۲۹ سوالی که در مصاحبه شغلی شرکت آمازون از شما پرسیده می‌شود؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱
مصاحبه شغلی شرکت آمازون

آیا شرکت آمازون را می‌شناسید؟ می‌دانید برای مصاحبه شغلی در این شرکت باید مهارت‌هایی را بیاموزید؟ زمانی که سخن از مصاحبه کاری به میان‌ می‌آید برخی دچار وحشت می‌شوند و حتی نمی‌توانند تصور کنند که چه سوالاتی قرار است از آن‌ها پرسیده شود. هرچه شرکتی که برای مصاحبه مراجعه می‌کنیم بزرگتر باشد وحشت ما نیز بیشتر است.

چیزی که ممکن است باعث شود استرس و اضطراب در هنگام مصاحبه کاری کمتر شود آماده بودن برای جواب‌هاست. یکی از راه‌های آمادگی، دانستن سوالات است. مسلما تمام کسب و کارها هنگام استخدام نیرو جدید سوالات یکسانی نمی‌پرسند اما اگر شما با سوالات بزرگترین کمپانی‌های دنیا آشنا باشید می‌توانید به سوالات کسب و کارهای کوچک‌تر به آسانی پاسخ دهید.

شرکت آمازون، از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی دنیا به حساب می‌آید که هرچه نیاز داشته باشید را می‌توانید خریداری کنید. در این مقاله سوالاتی که این شرکت میلیون دلاری در هنگام مصاحبه از متقاضیان می‌پرسد را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا در مورد پاسخ آن‌ها تفکر کنید و در هر مصاحبه کاری بدرخشید. در این مقاله می‌توانید ۲۹ سوالی که در مصاحبه شغلی شرکت آمازون از شما پرسیده می‌شود را بخوانید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

شرکت آمازون

در خصوص مصاحبه شغلی شرکت آمازون باید بگوییم که آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک، رایانه‌ای و خرده‌فروش آنلاین مستقر در آمریکا از خلاقانه‌ترین و درعین حال هوشمندانه‌ترین سوالات مصاحبه‌های استخدامی استفاده می‌کند.

آمازون بزرگ‌ترین خرده‌فروش دنیا است از کتاب گرفته تا شامپو همه‌چیز می‌فروشد و بسیاری از افراد می‌خواهند آنجا کار کنند.

وب‌سایت آمازون

امروز آمازون بیش از 240 هزار نفر کارمند دارد این یعنی بیش از چهار برابر کارمندانی که گوگل دارد جالب‌تر اینکه این تعداد شامل کسانی که با آمازون به ‌صورت پاره‌وقت یا پروژه‌ای کار می‌کنند نمی‌شود.

استاد احمد محمدی
داشتن هدف در زندگی معجزه می‌کند هر دقیقه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، دوازده برابر آن زمان بهره‌وری به همراه دارد.
استاد احمد محمدی

وب‌سایت آمازون هم آمار جالبی دارد آماری که در ژانویه سال 2016 گرفته ‌شده نشان می‌دهد این وب‌سایت در ماه بیش از 183 میلیون بازدید یونیک دارد.

سوال های مصاحبه شغلی شرکت آمازون

سوال های مصاحبه شغلی شرکت آمازون

ما فهرست طولانی سوال‌های مصاحبه را که کاربران ارائه کرده‌اند در وب‌گاه گلس‌در (glassdoor.com) بررسی کردیم تا تامل‌ برانگیزترین سوال‌هایی را که در آمازون پرسیده می‌شود برای کارمندان آینده پیدا کنیم شما این سوال‌ها را چگونه ارزیابی کرده و پاسخ می‌‌دهید؟

 سرسخت‌ترین مشتریتان چه کسی بود و چه ویژگی‌هایی داشت؟ چگونه و با استفاده از چه روش‌هایی خدمات وب آمازون را با لحنی گیرا و درست معرفی می‌کنید؟

بدترین اشتباهی که تا به حال در طول عمر حرفه‌ای خود مرتکب شده‌اید چه بوده‌ است؟ اگر رئیس‌تان چیزی را به شما آموزش دهد و شما با او مخالف باشید چه عکس‌العملی نشان می‌دهید و چه می‌کنید؟

سوالات علمی آمازون

  • توضیح دهید نیروی انسانی برای شما به چه معنی است؟ زاویه‌ بین دست ما و عقربه‌ دقیقه ‌شمار یک ساعت آنالوگ چه ­قدر است؟
  • چگونه تشخیص می‌دهید یک کلمه پالیندروم یا وارونه‌ خوانه است (از دو طرف به یک صورت خوانده می‌شود مانند گرگ)؟
  • آیا مدیرعامل کمپانی را می‌شناسید؟ یک سری عدد از ۱ تا ۲۵۰ به صورت نامرتب وجود دارند ولی یک عدد در آن حذف شده است آن عدد را چگونه پیدا می‌کنید؟

سوالات شخصی مصاحبه شغلی شرکت آمازون

سوالات شخصی مصاحبه شغلی شرکت آمازون

 آیا قادرید یا تمایل دارید که ۴ روز در هفته روزی ۱۰ ساعت بدون استراحت و سر پا کار کنید؟ یا فکر می‌کنید در طول کار به‌جایی برسید که با عصبانیت محل را ترک کرده و هرگز برنگردید؟

آیا دزدی یک کارمند را اطلاع می‌دهید؟ اگر ساکن سیاره مریخ بودید مشکلات را چگونه برطرف می‌کردید؟ چگونه آدم‌ها را متقاعد می‌کنید؟

توصیف کنید پس از این‌ که آدرس یک وب‌گاه را در مرورگر وارد می‌کنید و کلید اینتر را فشار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ بگویید آخرین بار که مجبور شدید از کسی عذرخواهی کنید داستان از چه قرار بوده است؟ فرآیند قیمت‌گذاری کتاب‌های آمازون کیندل را برای من توضیح بدهید. 

اگر در محل کار کسی را در معرض خطر ببینید چه می‌کنید؟ اگر به نحوی ۱۰۰۰۰ واحد از کالایی را به اشتباه ارسال کنید چگونه آن را مدیریت می‌کنید؟ چگونه و با استفاده از چه روش‌هایی وب‌گاه آمازون را ارتقا می‌دهید؟

مهارت عمومی

۲۱ الی ۳۰ نفر کارمند زیردست شما کار می‌کنند و کار ۲ نفر از آن‌ها به ‌طور غیرمستقیم به کار شما ربط دارد هر کارمند می‌تواند ساعتی ۱۵۰ واحد کار کند.

هر روز کاری ۲ استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و یک وقت نهار ۳۰ دقیقه‌ای دارد با این اوصاف در یک هفته کاری ۵ روزه در کل چند واحد کار را می‌توانید انجام داده و به پایان برسانید؟

سخت‌ و دشوارترین وضعیتی که در زندگی‌تان با آن روبه‌رو شده‌اید چه بوده‌ است؟ چگونه به یک مشتری توضیح می‌دهید فناوری وای‌ فای چیست؟

فرض کنید شما شرکت آمازون هستید و کمپانی سامسونگ ۱۰۰۰۰ گوشی سامسونگ گلکسی اس ۳ را با ۳۴ درصد تخفیف به شما پیشنهاد می‌دهد آیا از نظر شما این معامله خوبی است؟ یک سامانه ‌پرداخت بر خط (آنلاین) طراحی کنید.

مهارت تخصصی

مهارت تخصصی شغلی

یک مثال از موقعیتی بیاورید که ۷۵ درصد پروژه را پیش برده‌ بودید و مجبور شدید راهبرد را کاملا تغییر دهید. چگونه توانستید آن را به یک موفقیت تبدیل کنید؟ آیا از نظر شما درست است که محصولاتی را با برندهای غیررسمی به فروش برسانیم؟

اگر بفهمید که صمیمی‌ترین دوست‌تان در محل کار دزدی می‌کند چه اقدامی انجام می‌دهید؟ شما با کدام اصل رهبری آمازون بیش‌تر موافق هستید؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - استعداد

یافتن شغل جدید و بهتر علاوه بر دانستن مهارت‌های تخصصی نیازمند دانستن تعدادی مهارت عمومی هم می‌باشد. همچنین استخدام نیروی انسانی مناسب هم نیازمند رعایت نکاتی جهت ارزیابی مناسب افراد متقاضی استخدام است.

سخن آخر

هر دو گروه (افراد متقاضی شغل و هم بخش تامین نیروی انسانی شرکت‌ها) با مطالعه سوالات مطرح شده در مصاحبه‌های شغلی شرکت آمازون که در مقاله فوق آورده شده است به نکات بسیار مهم و کاربردی پی خواهند برد که می‌توانند در جلسات مصاحبه آنان را به کار ببرند و حرفه‌ای عمل نمایند.

از آنجایی که یکی از روش‌های موفقیت آگاهی از ویژگی‌های افراد و شرکت‌های موفق می‌باشد آکادمی بازار بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» را فراهم کرده است که به شما کمک می‌کند تا مسیری که آن‌ها رفته‌اند را مرور کرده و درس بگیرید با تهیه این پکیج زندگی خودتان را متحول کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. ولی من اگر تو محل کار شاهد دزدی باشم اول به اون فرد تذکر میدم و سعی میکنم مشکلشو حل کنم شاید اصلاح شد . اما در غیر این صورت گزارش میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی