آیا میدانید برای رسیدن به موفقیت، نظم از انگیزه مهمتر است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

برای موفق شدن در راه یا هدفی که انتخاب کرده‌اید، به نظم و خود انضباطی احتیاج دارید. تلاش و انگیزه‌ی بالا، بدون رعایت اصول فایده‌ای ندارد و شما نمی‌توانید به اهدافتان برسید و به موفقیت دست پیدا کنید.این یک رویکرد فکری است برای اینکه شما بتوانید در هر کاری که انجام می‌دهید، بهترین باشید و همچنین، نگرش درست و صحیحی داشته باشید تا بتوانید اهدافتان را درست بشناسید و تحلیل کنید.

آیا در راه رسیدن به موفقیت، رعایت اصول از انگیزه مهمتر است؟

پاسخ مثبت است! انضباط، تمرکز بر انجام کارهایی است که باید انجام شوند ، و در واقع توانایی شما در تصمیم‌گیری و انجام کار درست، و رشد و پروش شخصیت و تبدیل شدن به بهترین ورژن خودتان است. انضباط آن تفکر و استدلالی است که افکار و نهایتاً اعمال شما را شکل می‌دهد، به حرکت شما جهت می‌دهد و مسیرتان را مشخص می‌کند. زمانی که شما بر طبق نظم و اصول پیش می‌روید، می‌دانید که چطور از نقاط قوت و حتی نقاط ضعفتان به نفع خودتان و در راه پیشبرد هدفتان استفاده کنید.

زمانی که خود انضباطی داشته باشید، می‌توانید احساسات، امیال و رفتارتان را کنترل کنید، و به آسانی در برابر یک وسوسه یا لذت که برای دستیابی به آن باید وقت زیادی را صرف کنید تسلیم نشوید.   زمانی که شما با قاعده زندگی می‌کنید و پایبند به اصول هستید، می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و اقدامات درستی انجام بدهید. این لزوما به این معنا نیست که وجود انگیزه ضرورتی ندارد و از اهمیت برخوردار نیست، انگیزه هم یک مورد بسیار ضروری است، خصوصا اینکه در واقع نیرو محرکه‌ای است که شما را به سوی دستیابی به اهدافتان هدایت می‌کند.  انگیزه، همان صدایی در سر شماست که مرتباً می‌گوید که می‌توانید آن کار را انجام بدهید، و حرف‌های دیگران هیچ اهمیتی ندارد. بر خلاف نظم، انگیزه بیشتر بر پایه‌ی احساسات است و مهارتی است که شما را به سوی پیروزی در زندگی هدایت می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

انگیزه و نظم

نظم یکی از مواردی است که نوع موفقیتی که شما می‌خواهید به آن دست پیدا کنید را مشخص می کند؛ اما بدون انگیزه، شما روحیه‌ی آغاز به کار را نخواهید داشت. برای همین است که انضباط و انگیزه، باید دست در دست هم حرکت کنند. موتور را انگیزه استارت می‌زند و انضباط، چیزی است که در جهت یابی مسیر، نقش اصلی را ایفا می‌کند. زمانی که شما به این دو مجهز باشید، رویکرد و طرز فکر درستی خواهید داشت که مطمئناً شما را به قله‌های مرتفع‌تری می‌رساند.

پرورش خود انضباطی

دست یافتن به خود انضباطی، طی یک شب اتفاق نمی‌افتد. شما باید در طی دوران مختلف زندگی‌تان، به مرور خود انضباطی را پرورش دهید، و چیزی نیست که بتوانید برای رسیدن به آن از راه میانبر استفاده کنید و در طی مدت کوتاهی به آن دست بیابید. بسیار خوب، راه‌های دست‌یابی و پرورش خودانضباطی چیست؟

Why Discipline Is Better than Motivation for Your Success

1. قدم به قدم جلو بروید

خود انضباطی، روندی طولانی دارد و مسلما پروسه‌ی زمانبری است، تمرینات زیادی می‌طلبد و باید خودتان را موظف به داشتن ذهنی قدرتمندتر و با نظم تر کنید. این کار ساده‌ای نیست، مخصوصا وقتی وسوسه‌ها و چیزهای بسیاری وجود دارند که افکار و تصوراتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما اگر با قدم‌های کوچک شروع کنید و کم‌کم جلو بروید، برایتان راحت‌تر است و نتیجه‌ی بهتری هم خواهد داشت. این حقیقت را به یاد داشته باشید که  شما باید مرحله به مرحله پیش بروید، و در هر زمان فقط بر روی یک چیز تمرکز کنید. زمانی که وارد این پروسه شوید و جلوتر بروید، خودتان شاهد فرآیند رشد و پیشرفتتان و اینکه چقدر منظمتر شده‌اید، خواهید بود.

2. از اشتباهات گذشته درس بگیرید

هر چقدر هم نظم و اصول را رعایت کنید، تضمینی بر آن نیست که هرگز اشتباهی مرتکب نشوید، اما چیزی که اشخاص دارای انضباط داخلی و خارجی را از باقی افراد متمایز می‌کند، این است که از اشتباهات گذشته‌شان درس‌هایی می‌آموزند. این قابل درک است که یک اشتباه را یک بار مرتکب شوید، اما انجام یک همان اشتباه برای بار دوم، قابل بخشش و اغماض نیست. از اشتباه گذشته‌تان درس بگیرید، تا بفهمید که برای پیشرفت و ارتقای خودتان در آینده، باید چه کارهایی انجام دهید و چطور به خود انضباطی دست پیدا کنید.

3. خودتان را بشناسید

شناخت خود، کلیدی برای رسیدن به انضباط عمیق‌تر است. مبارزه با امیال و چیزهایی که می‌خواهید، کار بسیار دشواری است. برای مثال، اگر شما به خوردن فست‌فود‌ها یا خوردنی‌های شیرین مضر علاقه دارید، باید در برابر این خواسته مقاومت کنید یا از مکان هایی که این خوردنی ها در آنجا یافت می‌شود، فاصله بگیرید. همچنین شما باید چیزهایی که به شما انگیزه می‌دهد یا آن را قویتر می‌کند، بیابید.

4. عادات خوب را تمرین کنید

یک فرد با انضباط، عادات خوب و درستی دارد. این عادات می‌تواند رفتار حرفه ای در کار باشد یا مودبانه رفتار کردن با افراد دیگر، به هرحال چیزی است که در تمام وجوه زندگی خودش را نشان می دهد. بنابراین، شما باید عادات خوب و مثبت را تمرین کنید و در خودتان پرورش دهید، این یکی از راههایی است که می توانید به بهترین ورژن خودتان تبدیل شوید؛ و خود و زندگی تان را به صورتی نظم ببخشید که بتوانید درست را از غلط تشخیص بدهید و تصمیماتی بگیرید که شما را در راه شناخت و رسیدن به اهدافتان یاری کند.

مزایای خود انضباطی

خود انضباطی می‌تواند منافع زیادی برای شما داشته باشد؛ برای مثال، می‌تواند در ساخت اعتماد به نفس شما بسیار موثر باشد.

زمانی که شما انضباط دارید، می‌دانید که چه کسی هستید و خودتان را خوب می‌شناسید؛ می‌دانید چه می‌خواهید، چه کارهایی باید بکنید و چه کارهایی را نباید انجام بدهید. همچنین خود انضباطی می‌تواند در جهت کسب دستاوردهای بیشتر به شما کمک کند و در نتیجه بازدهی بیشتری  باشید. به علاوه، شما به راحتی خواهید توانست با احساسات و افکار منفی مقابله کنید و مشکلاتی را که سر راهتان قرار می‌گیرند، راحت‌تر مدیریت کنید. با خود انضباطی، شما حتی می‌توانید به سخت‌ترین اهداف نیز دست پیدا کنید و وقتی به آن مجهز هستید، همیشه می‌توانید راهتان را پیدا کنید، حتی زمانی که جاده صعب‌العبور است و عبور از آن کار دشواری است. زمانی که با دیدگاه مثبت و درست ترکیب شود، شما دستورالعمل را برای رسیدن به موفیت، در اختیار دارید.

بیشتر افراد هنگامی که کلمه موفقیت به گوششان می خورد، شاید اولین واژه ای که به ذهنشان خطور می کند انگیزه باشد. حتی کتاب هایی که در مورد موفقیت و نحوه دستیابی به آن ها نوشته می شوند به نام کتاب های انگیزشی معروف هستند. در کل شاید برخی افراد مهمترین عامل موفقیت را داشتن انگیزه زیاد می دانند. اما در واقعیت اینطور نیست. تیم فوتبالی را در نظر بگیرید که همه 11 نفر آن اشتیاق داشته باشند که فقط گل بزنند. تصور می کنید که چ اتفاقی میفتد؟ هر یازده نفر فقط برای به ثمر رساندن گل تلاش میکنند و بعد از گذشتن مدتی از بازی می توانید همه آن ها را در حالی که به تور دروازه حریف چسبیده اند، بیابید! فکر می کنم تا الان حدس زده اید که نتیجه نهایی بازی چه خواهد شد.

داشتن انگیزه بالا بدون نظم کافی، برنامه ریزی و نقشه راه همین نتیجه را به همراه دارد. شما ممکن است اشتیاق بسیاری برای موفقیت در یک زمینه خاص داشته باشید؛ اما بدون اینکه بدانید چگونه در این راه قدم بردارید و به چه مهارت هایی نیاز دارید فقط قدم های پراکنده و بی ثمر خواهید برداشت. به همان اندازه که انگیزه نیروی محرکه مورد نیاز برای پیشرفت را فراهم می کند، نظم و انضباط شخصی هم استراتژی و نوع حرکت شما را مشخص میکند. در واقع این دو عامل به طوری مکمل یکدیگر هستند. با داشتن فقط یکی از آن ها تجهیزاتشما برای ادامه راه ناقص است. پس برای حل این مشکل چه باید کرد؟ چه راهکارهایی برای افزایش نظم در زندگی وجود دارد؟ چگونه می توان فردی منظم تر بود؟ تیم آکادمی بازار  اینجاست تا با ارائه بهترین راهکار ها راه را برای شما هموار تر سازد. با یادگیری مهارت های مورد نیازتان به اهدافان نزدیکتر شوید! برای شروع می توانید با کلیک بر لینک زیر در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کرده و آنقدر پیشرفت و یادگیری داشته باشید که جزو افراد درجه یک شوید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی