خلاصه کتاب ” کلید را بزن ” نوشته چیپ هیث و دن هیث

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب “کلید را بزن” نوشته چیپ هیث و دن هیث می باشد که درباره ی تغییر در زندگی فردی و مدیریت تغییر در جامعه حرف می زند. کتاب کلید را بزن به این مسئله توجه دارد که برای هر تصمیمی در کنار منطق، ما بر احساسات و غریزه خود نیز باید پیروز شویم. کلید را بزن  دربردارنده تعداد زیادی داستان و مثال برای هر قسمت هست که مطالب این کتاب را کاربردی تر می‌ کند. کتاب کلید را بزن در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. با آکادمی بازار برای مطالعه ی خلاصه ای از کتاب همراه باشید.

نیمه احساسی و منطقی مغز

نیمه احساسی مغز ما مانند یک فیل و نیمه منطقی ما مانند فیل سوار است. فیل سوار راهبر فیل هست و او را به هر کجا می‌برد اما این تسلط نا پایدار است هر زمان که فیل و فیل‌ سوار بر سر انتخاب مسیر به توافق نرسند این فیل عظیم الجثه هست که پیروز می‌ شود. فیل(نیمه احساسی و غریزی مغز ما) در مقابل پاداش‌ ها بسیار ضعیف است. معمولا دلیل شکست در تلاش برای تغییرات فیل هست.

برای تغییر باید به هر دو بخش توجه کرد. فیل سوار برنامه‌ ریزی می‌کند و فیل انرژی را فراهم می کند.

۳نکته راجع به تغییر:

  1. برای تغییر دادن یک نفر باید موقعیت شخص را عوض کرد.
  2. تنبلی معمولا موجب تحلیل رفتن انرژی می شود.
  3. آنچه متفاوت به نظر می‌ رسد اغلب فقدان روشنی و شفافیت است.

 

ابهام دشمن تغییر

هرچه گزینه های بیشتری به فیل سوار پیشنهاد شود او خسته شده و دچار فلج تصمیمگیری می‌ شود. فلج تصمیم گیری در موارد درمانی، فروشندگی، سرمایه‌ گذاری و همسریابی و تمام تصمیمات شما در زندگی را مختل می کند.

ابهام دشمن تغییر است. برای تغییر موفق، باید اهداف ابهام آمیز را به رفتار مشخص ترجمه کرد. باید حرکات مهم را بنویسید. آنچه فیل(غریزه) را خسته میکند ابهام است.

راه تغییر

راه تغییر

گاهی در صورت لزوم باید بحرانی ایجاد کنیم تا مردم را متقاعد کنیم که آنها با فاجعه روبرو هستند و راهی جز حرکت به جلو ندارند.

بیشتر مردم تصور  می‌ کنند تغییر به این شکل اتفاق می افتد: بررسی کردن- فکر کردن- تغییر کردن اما معمولا به این شکل است: دیدن-حس کردن- تغییر کردن.

انگیزه

یکی از راه هایی که به مردم انگیزه می‌ دهد این است که حس کنند بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنند به هدف نزدیک هستند. به عنوان یک رهبر به جای آنکه فقط بر این که چه چیزی تغییر تازه و متفاوت است تمرکز کنید، تلاش کنید به مردم یادآوری کنید تا کنون چه فتوحاتی داشتند.

قدرت موقعیت

ما معمولا نسبت به قدرت موقعیت‌ ها کور هستیم. مردم به طور کلی تمایل دارند نیروهای موقعیت را که به رفتار دیگران شکل می‌بخشد نادیده بگیرند. این تمایل عمیق نسبت دادن اشتباه نام دارد، تمایل اشتباه ما برای نسبت دادن رفتار مردم به آنچه هستند و نه موقعیتی که در آن هستند.

اگر می‌خواهید مردم تغیر کنند می‌توانید جهت روشنی را فراهم کنید یا انگیزه و اراده را تقویت کنید. شما می‌توانید به مسیر شکل دهید.

فراهم آوردن بستر مناسب

مردم به صورتی عجیب به محیط، فرهنگ و هنجار و توقعات محیط هایی که در آن هستند حساس اند. رفتار گاهی اوقات به شیوه اعجاب آوری مسری است. عادات ما به محیط ما پیوند خورده است.

یک رهبرتحولگرای خوب هیچگاه فکر نمی‌ کند چرا این مردم این قدر بد رفتار می‌ کنند؟ آن‌ ها حتما آدم‌ های ضعیفی هستند. او می گوید: من چگونه می‌ توانم موقعیتی فراهم کنم که مردم صفات خوب خود را نشان دهند؟

اهمیت تشویق

اهمیت تشویق

تشویق و تقویت راز عبور از مرحله اول به دوم و صدم با موفقیت است. شناسایی توانایی ها و پاداش دادن هنگام نزدیک شدن به مقصد نیاز به آن دارد که ما مدام محیط را در نظر بگیریم . فیل سوار درون ما بطور ذاتی به دنبال نکات منفی است.

معرفی نویسندگان

چیپ هیث دن هیث

چیپ هیث در تاریخ  19 جولای 1963،در آلاباما، ایالات‌ متحده آمریکا متولد شد. او یک نویسنده و سخنران آمریکایی است. وی همراه با برادرش سه کتاب مختلف را منتشر کرده است که جزء بهترین کتاب‌ های نوشته در حوزه مدیریت می‌باشند که به طور کلی بیش از 80 ماه در لیست بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ ها قرار داشته‌ اند و به بیش از 30 زبان مختلف ترجمه‌ شده‌ اند.

دن هیث در سال 1973 متولد شد. او کارمند بلند پایه در مرکز کیس دانشگاه دوک است که کار آفرینان را در مبارزه برای اهداف غیر اجتماعی حمایت می‌ کند. او اکنون در دورهام واقع در کارولینای شمالی زندگی می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - صبر

برخی از کتاب های مشترک دو برادر عبارت اند از: تغییر: چگونه هر چیزی را تغییر دهیم، وقتی‌که تغییر سخت است. (2010)، درست‌ شده برای ماندگار شدن: چرا برخی از ایده‌ها باقی می‌ مانند و برخی دیگر از بین می‌ روند؟ (2007)، تعیین‌کننده: چگونه در کار وزندگی تصمیم‌های بهتری بگیریم؟ (2013)

افراد زیادی در زندگی خود دست به تغییر زده اند و به انسانهای موفقی تبدیل شده اند. اگر به داستان زندگی افراد موفق نگاه کنید, می فهمید که آنها قبل از اینکه موفق شوند، گذشته بسیار سخت و زندگی مشقت باری را پشت سر گذاشته اند. اما با تحمل زندگی پر از سختی خود در نهایت به این نتیجه رسیده اند که ادامه این زندگی برایشان قابل تحمل نبوده و باید این زندگی را تغییر دهند و با همان تغییر که برای دیگران سخت باعث بهبود زندگی خود و دیگران شده اند. همه ی ما نیز برای اینکه سرنوشتی خوب برای خود رقم بزنیم باید دست به تغییر زده و شرایطی خوب برای خود و دیگران مهیا کنیم.

شما علاوه بر مطالعه کتاب کلید را بزن می توانید از محصولات بسیار مفید کتاب صوتی به عنوان راهنمای دستیابی به اهدافتان استفاده کنید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی