معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” مشتری خودکار ” نوشته جان واریلو

کتاب مشتری خودکار ، برای خلق کسب و کار های مبتنی بر اشتراک در هر صنعتی نوشته جان واریلو که کتاب دیگری هم با عنوان ساخته شده برای فروش نوشته است. نویسنده کتاب مشتری خودکار  بنیان گذار خلق ارزش، شرکتی که به صاحبان کسب و کار در افزودن های ارزشهای کاری شان کمک می کند، است.

او در چندین دهه گذشته به شرکت ها در رسیدن به بالاترین ارزش مالی کمک کرده است و مزایای ساخت یک تجارت مبتنی بر اشتراک را هم در آن شرکت ها و هم خودش به عنوان یک صاحب کسب و کار از نزدیک تجربه کرده است. آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله  خلاصه ای از کتاب مشتری خودکار را ارائه دهد.

استاد احمد محمدی

مشترکین بهتر از مشتریان هستند

فرضیه اساسی این کتاب این است که مشترکین بهتر از مشتریان هستند. اگر مشترکی نداشته باشید، هر ماه شمارنده فروش شما از نو به کار می افتد و به طور مداوم درباره ساخت مشتریان ارزشمند کسب و کارتان تحت فشارید. با وجود مشترکین، بینش بهتری دارید و تجارت قابل تبدیل به پول بهتری هم می توانید بسازید.

جذب مشتری
جذب مشتری

با وجود مشترکین، بینش بهتری دارید و تجارت قابل تبدیل به پول بهتری هم می توانید بسازید. در عمل اگر دو کسب و کار با درآمد و سود دهی مشابه را مقایسه کنید ولی یکی با داشتن مشترک و مشتری های خودکار و دیگری بدون آن، کسب و کار اول می تواند بین سه تا پنج برابر بیشتر بفروشد.

افزایش فروش

9 مدل برای ایجاد فروش های قابل تکرار

نویسنده در این کتاب می گوید که چطور طرز فکرتان را از فروش به مشتریان، به سوی ایجاد کسب و کاری با فروشهای قابل تکرار منتقل کنید و هر یک از 9 مدل اشتراکی را که مشخص کرده است، به نمایش می گذارد:

  1. در مدل اول شما یک وبسایت با حق مشترک را دارید که مناسب افرادی با تخصص یا احساسات درونی مشخص است. تمام آنچه نیاز دارید، یک گروه مشخص و مشتاق به پرداخت در قبال دریافت محتوایی با کیفیت بالا است. برای مثال می توانید یک راهنمای سفر اسرار آمیز برای کشورتان بنویسید و در آن نقاط محلی جالب و دیگر ناشناخته ها را معرفی کنید و یا مهارت های تخصصی صنعت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا آنها هم به موفقیت برسند. در ادامه می توانید با فروختن یک مورد بلیطی کوچک اعتماد ایجاد کنید و به ترتیب و با فروختن بلیط های بزرگ تر از اعضاء کسب درآمد کنید. به عنوان مثال فروش بلیط شرکت در رویدادی مثل کنفرانس.
  2. مدل بعدی، کتابخانه باز( مثل بوفه آزاد رستوران ها) است. اگر شما بتوانید محتوا را بطور دائم تولید کنید یا روی مدل کتابخانه تاکید داشته باشید. فروش تمامی محولات چلش برانگیز خواهد شد. بجای این کار اغلب می توانید با یک مدل حق اشتراک ارزانتر، ارزش بیشتری استخراج کنید. به این فکر کنید که اگر لازم باشد برای هربار تماشای فیلم در نتفلیکس، کارت بکشید احتمالا کمتر فیلم تماشا خواهید کرد.
  1. مدل های دیگر اشتراک شامل مدل باشگاه اختصاصی مشتریان است که در آن دسترسی های انحصاری را برای رویداد های معینی در نظر میگیرید و شرکت در آنها ممکن است بستگی به وضعیت افراد داشته باشد.
  2. مدل جلوی خط اینگونه است که خدمات باری مشتریان، رایگان و برای دیگران که مشتاق به پرداخت یک مقدار تکرار شونده برای دسترسی سریعتر یا دریافت خدمات هستند، پولی است.
  3. مدل مصرفی که برای پیاده سازی در کالا های مصرفی متداول مناسب است. مثل فروشگاه اینترنتی محصولات اصلاح ریش  و همه ی سرویس های تامین کالاهی مصرفی.
  4. در مدل جعبه شگفتی ماهانه بسته ای از چیزهایی جذاب برای مشتریان ارسال می شود.
  5. در مدل آسان ساز، ما خدماتی را برای آسان کردن زندگی مشتریان تامین می کنیم. خیلی چیزها هست کا ما تمایل نداریم با آنها رو به رو شویم مثل گم کردن کلیدهایمان یا تعویض باتری کهنه زنگ هشدار.
  6. مدل شبکه ای به در کسب و کارهایی می خورد که ارزش آنها با افزوده شدن کاربران به پلتفرم، زیادتر می شود و کاربران خودشان همه کارهای لازم برای بازاریابی را به منظور رشد ارزش پلتفرم و برای خودشان انجام می دهند.
  7. در آخر مدل آرامش ذهنی است که عملا همان بیمه کردن هر چیزی است که امکان دارد بلایی سرش بیاید. مثل گم کردن حیوان خانگی تان با به خطر افتادن هویت شخصی شما.
خلاصه کتاب " سرمایه روانشناختی " نوشته فرد لوتانز
بخوانید

معرفی جان واریلو

جان واریلو
جان واریلو

جان واریلو در 4 سپتامبر 1971 متولد شد. او بنیان گذار سیستم ارزش سازنده است، شرکتی که به صاحبان کسب و کار کمک می کند ارزش شرکت خود را بهبود ببخشند. او کتاب بسیار مشهور مشتری خودکار خود را در فوریه 2015 منتشر کرد. جان اکنون در تورنتو با خانواده اش زندگی میکند.

 

 

 

 

 

شناخت مدل های بیان شده در کتاب مشتری خودکار، به معنای گرفتن یکی و بردن کسب و کار در آن مسیر نیست. موضوع این نیست که الزاما به یک مدل حق اشتراکی تبدیل شوید بلکه ترجیح بر گسترش یافتن به یکی از این مدل هاست تا به امید خدا و در طی زمان سهم درآمدی تان را از آن بخش کسب و کار هم افزایش دهید.

شما با استفاده از محصولات کتاب صوتی آکادمی بازار می توانید از محتوای دیگر کتاب های نوشته شده در این زمینه بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

 

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن