ظهور تبلیغات تصویری و تاثیر آن در کسب و کار
زمانی که تبلیغات تصویری برای اولین بار در جهان بازاریابی ظهور کرد. تعداد زیادی از بازاریابان نسبت به آن واکنشی منفی نشان دادند. زیرا تبلیغاتی که نمایش داده میشدند بدون محتوا و ارزش بودند و بازخورد آن این بود که پنداشت تعداد زیادی از ما نسبت به آنها بی اعتمادی بود با رشد تکنولوژی، مخاطبان شروع به نگاه کردن به تبلیغات تصویری، تبلیغات دیجیتالی در حالت کلی از یک زاویه دیگر کردند.
اگرچه قطعا هزاران تبلیغات بیهوده در اینترنت وجود دارد، اما تعداد بسیار زیادی تبلیغات تصویری مفید و موثر نیز وجود دارند. با آکادمی بازار همراه باشید در ادامه بیشتر با ابعاد تبلیغات تصویری و کمک مشاوره کسب و کار در انجام این نوع تبلیغات آشنا میشویم.
تبلیغات تصویری چیست؟
در ابتداییترین حالت، تبلیغات تصویری به استفاده از متن گرفته تا تصویر و صوت روی یک وب سایت اشاره دارد. نمایش تبلیغات به عنوان شیوهای برای کسب و کارها به حساب میآید که از ترافیک وب سایت خود درآمد مالی کسب کنند. به دلیل اینکه تبلیغ کنندگان جهت نمایش تبلیغات خود در کنار محتوای یک صفحه اینترنتی هزینه پرداخت میکنند.
با این حال که این مفهوم برای کسب و کارها و تبلیغ کنندگان جذاب بود، استراتژیهای اجرایی برای شروع دارای مقیاس پذیری نبود. در زمان گذشته قرار دادن تبلیغات روی یک وب سایت مبنی بر یک فرایند فروش مستقیم بین تبلیغ کننده و صاحب وب سایت بود، که در آن فضای تبلیغات میتوانست برمبنای معیارهای متفاوتی خریداری گردد.
با این وجود، ابزارهای بسیار پیچیدهتری از آن زمان تاکنون معرفی شدند که به تبلیغ دهندگان امکان این را میدهند تا تبلیغات مبتنی بر محتوا را که به وسیله مخاطبان بهتر پذیرفته میشد، ارائه دهند.
این امر برمبنای معیارهای هدف گذاری مخاطبان انجام میشود. علاوه بر این تغییر در فرایند، شناساندن تکنیکهای راحتتر تبلیغ مثل تبلیغات بومی و هدف گیری مجدد به باز تعریف شیوهای که مردم تبلیغات آنلاین را مشاهده و با آن تعامل برقرار میکنند، کمک کرده است.
آمارهایی تکان دهنده، در مورد عدم موفقیت تبلیغات تصویری و بنری
- نرخ مشاهد تبلیغات تصویری بین سالهای 2013 و 2014 تفاوتی نکرده است.
- متوسط میزان کلیک در تبلیغات تصویری در همه فرمتها 0.6 درصد است.
- در 12 ماه گذشته میزان بلاک کردن تبلیغات در سطح جهان 41 درصد گسترش داشته است.
- اکنون 198 میلیون کاربر فعال ابزارهای بلاک کردن تبلیغات در سراسر دنیا وجود دارد.
- نتایج یک مطالعه در سال 2013 بیان میکند که 28 درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که فعالیتهای خود را از دید تبلیغ گران پنهان نگه میدارند.
- نتایج یک مطالعه نشان میدهد که تنها 8.2 درصد از شرکت کنندگان تصور میکنند که تبلیغات روی یک وب سایت که دیدهاند مرتبط بوده است.
نتایج جالبتری نیز بعد از تحقیقات گسترده درمورد آشنایی با تبلیغات تصویری و میزان تاثیر آن بر کسب و کار مشخص شد.
- نتایج یک مطالعه در سال 2014 نشان میدهد سنین بین 18 تا 34 سال تمایل بیشتری به رد کردن تبلیغات آنلاین مثل بنر و تبلیغات شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجوگر را دارند تا تبلیغات تلویزیون، رادیو و روزنامهها.
- حدود 50 درصد از کلیکها روی تبلیغات موبایل اتفاقی صورت میگیرد.
- 54 درصد از کاربران به علت نداشتن اعتماد به تبلیغات بنر، روی آنها کلیک نمیکنند.
- 33 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات تصویری را غیر قابل تحمل میدانند.
مشکل تبلیغات آنلاین پولی چیست و چرا باعث موفقیت کسب و کارمان نمی شود؟
همانطور که درمورد picturemarketing گفته شد، تبلیغات آنلاین پولی از وقت ظهور آن مدت زیادی گذشته است. با این وجود برمبنای تحقیقات صورت گرفته، 98 درصد تبلیغات کنندگان پول خود را در این تبلیغات هدر میدهند. آمارهای بالا نیز بیان کننده این واقعیت است. مشکل از عدم درک مناسب از تبلیغات تصویری میباشد.
هم درک چگونگی استفاده از کانالهای تبلیغات به صورتی که بیشترین فایده را برای اهداف مشخص شرکت به همراه داشته باشد و هم چگونگی مهارت یافتن در نرم افزارهای مورد نیاز برای انجام آن.
آمارهایی که موفقیت تبلیغات نمایشی را در صورت اجرای صحیح نشان می دهد
- تبلیغات بومی 53 درصد بیشتر از تبلیغات بنری مورد توجه قرار میگیرد.
- یک کمپین با یازده هزار دلار هزینه بیش از 58 هزار دلار بازدهی داشت که مساوی با 486 درصد بازگشت سرمایه است.
- کسانی که هدف تبلیغات مجدد قرار میگیرند. 70 درصد بیشتر احتمال دارد که (به لید) تبدیل شوند.
- شرکت Heineken Light فقط در سه روز با تبلیغات ویدیویی در فیس بوک توانست 54 درصد مخاطبان خود 35 میلیون را جذب کند.
- شرکت Airbnb به درگیر شدن 4 درصد برای یکی از توییتهای ارتقا یافته خود رسید.
موفقیت تبلیغات تصویری درست از این هم فراتر میرود:
- 32 درصد مصرف کنندگان بیان کردهاند که آنها یک تبلیغات بومی را با دوستان و خانواده به اشتراک میگذارند، در مقابل 19 درصد تبلیغات بنری را به اشتراک میگذارند.
- تبلیغات بومی که دارای محتوای زیادی مثل ویدیو و صوت هستند نرخ تبدیل را تا 60 درصد زیاد میکند.
- در یک کمپین روی Google Display Networks، حدود 35 درصد افزایش در میزان تبدیل و 330 درصد افزایش در تاثیرگذاری دیده شد.
- 71 درصد ناشران هیچگاه شکایتی از طرف خوانندگان خود بخاطر انتشار تبلیغات بومی دریافت نکردهاند.
استفاده از خدمات مشاوره آکادمی بازار برای تبلیغات تصویری
در ابتداییترین حالت، تبلیغات به استفاده از متن تبلیغاتی گرفته تا تصویر و صوت روی یک وب سایت اشاره دارد. نمایش تبلیغات به عنوان شیوهای برای کسب و کارها به حساب میآید. براین مبنا صاحبان کسب و کار باید با اصول این شیوه از تبلیغات آشنایی پیدا کنند.
شما باید برای یادگیری اصول مهم در تبلیغات و دیگر ابعاد بازاریابی از آموزههای یک فرد حرفهای و متخصص بهره ببرید. با استفاده از خدمات مشاوره کسب و کار میتوانید بهترین تبلیغات تصویری را برای کسب و کار خود اجرا کنید و بهترین بازده را در کمترین زمان داشته باشید. همین حالا با ما تماس بگیرید تا کسب و کارتان برای همیشه تغییر پیدا کند.
5 پاسخ
قیمت این نوع تبلیغات تو سایتهای پر بازدید انقد زیاده که اصلا نمیشه طرفشون رفت
من یک بار تو یه سمینار مطالب جالبی در مورد نحوه تبلیغات موثر یاد گرفتم، کاش شما هم چینی چیزی برگزار کنید
سلام دوست عزیز برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021
محصول آموزشی سراغ دارید که در مورد بازاریابی آموزش داشته باشه؟!
سلام دوست عزیز برای هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید:
پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021