کشف و شکوفایی استعداد در فیلم ستاره های روی زمین Like Stars on Earth

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
ستاره های روی زمین - Like Stars on Earth

هر فردی در زندگی در بعضی از کارها بهتر از کارهای دیگر عمل می‌کند. هرچه در کاری بهتر باشیم؛ استعداد ما در آن کار بیشتر است. ممکن است با خود فکر کنید که من در هیچ کاری به اندازه کافی خوب نیستم! در این صورت باید متذکر شویم که سخت در اشتباه هستید و فقط نتوانسته‌اید استعداد خود را کشف کنید.

زمانی که احساس کردید که هیچ استعدادی ندارید به یاد آورید که ادیسون در کودکی از مدرسه اخراج شد و معلمش به مادرش گفت که با کمال تاسف باید بگویم فرزندتان کودن است و هیچگونه استعدادی برای ادامه‌ تحصیل و درس خواندن ندارد. مدرسه‌ ما نیز جای افراد ابله و کودن‌ نیست و از فردا او را به مدرسه راه نمی‌دهیم. اما مادر ادیسون به او گفت آنقدر باهوش بوده که در مدرسه توانایی آموزش به او را نداشته‌اند.

همین موضوع سبب کشف استعداد و شکوفایی او شد و توانست با اختراعات خود نامش را جهانی کند. از این دست از افراد در تاریخ بسیاراند. بسیاری از افراد با وجود ناتوانایی‌های خود توانسته‌اند به موفقیت چشمگیری برسند. فیلم ستاره‌های روی زمین هم در همین مورد است. این فیلم به ما نشان می‌دهد که چگونه فردی می‌تواند استعداد خود را کشف کرده و شکوفا شود. برای آشنایی با این فیلم و راه‌های کشف استعداد همراه ما باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کشف استعداد

کشف استعداد در مواردی که استاندارد در تمامی بخش‌ها برای شکوفایی وجود دارد کار دشواری است. حالا فکر کنید شرایط بسته و راه مانند بن بست است. در مواردی مانند بتهوون که ناشنوا بود و فرد اول موسیقی شد. کمک کردن به کشف استعداد یک فرد کار شایسته‌ای است.

شما چقدر در کشف و شکوفایی یک فرد کوشا بودید؟ آیا شما توانستید استعداد خود را شکوفا کنید؟

فیلم Like Stars on Earth 2007

کشف استعداد با فیلم Like Stars on Earth 2007

فیلم ستاره‌های روی زمین با 14 جایزه و 6 نامزدی توانست درآمد 22 میلیون دلاری داشته و در لیست 100 فیلم برتر دنیا قرار بگیرد. ایشّان آواستی (دارشیل سفری) کودک نه ساله است که یک سال در کلاس سوم مردود شده و علی‌ رغم برادر بزرگترش که همیشه بالاترین نمره‌ها را می‌گیرد در کلاس از همه ضعیف‌تر است و به همین خاطر بارها توسط پدر و همکلاسی‌‌هایش تحقیر می‌شود.

سرانجام وی با کارهای اشتباه خود، باعث به تنگ آمدن پدرش می‌شود و او “ایشان” را به مدرسه شبانه‌روزی می‌فرستد. اما او نمی‌تواند به علت بد رفتاری معلمان به خصوص معلم هنر در آن جا دوام بیاورد و به شدت ناراحت است.

او حتی دیگر تلفنی با پدر و مادرش هم صحبت نمی‌کند. با ورود رام شانکر نیکومب (امیرخان) یک معلم هنر جدید، که قرار است موقتی درس بدهد و کار اصلی‌اش در مدرسه‌های استثنایی است مدرسه دچار تحولاتی می‌شود. او با تماشای ناراحتی‌‌های ایشان، تصمیم می‌گیرد که درباره ضعف درسی او اطلاعاتی به دست آورد.

کشف استعداد در فیلم ستاره های روی زمین

نیکومب با دیدن دفتر مشق‌‌های او که کلمات برعکس نوشته شده‌اند و دور آن‌ها خط قرمز کشیده شده است متوجه می‌شود که او اختلال واژگانی دارد دقیقا همان مشکلی که خود او در کودکی داشته است و حروف الفبا را اشتباه می‌نویسد. سرانجام او با قانع کردن والدین ایشان و پرسنل مدرسه، با حوصله به ایشان درس می‌دهد و او پس از مدتی به خوبی کلمات را می‌خواند.

نیکومب چندی بعد مسابقه‌ نقاشی بین معلمان و دانش آموزان برگزار می‌کند. زیباترین نقاشی‌ها را “ایشان” و خود نیکومب (که عکسی از ایشان است) کشیده‌اند و هر دو عکس پشت و روی جلد دفتر بچه‌های مدرسه چاپ می‌شود.

استاد احمد محمدی
محدودیت‌ها، وجود واقعی ندارند، بلکه ساخته و پرداخته ذهن انسان هستند.
استاد احمد محمدی

فیلم مانند ستاره ای در زمین برگرفته از یک داستان واقعی است. یک کودکی که دیگران آن را کم هوش می‌پندارند در صورتی که وی تنها یک کودک بسیار بازیگوش است. مثال‌های زیادی ازین موارد هست نوابغی مانند آلبرت اینشتین پدر فیزیک نوین که در کودکی نه در مدرسه نمونه بود نه در مسائل روزمره زندگی کم هوش بود.

نکات مثبت و منفی فیلم ستاره های روی زمین

نکات مثبت و منفی فیلم ستاره های روی زمین

در فیلم مانند ستاره‌های روی زمین با توجه به این که مخاطب فیلم مردم عزیز هند هستند باید از پیچیدگی و دیالوگ‌های مفهومی پرهیز می‌شد و فیلم باید با سادگی نمایش داده می‌شد تا گیرایی فیلم و پند آموزی آن از بین نرود. کارگردان ریتم فیلم را ثابت نگه می‌دارد و از دیالوگ‌های ساده استفاده می‌کند و با استفاده از بازیگر ماهری به نام امیرخان احساسات ناشی از فیلم را به خوبی بازتاب کرد.

این فیلم جز چند فیلم خوب امیرخان است که در بین ۲۵۰ فیلم برتر دنیا قرار دارد که این آمار امیرخان نه تنها افتخار برای سینمای بالیوود است بلکه یک رکورد در دنیا حساب می‌شود.

با بازی خوب پسر کوچک شما در این فیلم حقایق را خواهید دید. اینکه پسرک بی آزار است و درونش استعداد‌های بسیاری نهفته است و کارهای اعصاب خورد کنش فقط یک بازیگوشی بچه گانه است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - استعداد

دنیا از دید این پسر با بقیه مردم فرق دارد. این مهم‌ترین ویژگی برای یک فرد به شمار می‌رود. در دنیای امروزی به کسی که بتواند یک کتاب را حفظ کند آن قدر ارزشمند نیست نسبت به کسی که بتواند یک مسئله را با خلاقیت خود حل کند.

تاثیر افراد بر کشف و شکوفایی

پسر بیش فعال که به دنبال هیجانات زندگی است و از این سبک درس خواندن فراری است، از بیرون به شکل یک پسر کند ذهن به چشم می‌آید و این که اخلاق بد پسرک باعث می‌شود که ارتباط وی از انسان‌های پیرامونش قطع شود دلیل بر ناشکوفایی او شده است.

به گونه‌ای که هر فرد بخواهد تلاش کند تا استعداد او کشف شود بر اثر شکست‌های فراوان سریع نا امید می‌شود. از طرفی معلم بسیار دلسوز او که قطعا در این دنیای وحشی که هر کس به فکر خود است کمیاب شده است، تاثیر کامل داشته و توانست استعداد او را کشف و شکوفا کند. این معلم که از جایگاه انسانی بالایی برخوردار است توانست او را در بین بهترین‌ها در استعداد خود برساند.

3.8/5 - (10 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی