خلاصه کتاب ” یک چیز ” نوشته گری کلر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب یک چیز نوشته گری کلر نویسنده آمریکایی است. این کتاب مفاهیم ساده و قدرتمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد تا به کمک آن بر روی مهم‌ ترین مسائل شخصی و کاری تمرکز کنند. به کمک این کتاب یک چیز شرکت‌ ها می فهمند باید برای افزایش بهره وری کارکنان از مطالعه‌ ی گروهی و آموزش استفاده کنند. این کتاب به گروه‌ های فروش کمک زیادی می کند تا بتوانند فروش خود را بالا ببرند.

همچنین به مردم یاد می‌ دهد تمام تمرکز خود را روی یک چیز قرار دهند. به این صورت افراد می‌توانند در شغل خود، از نظر مالی، در تناسب اندام، مذهب، زندگی زناشویی و روابط خانوادگی موفق‌ تر ‌باشند.

با آکادمی بازار همراه باشید تا قسمت هایی از کتاب یک چیز را مطالعه کنید.

انجام همزمان چند کار غیر ممکن است

انجام‌ دادن همزمان چند کار یک دروغ است. شما نمی‌ توانید این کار را عملی کنید. یک انسان نمی‌ تواند چند کار را به صورت همزمان انجام دهد. کلمه‌ “مالتی تَسک” (Multitask) در واقع از کامپیوتر ها می آید. آنها بین وظایف مختلف آنقدر سوییچ می‌کنند که به ‌نظر می رسد دارند در یک زمان، چند کار انجام می دهند. در حالیکه در واقع چند کار را همزمان انجام نمیدهند.

کامپیوتر نمی‌تواند این کار را انجام دهد، پس انسان هم نمی‌تواند. برای اینکه کار را به ‌شکل موثری انجام دهیم، باید روی یه چیز تمرکز کنیم، یک چیز خاصی که می‌ خواهیم عملی کنیم تا هدف ما را تامین کند. باید حداقل چهار ساعت در روز را به انجام این کار اختصاص دهیم. این کار می تواند اسکی بازی کردن، شطرنج بازی کردن، تمرین یا زندگی آکادمیکی باشد. روی هرکدام چهار ساعت تمرکز کنید.

موفق شدن

بر روی پروسه تمرکز کنید

به جای اینکه بر روی نتیجه تمرکز کنید باید بر روی پروسه تمرکز داشته باشید، به جای اینکه روی پاداش تمرکز کنید، بر روی تمرین تمرکز کنید. چون وقتی روی پروسه تمرکز می کنید نتیجه پایانی راضی کننده تر خواهد بود. پس چهار ساعت در روز را بر روی چیزی تمرکز کنید. باید سعی کنید محیط هایی برای تمرکز انتخاب کنید، چیزی که شما را از حواس پرتی حفظ کند و ذهن شما را از ابهام خارج کند.

حواس پرتی بسیار بدتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. پانزده دقیقه خود حواس پرتی و پانزده دقیقه دوباره متمرکز شدن از ما وقت می گیرد.

بر روی حال تمرکز کنید

بسیاری از اهداف بزرگ می تواند بد باشند. نه اینکه از اهدافتان دست بکشید اما خیلی از آنها ممکن است خوب نباشند.

خیلی ها اهداف ماهانه و سالانه دارند اما شما باید بر روی اهداف الان خود تمرکر کنید، توجه کنید که الان چه کاری میتوانید انجام دهید که باعث رشد شما شود و در نهایت به اهداف روزانه، ماهانه و سالانه خود برسید. می توانید اهداف خود را در آخر هفته برنامه ریزی کنید در حالی که همین الان می توانید بر روی انجام آن تمرکز کنید. چیزهایی که قابل دسترس است و انجام دادن آنها همین الان می تواند به شما کمک کند.

اگر زیادی بر روی یک تصویر بزرگ تمرکز کنید، شروع آن می تواند سخت شود و حواس پرتی ایجاد کند. هدف های ما مانند دومینو هستند، اگر یک دومینو کوچیک را بردارید و آن را برروی یک دومینو بزرگ قرار دهید چهار برابر بزرگ تر دیده می شود. این شبیه اهداف الان ما است، اگر اینگونه فکر کنیم ممکن است قادر نباشیم از همین ابتدا از پس بزرگترین آن بربیاییم.

کاری که می توانیم انجام دهیم این است که دومینو ها را به گونه ای تنظیم کنیم که اهداف روزانه، ماهانه و سالانه خود را انجام دهیم و بتوانیم با تمرین کردن و کار کردن بر روی هدف فعلی، بزرگترین دومینو را به راحتی از کار بندازیم.

اگر بر روی یک چیز تمرکز می کنید لازم نیست تنها بر روی یک بخش یا یک جنبه از آن کار کنید. اگر در حال بازی کردن شطرنج هستید لازم نیست تنها شطرنج را بازی کنید بلکه شما می توانید با خواندن و صحبت کردن با افرادی که اطلاعات بیشتری نسب به شما دارند بر روی آن کار متمرکز شوید.

معرفی گری کلر

گری کلر

گری کلر نویسنده و کارآفرین آمریکایی و از نویسندگان کتاب‌ های پرفروش است. او مالک یکی از بزرگترین شرکت‌ های املاک به نام «کلر ویلیام» است و 2 کتاب در زمینه مشاوره و سرمایه گذاری در املاک منتشر کرده است. تاکنون 4 اثر از گری کلر منتشر شده که 3 اثر درمورد تکنیک‌ های بازریابی در زمینه مشاوره املاک می‌باشد. آخرین اثر او کتاب «یک چیز» می‌باشد که در سال 2013 منتشر کرد. از جمله دیگر آثار او می توان به جابجایی و خانه اول شما اشاره کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کلمات موثر

گری کلر در کتاب یک چیز به شما یاد می‌ دهد بیشتر بخواهید. بیشتر در کار خود بهره‌ وری داشته باشید. افزایش درآمد داشته باشید تا زندگیتان بهتر شود. رضایت بیشتری از زندگی داشته باشید. وقت بیشتری را برای خود، خانواده و دوستان‌ صرف کنید. بنابراین شما با تهیه و مطالعه این کتاب می توانید به همه ی این مهارت ها دست پیدا کنید.همچنین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند از آثار دیگر افراد مشهور و موفق جهان نیز بهره ببرید. در این صورت می توانید از محصولات بسیار مفید و کاربردی کتاب صوتی استفاده کنید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک نمایید:کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی