خلاصه کتاب « معجزه بزرگ فکر کردن » نوشته دیوید شوارتز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
خلاصه کتاب « معجزه بزرگ فکر کردن » نوشته دیوید شوارتز

کتاب معجزه‌ بزرگ ‌فکر کردن نوشته‌ دیوید جوزف شوارتز اولین بار سال 1959 در آمریکا منتشر شد و کمی بعد میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. همین‌طور که از نام کتاب پیداست شوارتز می‌خواهد خوانندگان را با جادوی تفکر آشنا کند.

او روش‌های مفیدی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد نه وعده‌های توخالی. شوارتز در این کتاب راهکارهایی را ارائه می‌کند که به هر فردی این امکان را می‌دهد تا با تفکر درست در شغل، ازدواج و زندگی خانوادگی و جامعه خود برنامه‌ای دقیق و حساب‌شده را طراحی کند.

این کتاب به شما ثابت می‌کند که نیازی به روشنفکر بودن و استعداد ذاتی برای دستیابی به موفقیت و رضایت زیاد ندارید، اما لازم است عادت تفکر و رفتارهای را با روش‌هایی یاد بگیرید و درک کنید که این روش‌ها شما را به آن نقطه‌ای که خواهان آن هستید می‌رساند.

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

معجزه بزرگ فکر کردن

خلاصه کتاب معجزه بزرگ فکر کردن نوشته دیوید شوارتز را در این مقاله بخوانید. کتاب معجزه بزرگ فکر کردن اثر بسیار کاربردی از دیوید شوارتز است. اصلی که مبنای کتاب معجزه‌ بزرگ‌ فکر کردن را شکل می‌‌دهد، از منابع عالی و اصیل است؛ همچنین افکار بهترین و بزرگ‌ترین مغزهای متفکری که روی زمین زندگی کرده‌‌اند.

بزرگانی مانند داود نبی(ع)، متفکرانی مثل میلتون و ادراکات بی‌ نظیری مثل ادراک شکسپیرثابت می‌کنند بزرگ‌ فکر کردن واقعا جادو می‌‌کند. روش‌های ساده‌ای که در این کتاب بیان شده است، نظرات نسنجیده‌‌ای نیست که جنبه‌ شخصی و فردی داشته باشند.

همه‌ آن‌ها ‌نظرات اثبات‌ شده‌‌ای هستند که با شرایط زندگی هماهنگ شده‌اند. تمام روش‌‌‌ها و راه‌ حل‌‌هایی که ارائه‌ شده، برای همه‌ انسان‌ها قابل پیاده‌ سازی و نتیجه‌ بخش است. با آکادمی بازار برای مطالعه بخش‌هایی از کتاب معجزه بزرگ فکر کردن همراه باشید.

اعتقاد به موفق شدن

خلاصه کتاب « معجزه بزرگ فکر کردن » نوشته دیوید شوارتز

تقریبا هرفردی یک داستانی دارد تا از کسب پول اضافی، کمال و انجام کارهای بهتر، شانه خالی کند. مثلا می‌گویند من برای آموختن تکنولوژی جدید، خیلی سنم بالا رفته است. من خیلی جوان و کم‌ تجربه هستم برای اینکه کار بهتری داشته باشم. 

این یکی از علائم بیماری “اِکسکیوسایتیس” (Excusitis) است. اکثر مردم از “اکسکیوسایتیس” رنج می‌‌برند و مشکلات خود را تقصیر چیز دیگری می‌اندازند. اگر نگاهی به هر فرد موفق بیاندازید، می‌‌بینید که سقوط کوتاهی هم داشته‌اند، ولی بهانه نیاورده‌اند.

اگر مارک زاگر برگ وقتی که بیست سالش بود توانست فیسبوک را طراحی کند، پس شما هم نمی‌توانید بهانه‌ای بیاورید. اگر ریک رایک در سن پنجاه و دو سالگی، زمانی که آرتروز گردن داشت توانست مک دونالد را بسازد پس برای شما بهانه‌ای نمی‌ماند.

اولین گام برای موفق شدن، اعتقاد به این است که شما می‌توانید موفق شوید. مثلا تصور کنید که شما کسی را برای ملاقات عاشقانه دعوت می‌کنید. اگر خودتان اعتقاد نداشته باشید که شما بهترین فرد برای او هستید، او باید چطور فکر کند که شما بهترین هستید؟

اگر درخواستی برای کاری جدید دادید و باور دارید کسانی بیرون هستند که از شما برای این کار بهتر هستند، اصلا چرا درخواست داده‌اید. اگر شما نمی‌توانید به خودتان اعتقاد داشته باشید چرا دیگران باید اعتقاد داشته باشند.

فواید خوشبین بودن

هر فکری که داشته باشید در نهایت به واقعیت تبدیل می‌شود. سعی کنید فقط خاطرات مثبت خود را در حافظه نگه دارید. اگر همه افراد این نکته را در زندگی خود درک کنند و همه افکار بد و پیشامدهای منفی را به یاد بیاورند، انگار در حال پر کردن موتور خود با شن هستند و در نهایت هم کار نمی‌کند.

استاد احمد محمدی
یا بزرگ فکر کن یا کوچک زندگی کن.
استاد احمد محمدی

خوشبینی و قرار دادن خود در محیط عالی، بسیار به پیدا کردن و خلق خاطر‌ه‌های مثبت کمک می‌کند. یعنی افکارتان تبدیل به رفتارتان می‌شود. اگر واقعا اعتقاد داشته باشید که چیزی اتفاق می‌افتد، مغز شما راهی را پیدا می‌کند که این اتفاق بیافتد. اگر این کار را نکنید، مغز شما مدام شروع به بهانه آوردن می‌کند تا شما این کار را انجام ندهید.

به عنوان مثال تصور کنید که شما در حال انجام مصاحبه‌ای هستید و کلمه‌ای است که دائما در حال غلط تلفظ کردن آن هستید. شما قبل از سخنرانی مدام با خود تاکید می‌کنید که آن کلمه را غلط نگویید اما در ۹۸ درصد مواقعی که سخنرانی را انجام می‌دهید آن کلمه را غلط بکار می‌برید. به خاطر داشته باشید که ذهن شما هرکجا برود، رفتارتان نیز به همان سمت خواهد رفت.

اقدام، درمان کننده ترس است

اقدام ترس را از بین می‌برد. آیا تا به حال اقدام به انجام کاری کرده‌اید که مجبور به انجام آن بوده‌اید اما می‌ترسیدید؟ سخنرانی برای اغلب انسان‌ها کار سختی است. وقتی افراد نیروی دریایی می‌خواهند آموزش ببینند یک قسمت از آموزش آن‌ها این است که از تخته شیرجه بلندی بپرند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - رژیم ذهنی

بعضی از افراد از ارتفاع ترس دارند و بعضی حتی از آب می‌ترسند. افسر آن‌ها را مجبور می‌کند که از نردبان بالا بروند و بعد به پایین بپرند. اما نکته اینجاست که آن‌ها تمام مدت به این فکر می‌کنند که چقدر می‌تواند این اتفاق بد باشد. آن‌ها از تخته بالا می‌روند و افسر آن‌ها را پرت می‌کند به پایین، اقدام ترس را از بین می‌برد. وقتی که می‌پرند دریانورد متوجه می‌شود که آنقدرها هم بد نبود و با یک بار امتحان کردن ترس کاملا از بین می‌رود.

هرچقدر بیشتر راجب این مسئله فکر کنید که یک چیز چقدر می‌تواند بد باشد، ترس شما بیشتر می‌شود. در نهایت فکر شما هرطرف برود رفتار شما نیز به همان سمت خواهد رفت.

اگر می‌خواهید ترستان از بین برود کاری انجام دهید. مثلا اگر از امتحان بعدی خود می‌ترسید، بیشتر درس بخوانید. اگر از صحبت کردن با مردم نگران هستید به مکان‌های عمومی بروید و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید. اگر اضطراب دارید که کسی ممکن است به شما حمله کند و نتوانید از خودتان محافظت کنید، به کلاس دفاع شخصی بروید و وزنه برداری را شروع کنید.

شکست را به پیروزی تبدیل کنید

همیشه می‌توانید شکست را به پیروزی تبدیل کنید. تبدیل کردن باخت به برد خیلی راحت و به شکل شگفت انگیزی قدرتمند است. این ذهنیت را داشته باشید که هرکاری انجام می‌دهید یا پیروز می‌شوید یا چیزی یاد می‌گیرید.

وقتی از یاد گرفتن دست می‌کشید به صورت اتوماتیکی شکست می‌خورید، اگر هر شکستی که تا الان در زندگی خود داشته‌اید را به عنوان یک کلاس درس در نظر بگیرید که دوباره انجامش ندهید یا از آن به عنوان یک تجربه برای رشد استفاده کنید، تبدیل به فردی جذاب و موفق خواهید شد.

معرفی دیوید شوارتز

معرفی دیوید شوارتز

دیوید شوارتز، در ۲۳ ام مارس ۱۹۲۷ چشم به جهان گشود. او در ۶ ام دسامبر ۱۹۸۷ نیز درگذشت. دیوید شوارتز یک سخنران ماهر و نویسنده آمریکایی در زمینه انگیزشی بود و به عنوان یکی از بهترین متخصصان حوزه انگیزشی در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شد. او استاد دانشگاه دولتی جورجیا در آمریکا بود. او همچنین ریاست یک شرکت مشاوره دهنده را بر عده داشت که در زمینه توسعه مدیریت فعالیت می‌کرد. 

از این جهت او به عنوان یکی از سخنرانان بسیار مشهور شناخته می‌شود که در طول زندگی حرفه‌ای خود برای بیش از سه هزار شرکت تجاری سخنرانی کرده است و صحبت‌های انگیزشی وی تاثیر بسیار زیادی در تفکر مدیران بسیاری از کسب و کارها داشته است و افکار آ‌ن‌ها را به سمت و سوی مثبت اندیشی و موفقیت هدایت کرده است.

به موفقیت خود ایمان داشته باشید، موفقیت به مفهوم برخورداری از بسیاری از مواهب است از جمله: رفاه در زندگی، خانه مناسب، امنیت مالی، بهره‌مند ساختن فرزندان از بیشترین امتیازها، بزرگی و عزت در محیط کار و در عرصه اجتماع، احترام به خویشتن و … موفقیت و کامیابی هدف زندگی است.

آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند علاوه بر مطالعه کتاب معجزه بزرگ فکر کردن از محصولات بسیار مفید کتاب صوتی که در زمینه کسب موفقیت و پیشرفت در ابعاد مختلف است بهره ببرید.

2/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی