معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” هوشمندانه تر بخواب ” نوشته شاون استیونسن

در این مقاله قصد داریم درباره کتاب « هوشمندانه‌ تر بخواب » اثر  شاون استیونسن صحبت کنیم و درباره بهتر خوابیدن چند ترفند به شما بیاموزیم. در این کتاب 21 استراتژی ضروری، برای اینکه به روش خودتان بخوابید و سلامتی بدنی بهتری داشته باشید مطرح شده است. در کتاب هوشمندانه تر بخواب درباره اهمیت ارزش غذایی و تأثیری که تغذیه روی خواب می‌گذارد صحبت می‌شود.

اولین فصل این کتاب درمورد خواب خوب بدون وقفه است. وقتی کسی ورزش می کند یا حرکات وزنه برداری انجام می دهد با این حرکات در واقع عضلات خود را پاره می کند که تنها کاری است که می توان عضلات را دوباره ساخت. در هنگام خواب نیز همین اتفاق می افتد. بدن شما پروسه ی زیادی را انجام می دهد و وقتی خواب هستید، خودش را بازسازی می کند. برای آگاهی از ترفند هایی برای خواب خوب و با کیفیت با آکادمی بازار برای مطالعه ی خلاصه ای از کتاب هوشمندانه تر بخواب همراه باشید.

دریافت نور خورشید کافی

اولین ترفند این است که نیاز داریم بیشتر نور خورشید بگیریم. آفتاب گرفتن هم در تجربه یک خواب خوب اهمیت زیادی دارد. بدن افرادی که به اندازه‌ی کافی آفتاب دریافت نمی‌کنند ویتامین دی کافی آزاد نمی‌ کند و سیکل شبانه‌ روز آنها به هم می‌ خورد. در واقع این خاصیت در دی ان ای شما نیز وجود دارد تا به شما بفهماند به نور خورشید بیشتری نیاز دارید.

مطالعه ای نشان می دهد کسانی که در اتاق بدون پنجره کار می کنند به طور میانگین در دوره ی خواب رم، که خواب همراه با حرکات سریع پلک است و مهم ترین بخش خواب است، 46 دقیقه کمتر می خوابند.

هوشمندانه خوابیدن
هوشمندانه خوابیدن

دوری کردن از صفحات نمایشی

گام بعدی این است که دو ساعت قبل از خواب از هر صفحه نمایشی دوری کنید. تلویزیون، مانیتور، گوشی نور آبی تولید می کنند و این نور آبی روز را شبیه سازی می کند. مغز شما فکر می کند روز است و باید بیدار باشد و شما در واقع می توانید مهندسی معکوس انجام دهید، یک روشنایی آبی 5000 کلوینی با یک لامپ حبابی در دفترتان قرار دهید تا بهتر و سریع تر کار کنید.

خلاصه کتاب " یک شروع صد دلاری "نوشته کریس گیله بو
بخوانید

مغز شما ملاتونین تولید نمی کند، ملاتونین دارویی است که وقتی روشنایی را ببینید به مغزتان می گوید بخوابید. این دو ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای خمیازه کشیدن، مطالعه کردن و صحبت کردن با خانواده است. همه ی این ها به مغز شما می گوید شب است و باید ملاتونین بیشتری تولید کنم.

کنترل مصرف کافئین

ترفند دیگری که برای داشتن خواب مناسب و کافی خیلی اهمیت دارد کنترل مصرف کافئین است. برای تجربه یک خواب خوب، به‌ موقع و با کیفیت باید هشت ساعت قبل از خواب از هر نوع منبع کافئین خود داری کنید.

شما باید سعی کنید فقط صبح ها چای یا قهوه بنوشید، آن هم به مقدار کم. همچنین باید از کافئین به عنوان یک تقویتی استفاده کرد نه به عنوان چیزی که هر روز استفاده کنید و به آن وابسته شوید، اگر این اتفاق بیافتد در کمتر از دوازده روز شما نسبت به تاثیر این ها بی حس می شوید و باید کافئین بیشتری دریافت کنید تا همان تحریک قبلی در شما ایجاد شود.

کنترل مصرف کافئین
کنترل مصرف کافئین

تنظیم دمای اتاق خواب

ترفند بعدی این است که ترموستات خود را زیر 68 درجه تنظیم کنید تا یک محیط خنک برای بدن خود بسازید و بتوانید بخوابید. اگر مشکل تهویه دارید می توانید از جوراب گرم استفاده کنید.

پرورش گیاه در اتاق خواب

روش دیگر رشد دادن یک گیاه در اتاق خوابتان است. می تواند یک پیچک انگلیسی یا چیزی در سطح یک درخت میوه باشد. البته این تا حدی نیاز به نور بیشتری دارد. گیاه یون های منفی را از هوا بیرون می کشد تا الکترون های منفی را که آزادند و می توانند منجر به سرطان شود را حذف کند. همچنین سم، بیماری های قارچی و کپک را از بین می برد.

کنار گذاشتن مسائل کاری در وقت خواب

دلیلی ندارد در محلی که می خوابید کاری انجام دهید. انسان ها موجوداتی هستند که عادت های زیادی دارند. هر وقت کاری را به محیط خواب خودتان بیاورید دفعه ی بعدی که به آنجا می رسید می گویید وقت کار است و خوابتان نمی برد. سعی کنید این عادت را بشکنید و هیچ سند کاری را به خانه نیاورید و در تخت خوابتان به کار فکر نکنید.

تعریف و مراتب عشق و لزوم حفظ اصالت و ارزش آن در قانون جذب عشق
بخوانید

تنظیم نور اتاق خواب

همچنین باید نور چراغ را خیلی کم نگه دارید تا حدی که سعی کنید از هیچ چراغی استفاده نکنید و وقتی دست خود را در جلوی صورتتان قرار می  دهید به سختی بتوانید آن را ببینید.

نتیجه مطالعات نشان داده است که نور می تواند از طریق پوست هم حس شود، پس چشم بند آنقدر ها هم که فکر می کنید تاثیری ندارد.

استفاده از آب نما در محل خواب

آب جاری نیز سطح استرس را پایین می آورد، پس می توانید یک آب نما بخرید که می تواند صدا را ایجاد کند و سطح اضطراب شما را پایین بیاورد و کمک کند شما بهتر بخوابید.

معرفی شاون استیونسن

شاون استیونسون
شاون استیونسون

شاون استیونس 23 اوت 1979در ایالات متحده آمریکا متولد شد.او نویسنده ای آمریکایی، کارآفرین و متخصص بهداشت و سلامت است. او به دیگران آموزش هایی در زمینه شادتر و قوی تر شدن می دهد. او فلسفه آلبرت انیشتین را که می گوید: اگر شما نمی توانید آن را به سادگی توضیح دهید، شما آن را به اندازه کافی درک نمی کنید را فلسفه ی زندگی خود قرار داده است.

 

 

 

 

خواب یکی از مهم ترین مسائلی است که بر روی زندگی و سلامتی ما تاثیر می گذارد. حتما در اطراف خود کسانی را دیده اید که به کیفیت خواب خود توجهی ندارند و همواره خسته و کلافه هستند، این مسئله بر روی موقعیت شغلی، تحصیلی و خانوادگی افراد نیز تاثیر می گذارد. پس شما باید با توجه به موارد فوق راه های خوب خوابیدن را بیاموزید.  کتاب هوشمندانه تر بخواب موارد مورد نیاز در این زمینه را به شما می آموزد.

اگر شما مایل هستید اصول موفقیت در جنبه های مختلف زندگی خود را بیاموزید می توانید از محصولات بسیار مفید کتاب صوتی استفاده نمایید و با بکارگیری اصول بیان شده در آنها خود را به اهدافتان نزدیک تر کنید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن