خلاصه کتاب « قدرت عادت‌ » نوشته چارلز داهیگ

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۵ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ را در این مقاله مطالعه کنید.

کتاب قدرت عادت توسط چارلز داهیگ نوشته شده و در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. کتاب قدرت عادت به مدت ۶۲ هفته به عنوان پرفروش‌ ترین کتاب نیویورک‌ تایمز بوده است. این کتاب یکی از کتاب‌ های مدیریت جهان است و تا به امروز افراد زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است.
همچنین این کتاب به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ ها برای مدیران از سوی دانشگاه هاروارد برگزیده شد. چیزی که بیشتر از قبل  نویسنده در کتاب قدرت عادت به آن تاکید کرده است، چگونگی شکل‌ گیری عادت‌ها، اثرگذاری و اثرپذیری افراد از عادت‌ های شکل‌ گرفته و کاربردهای آن‌ ها است.

اقسام عادت در کتاب قدرت عادت

هر عادتی از سه بخش متفاوت تشکیل شده است: نشانه، فعالیت و پاداش.

در بخش اول انگیزه‌ ای که در وجود شما قرار دارد به مغز شما دستور می‌ دهد که وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتار خاص شود. بخش دوم همان زندگی روزمره را تشکیل می‌دهد و بخش سوم در حقیقت همان چیزی است که مغز شما در پی آن بوده و همواره به یادآوری آن کمک می‌ کند.
مثلا یک فرد الکلی را در نظر بگیرید، این فرد همیشه احساس آشفتگی می‌ کند و این احساس همان نشانه اولیه است، چنین شخصی به خوردن مشروبات الکلی تمایل نشان داده و همین تمایل او را به چنین عملی وادار می کند.

مشروب خوردن در واقع همان فعالیتی است که انجام می‌ دهد تا به پاداش موردنظر خود که رهایی از آشفتگی است، دست یابد. چنین فردی برای تغییر عادت خود باید فعالیت خود را تغییر دهد تا در نهایت عادت های جدیدی را جایگزین کند.

روش تغییر عادت در کتاب قدرت عادت

اگر قصد دارید عادتی را تغییر دهید، باید روزمره تازه‌ ای را جایگزین کنید. مطمئنا، احتمال موفقیت شما وقتی که عضوی از گروه هستید تغییر می‌ یابد و به صورت ناگهانی افزایش پیدا می کند. وجود باور و اعتقاد ضروری است و از تجربه‌ ای اجتماعی حاصل می‌ شود؛ حتی اگر این اجتماع فقط از دو نفر تشکیل شده باشد. می‌ دانیم که تغییر اتفاق می افتد.

معتادان الکل می‌ توانند نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارند، افراد سیگاری می‌ توانند سیگار کشیدن را ترک کنند، بازندگان دائمی نیز می‌ توانند قهرمان باشند.

تغییر عادت

تغییر عادت در لیفرا آلن

لیفرا آلن، شرکت‌ کننده‌ ی مورد علاقه‌ ی محققان بود. طبق اطلاعات موجود در پرونده‌ اش، سی‌ و چهار ساله بود و از شانزده‌ سالگی سیگار می کشید و مشروب می خورد؛ و در طول زندگی همواره با چاقی دست‌ و پنجه نرم می‌ کرد، در اواسط دهه‌ ی بیست‌ سالگی‌ اش، آژانس‌ های ارائه‌ دهنده کمک مالی پاپی او شدند ۱۰ هزار دلار بدهی خود را پرداخت کند.
یک رزومه‌ ی قدیمی نشان می‌ داد که طولانی‌ ترین شغلش کمتر از یک سال به طول انجامید. هرچند هنگامی که امروز در مقابل محققان قرار گرفت، خوش‌اندام بود و سرزنده با پاهایی قوی از جنس یک دونده. یک دهه جوان‌ تر از عکس‌ های قدیمی‌ اش به نظر می‌ رسید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - عادت

بنابر آخرین گزارش‌ های موجود در پرونده‌اش، او دیگر قرض آن‌ چنانی نداشت؛ مشروبات الکلی مصرف نمی کرد و مدت سی‌ و نه ماه بود که در یک شرکت طراحی گرافیک مشغول به کار بود. یکی از پزشکان، با پرسش لیستی از سوالات که لیزا هر بار با ورود به این لابراتوار به آن‌ ها جواب می‌ داد، پرسید چند وقت است که سیگار را ترک کرده‌ اید؟

او پاسخ داد: تقریباً چهار سال، از آن تاریخ به بعد، شصت پوند وزن کم کرده‌ ام، به دو ماراتون روی آورده‌ ام، مدرکم را در مقطع کارشناسی ارشد گرفته‌ ام و خانه‌ ای خریده ام. این پیشرفت برایم بسیار سرنوشت‌ ساز بوده است.

معرفی چارلز داهیگ نویسنده کتاب قدرت عادت

چارلز داهیگ

چارلز داهیگ؛ نویسنده و گزارشگر آمریکایی در سال ۱۹۷۴ متولد شد، او از مدرسه کسب‌ و کار هاروارد و در رشته MBA فارغ‌ التحصیل شده است.

چارلز داهیگ برای کتاب خود تحت عنوان قدرت عادت موفق به کسب جایزه پولیتزر نیویورک‌ تایمز شده است. او در حال حاضر به روزنامه‌ نگاری در نیویورک‌ تایمز اشتغال دارد. او در طول فعالیت خود در عرصه نویسندگی دو کتاب تحت عناوین قدرت عادت و باهوش‌ تر، سریع‌ تر را نوشته است.

نویسنده در کتاب قدرت عادت تلاش کرده است تا چگونگی ایجاد یک کسب‌ و کار موفق و تغییر مسیر زندگی را به خواننده یاد دهد. به‌ طوری‌ که مخاطب با بهره‌ گیری از ایده‌ های مطرح شده در آن می‌ تواند مسیر زندگی خود را به سمت موفقیت تغییر دهد. اگر شما نیز عاداتی دارید که آزارتان می دهد مطالعه کتاب قدرت عادت به شدت به شما توصیه می شود.

آکادمی بازار پیشنهاد می کند برای افزایش هرچه بیشتر مهارت ها یا آشنایی با روش موفقیت افراد موفق و مشهور جهان از کتاب های معرفی شده در آکادمی بازار بهره ببرید و اصول بیان شده در آنها را برای دستیابی هرچه زودتر به موفقیت به کار ببرید. در صورت تمایل به استفاده از سایر کتاب ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی کتاب

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی