پنج عادت روزانه که می‌تواند زندگی شما را دگرگون سازد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۹ مرداد, ۱۴۰۰
پنج عادت روزانه که می‌تواند زندگی شما را دگرگون سازد

عادات ما شکل دهنده زندگی ما هستند. اگر ما سعی کنیم عادت‌های خوب را در خود ایجاد کنیم راحت‌تر به اهداف‌مان می‌رسیم. در این مقاله با پنج عادت روزانه افراد موفق آشنا می‌شوید. عادت‌های ما شکل دهنده مسیر زندگی ما هستند.

هرچقدر عادت‌های خوبی در زندگی داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود. اگر سعی کنیم تا با عادت‌های افراد موفق آشنا شویم و آن‌ها را به عاداتی در زندگی خودمان تبدیل کنیم مسلما به همان نتایجی می‌رسیم که افراد موفق رسیده‌اند. فرد موفق و نا موفق در روز هر دو ۲۴ ساعت زمان دارند و دارای شرایط یکسانی هستند.

چیزی که این افراد را از یکدیگر متمایز می‌کند عادت‌هایشان است. مثلا فرد موفق عادت دارد تا صبح زود از خواب برخیزد و به تمام کارهایش برسد اما فرد ناموفق ظهر هنگام از خواب بیدار می‌شود و همین موضوع ساده او را بسیار عقب خواهد انداخت. در این مقاله با پنج عادت افراد موفق آشنا خواهیم شد. اگر شما نیز این پنج عادت را وارد زندگی خود کنید مسلما همه چیز برایتان دگرگون خواهد شد و تاثیر آن را خواهید دید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ایجاد عادت

پیتر اکونومی می‌گوید ایجاد عادت یکی از دشوارترین کارهایی است که ما انجام می‌دهیم اما نقش بسیار مهمی در شادی و موفقیت بلند مدت ما ایفا می‌کند. معجزه عادت‌های خوب و پایبندی به آن‌ها را جدی بگیرید.

او درست می‌گوید. وقتی که می‌خواهید از چنگال عادات قدیمی فرار کنید، مسیر طولانی و دور و درازی در پیش خواهید داشت. اما با داشتن ذهنیت و تفکر صحیح می‌توانید موفقیت را به زندگی‌تان وارد کنید. آنچه می‌خواهی را ابتدا در ذهنت تجسم کن.

اما سوال اینجاست که فرایند ساخت عادت از کجا شروع می‌شود؟ با توجه به اهمیت این مقوله، ما تصمیم گرفته‌ایم تا ۵ عادت مهم را به شما معرفی کنیم که انجام روزانه آن‌ها آسان بوده و شما راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را ادامه دهید.

۱. یک برنامه منظم صبحگاهی برای خودتان داشته باشید

یک برنامه منظم صبحگاهی برای عادات خودتان داشته باشید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که باید برای بهبود زندگی‌تان انجام دهید، تهیه یک برنامه منظم صبحگاهی است. عادت صبحگاهی برای داشتن زندگی سالم‌تر بسیار مهم است.

این روتین می‌تواند مواردی هم‌چون زودتر بیدار شدن از خواب و نوشتن یک پاراگراف ۵۰۰ کلمه‌ای، آماده کردن فهرستی از کارهای روزانه، گرفتن دوش آب سرد برای سرحال شدن، یا یک مراقبه آرام و بی‌سروصدا باشد. در مورد تاثیرات مراقبه و مدیتیشن در برطرف نمودن آلام جسمی و روحی تحقیق کنید.

اغلب ما صبح با صدای آلارم ساعت از خواب بیدار می‌شویم و تا مدتی، فقط درگیر و در حال کلنجار رفتن با خودمان جهت بلند شدن از رختخواب هستیم که به نوبه خود می‌تواند انرژی مثبت ما را، در صورتی که مراقب نباشیم، تخلیه کند. ایجاد یک عادت صبحگاهی جدید را می‌توانید با تنظیم ساعت‌تان ۳۰ دقیقه زودتر آغاز کنید.

۲. اهداف روزانه برای خودتان تعیین و آن‌ها را پیگیری کنید

این عادت هم یک افزودنی جذاب و فوق‌العاده به عادت اول است. همان‌طور که در بالا بیان شد، خوب است که فهرستی از کارهای روزانه را درست پس از بلند شدن از خواب برای خودتان آماده کنید.

این‌ کار، وقت زیادی از شما نخواهد گرفت؛ نهایتا ۵ تا ۱۰ دقیقه. سعی کنید هر روز صبح این زمان را برای تعیین اهداف‌تان صرف کنید و تا پایان روز هم آن‌ها را به سرانجام برسانید.

شما با در دست داشتن چنین فهرستی، طبق برنامه به پیش خواهید رفت و هر بار که هدفی را محقق کردید یک تیک کنار آن بزنید و در انتهای روز با مشاهده تیک‌های مثبت احساسی از رضایت و شعف در خود خواهید داشت. اما راه‌های اختصاص زمان به علایق، ضمن انجام امور روزانه چیست؟

قبل از این‌که بخوابید، یک بار دیگر سراغ فهرست‌تان بروید، فهرست اهداف روزانه،‌ هفتگی، ماهانه و سالیانه. چند لحظه‌ای به آن‌ها بنگرید. اگر واقعا می‌خواهید به آن‌ها دست پیدا کنید، باید تا جایی که می‌توانید بر آن‌ها متمرکز شوید.

ذهن‌تان را روی حالت دست‌یابی قرار دهید تا این اهداف همیشه در ذهن‌تان باشند. چه به صورت آگاهانه و چه به صورت ناخودآگاه. این برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه است.

۳. در هر زمان روی یک هدف متمرکز شوید

ممکن است شما هم وسوسه شوید که چندین کار را با هم به صورت همزمان به انجام برسانید؛ این وسوسه علی‌الخصوص در اوقاتی که شما تحت استرس قرار دارید یا وقت‌تان رو به اتمام است، شدیدتر و قوی‌تر می‌شود. کار کردن همزمان روی بیش از یک هدف، انرژی و تمرکز شما را به هم می‌ریزد و فرصت رسیدن به اهداف اصلی‌تان را از شما می‌گیرد.

استاد احمد محمدی
روزانه زمانی را به خودت اختصاص بده، برای نگرشت، تخیلت و اهدافت.
استاد احمد محمدی

چه راهکارهایی برای افزایش تمرکز وجود دارد؟ به جای انجام همزمان چند کار با هم دیگر، سعی کنید در هر زمانی روی فقط یک کار متمرکز شوید.

آن هدف را به بخش‌های کوچک‌تر که قابل دست‌یابی هم می‌باشند، تقسیم کنید و سپس، همانند لیزر، روی آن اهداف زوم کنید. به این ترتیب، احتمال موفقیت خودتان را افزایش داده و می‌توانید یک تیک قرمز به نشانه موفقیت کنار آن هدف بزنید.

۴. زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید

زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید

اکثر انسان‌ها وقتی که برنامه‌های ماهیانه یا ۵ ساله خود را طرح می‌ریزند، مواردی همچون خوش هیکل شدن یا کم کردن وزن را در آن جای می‌دهند. ورزش، یکی از بهترین عادت‌های روزانه است که شما می‌توانید در خودتان ایجاد کنید. تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش امکان پذیر است.

تنها مانعی که راه شما برای ایجاد این عادت را سد می‌کند، خود شما هستید. شما به طرق مختلف می‌توانید ورزش روزانه در زندگی‌تان وارد کنید و با قدم‌های خیلی کوچک شروع کنید.

به عنوان مثال، در روتین صبحگاهی‌تان، پیاده‌روی صبح را قرار دهید یا اسم‌تان را در یک باشگاه ورزشی بنویسید. یوگا و پیلاتس هم از گزینه‌های عالی هستند. ورزش منظم، ذهن‌تان را باز می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

۵. مرتب و منظم باشید

سرانجام به مقوله نظم رسیدیم؛ داشتن یک محیط کاری منظم از استرس‌های بیهوده می‌کاهد و ذهن‌تان را هم ثبات می‌بخشد. سعی کنید تا جای ممکن، اشیای اضافی را از اطراف‌تان بردارید و فقط به رفع نیازهای‌تان بپردازید. آیا می‌دانید برای رسیدن به موفقیت، نظم از انگیزه مهم‌تر است. عادات قدیمی به سختی از بین می‌روند؛ عادات جدید تا ابد باقی می‌مانند

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
زندگی خودت رو دنبال کن

این ۵ عادت روزانه برای همه افراد اثر بخش است. شما هم از نتیجه کار متعجب خواهید شد و شما می‌توانید با بهره‌مندی از عادت جدید و موثر، بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌کردید، اهداف‌تان را محقق سازید.

علت تفاوت افراد موفق و شکست خورده و درمانده عادات آن‌هاست. انسان‌های موفق عادت‌های مثبت و سازنده فراوانی را به مرور زمان و با تمرین و مداومت در انجام‌شان در خود پدید آورده‌اند. عادت‌هایی که نمونه‌های آنان در مقاله فوق آورده شده است و شما هم می‌توانید با ایجاد آنان در خود، هم‌چون افراد موفق، زندگی خود را دگرگون سازید.

فرد موفق، عادت موفق نیز دارد. عادت‌هایی که در مقاله فوق آورده شد از جمله عاداتی است که از زندگی افراد موفق الگوبرداری شده است. برای آشنایی بیشتر با دیگر عادات این افراد می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده کنید تا با تجربیات آن‌ها زودتر به اهداف‌تان برسید و موفقیت را در زندگی‌تان حتمی کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی