به تلفن همراه شده است. مردم بدون گوشی همراه نمی‌توانند از خانه خارج شوند. اگر آن را در خانه جا بگذارند، مثل این است که بخش مهمی از خودشان را جا گذاشته‌اند. درست است، گوشی همراه به جزئی از وجود انسان تبدیل شده است.

اگر شما گوشی همراه تان را عمداً برای چند ساعت در خانه بگذارید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا احساس بد،‌ استرس‌ و ناراحتی دارید؟ اگر تنها برای چند ساعت نبینید که در فضای مجازی چه می‌گذرد چه می‌شود؟ آیا حالت یک فرد سیگاری یا معتاد به مواد مخدر را دارید که از سیگار یا مواد مخدر محروم شده است؟ جوانان امروزی به سختی می‌توانند جهان قبل از گوشی‌ همراه را متصور شوند. این وسیلۀ کوچکی هست که الان به بخش مهمی از زندگی‌شان تبدیل شده است و بدون آن نمی‌توانند زندگی کنند. درواقع افراد در تمام رده‌های سنی نمی‌توانند بدون آن روزگار را سپری کنند.

زندگی قبل از عصر گوشی‌های هوشمند چگونه بوده است؟ مردم آن عصر حواس‌شان به رخدادهای اطرافشان بود برخلاف مردم امروزی که وقت خود را در گوشی همراه و دنیای مجازی می‌گذرانند. آن زمان مردم با یکدیگر روابط حقیقی داشتند نه روابط مجازی.

از شما می‌خواهم که یک آزمایش انجام دهید

 یک روز زمانی‌که خانه را ترک می‌کنید تا به سرکار یا مدرسه بروید گوشی‌ همراه تان را همراه خود نبرید. آن را در خانه بگذارید. آیا می‌توانید چنین کاری انجام دهید؟ حس می‌کنم که شما می‌گویید: “چی! گوشی همراهم را با خود نبرم. این غیر ممکن است.” حتی تصور نداشتن گوشی به مدت کوتاه هم باعث استرس شما می‌شود.


“من از شما می‌پرسم چه کسی رئیس شماست؟ شما یا گوشی همراهتان!”

ممکن است دلایل بسیاری برای بردن گوشی همراه با خود بیاورید:

  • اگر همسرم با من کار داشته باشد چه؟
  • اگر کار ضروری پیش آید و من به گوشی نیاز داشته باشم چه؟
  • من باید با دوستانم در ارتباط باشم.
  • من باید از اخبار آگاهی داشته باشم.

اینها چند بهانه‌ای هستند که امکان دارد بیاورید. همۀ این دلایل درست. اما افراد بسیاری بدون تلفن زندگی می‌کنند و مشکل چندانی هم ندارند. اینکه اگر کسی نداند شما برای چند ساعت کجا هستید، دنیا به پایان نمی‌رسد. بدون تلفن همراه شما از مردم اطرافتان آگاه هستید. حتی غذا خوردن شما متفاوت می‌شود چرا که شما بر چیزی که می‌خورید تمرکز می‌کنید و حواستان به صفحه گوشی‌تان نیست.

کنار گذاشتن گوشی همراه در خانه به قدرت درونی و ارادۀ شما نیاز دارد. تمارین بسیاری برای این قدرت‌ها وجود دارند.  این کار آسانی نیست و اگر شما بتوانید آن را انجام دهید، یک موفقیت و دستاورد مهم و بزرگی محسوب می گردد. من به شما کمک می‌کنم تا این کار را آسان‌تر انجام دهید. گوشی همراهتان را در جیب یا کیف پولتان قرار دهید و تا هنگام رسیدن به خانه آن را خاموش نگه دارید. این کار به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد. اما شما باید در کل روز قدرت درونی‌ داشته باشید تا وسوسه نشوید که گوشی‌تان را روشن کنید. تمرین دیگر هم این است که شما گاهی به مدت ۳۰ دقیقه گوشی همراهتان را خاموش کنید. البته این کار را زمانی‌که کسی با شما کار ضروری دارد نباید انجام دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
عادت ها

شاید هنگامی که در طول روز مشغول کار هستید یا بعد از چند ساعت کار به استراحت می پردازید یا قبل خواب می خواهید آماده شوید زیاد دقت نکنید که همه این فعالیت ها به یک شکل انجام می شوند و آن زل زدن به صفحه گوشی همراهتان باشد. این تکه فلز چند سانتی متری تقریبا در همه اتفاقات اطراف ما حضور دارد چه در غم و چه در شادی ما همراه است تمام علایق مارا می داند و به طوری، درصد زیادی از زندگی مارا در خود ذخیره کرده است. شاید با خواندن این متن فکر کنید که من با استفاده از این ابزار کاملا مخالفم اما اینطور نیست هر چیزی معایب و مزایایی دارد. آنچه که این را تعیین می کند نحوه استفاده از شما از این دستگاه است. شما می توانید به گوشی همراهتان به چشم یک دستیار نگاه کنید یا می توانید طوری از آن استفاده کنید که از یک ماده مخدر نیز خطرناکتر و اعتیاد آورتر باشد. به طور کلی عادات بد مانند این مورد ذکر شده به مثل چاله های راه موفقیت هستند.  البته تنها اعتیاد به گوشی همراه نیست که از چاله های جاده موفقیت به حساب می آید؛ عادت های منفی گوناگونی وجود دارند که اگر بدنبال پیشرفت هستید باید آن ها را ترک یا جایگزین عادت های مثبت کنید. اما چگونه؟ آکادمی بازار با ارائه راهکار های مناسب و متعدد تمام تلاش خود را می کند تا به شما در این مسیر کمک کند. اگر شما هم می خواهید جز و 3 درصد افراد موفق دنیا باشید همین حالا دست به کار شوید! برای شروع روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

5/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی