معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” مسری ” نوشته جونا برگر

کتاب مسری؛ راهکارهای بازاریابی ویروسی اثر جونا برگر حکایت پوست‌ اندازی بازاریابی در اقتصاد فوق رقابتی امروز است. مسری در رده‌ ی آن‌ کتاب هایی است که خیلی زود معروف شده‌اند و به لیست پرفروش‌ های رسانه‌ های مشهور راه پیدا کرده اند. این کتاب خیلی زود، سرِ زبان افرادی افتاد که از بازاریابی، رونق راستین کسب‌ و کار را در دنیای رقابتی امروز می‌ خواهند. کتاب مسری از پدیده‌ای  در کسب‌ و کار حرف می زند که رسیدن به آن نهایت آرزوی هر کارآفرینی‌ است و قدم به قدم نشان می‌ دهد که چگونه می‌ توان نا محسوس به ذهن و زبان مردم راه پیدا کرد و پیام خود را در مقیاس بسیار زیاد، آن هم با زحمت کم، گسترش داد.

با آکادمی بازار همراه باشید و در ادامه خلاصه ای از کتاب مسری را مطالعه کنید.

نکته اول

یک اثر روانشناسی به نام اثر هاله وجود دارد، به این معنی است که چیزهایی که شما درمورد آن صحبت می‌کنید با شما همراه می‌شوند. چیزی که شما بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنید، چیزی که مردم در مورد شما فکر می‌کنند را تغییر می‌ دهد.

نکته دوم

دومین چیز راه‌اندازها هستند. راه انداز ها مانند عادت‌ ها هستند که شما را تحریک می‌ کنند راجع به محصولشان فکر کنید. کیتکت از این روش استفاده کرد و با قهوه شروع به بازاریابی محصول کیتکتش کرد و به این علت، فروششان 33 درصد افزایش پیدا کرد. چون وقتی مردم قهوه را می‌ دیدند آن را همراه با کیتکت تصور می‌ کردند و می‌ رفتند یک کیتکت خریداری می کردند.

بازاریابی مسری
بازاریابی مسری

نکته سوم

سومین مورد، احساس بود؛ چه احساسات مثبت و چه احساسات منفی.  احساسات خاصی وجود دارد که مثبت یا منفی هستند. پستی که همه‌ ی شور و شوخ طبعی را نشان می‌دهد احتمال بیشتری برای به اشتراک گذاری دارد و پست‌ های همراه با عصبانیت و اضطراب هم بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. اما، گاهی اوقات غم و ناراحتی را هم نشان می‌ دهد. اغلب، ویدیوهای سگ‌ های بانمک به اشتراک گذاشته می‌ شود و به همین علت است که سوزان بویل 200 میلیون بازدید در یوتیوب دارد زیرا مخاطبانش را شوکه می‌ کند و به تعجب وا می‌ دارد.

خلاصه کتاب " یک شروع صد دلاری "نوشته کریس گیله بو
بخوانید

نکته چهارم

مورد چهارم ایده های عمومی است که هر کسی آن ها را انجام می دهد. به همین دلیل است که دستبند های لیواسرانگ یا دستبند های زردی که همه می پوشند، محبوب است چون همه درحال استفاده کردن از آن هستند. آن ها فقط در حال بیشتر کردن رشد هستند.

مثلا اپل با مشکلی مواجه شده است، آنها قصد دارند لوگوی اپل را بر روی لپ تاپ به گونه ای باشد که به سمت مشتری قرار بگیرد اما کاربران می خواهند به سمت مردم باشد تا دیگران بفهمند که آن ها در حال استفاده از یک محصول اپل هستند. اگر شما دیدید 300 نفر از یک محصول استفاده می کنند، متوجه می شوید که باید محصول خوبی باشد و شما نیز سعی می کنید از آن استفاده کنید.

بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی

نکته پنجم

مورد دیگر ارزش کاربردی است که بسیار ارزشمند است. درست مثل مطلبی درمورد هوشمند تر بخواب که مردم دوست دارند مطالبی را به اشتراک بگذارند که به خواب بهتر کمک کند.

شاید کسی را بشناسید که یک استارتاپ را شروع کرده است و به کمک نیاز دارد، پس مطلب بازاریابی می تواند برای او مفید باشد پس به اشتراگ بگذارید. اگر کسی پستی را به اشتراگ بگذارد باعث میشود مفیدتر به نظر برسد و همه می خواهند مفید باشند و این بخاطر عاملی به نام ویروس است.

داشتن یک زندگی سرشار از انرژی مثبت غیرممکن نیست
بخوانید

چیزی را خلق کنید که مشتریان شما می خواهند درمورد آن با دوستان خود صحبت کنند، داستانی را خلق کنید که وقتی در مطب دکتر نشسته اند بتوانند راجب آن صحبت کنند.

معرفی جونا برگر

جونا برگر
جونا برگر

جونا برگر مدرک دکترای خود را در بازاریابی از دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی استنفورد گرفته است. تحقیقات و مقالات او معمولا در نیویورک تایمز، ژورنال وال استریت و نشریه اکونومیست مشاهده می‌ شود. برگر به طور مداوم درباره روانشناسی و بازاریابی ویروسی مطلب منتشر می کند. او یکی از تاثیرگذاران لینکدین به حساب می آید.

جونا برگر از متخصصان بزرگ در زمینه بازاریابی ویروسی و نفوذ اجتماعی است. برگر با  شرکت‌ ها و سازمان‌ های زیادی از جمله گوگل، فیسبوک، جنرال موتورز، استی لادر، مایکروسافت و غیره همکاری کرده است.

کتاب مسری پرفروش‌ ترین کتاب نیویورک‌تایمز و وال‌ استریت و همچنین بهترین کتاب سایت آمازون در سال 2013 معرفی شد. این کتاب در مدت کوتاهی به بیش از 25 زبان دنیا ترجمه شده و 150 هزار نسخه از آن منتشر شده است.

با یاد داشته باشید که هدف اصلی شما در بازاریابی ویروسی، آن دسته از افرادی هستند که در شبکه‌ های اجتماعی فعالیت و ارتباطات بسیار زیادی دارند. در صورتی که بتوانید آن‌ها را ترغیب به انتشار محتوای خود کنید، شاهد افزایش چشمگیر به اشتراک‌گذاری این محتوا و در نهایت افزایش فروش خود خواهید بود.

آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند جهت فراگیری دیگر اصول تاثیرگذار در بازاریابی و کسب و کار از محصولات بسیار کاربردی کتاب صوتی استفاده کنید. استفاده از تجربیات افراد موفق جهان می تواند کمک زیادی به دستیابی شما به اهدافتان کند. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کیک کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن