معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” فوق ستاره فروش شوید ” نوشته برایان تریسی

کتاب فوق ستاره فروش شوید از آثار بسیار کاربردی برایان تریسی است که در آن با این نکات آشنا می‌ شویم که اگر هدف شما به عنوان کسی که در کار فروش است، فروش هر چه بیشتر و کسب درآمد هرچه بیشتر است، تبدیل شدن به یک فروشنده فوق ستاره و ماندن در حد متوسط، به یک اندازه زمان می برد؛ پس انتخاب با شما است.

برایان تریسی درکتاب فوق ستاره فروش شوید، ۲۱ ایده از قوی‌ ترین ایده هایی را که تا به حال برای تاثیرگذاری در فروش پیدا کرده است با مخاطبانش در میان می‌ گذارد. او اعتقاد دارد هنگامی که شروع به استفاده از آنها کنید، به اوج رشته کاری‌ تان خواهید رسید. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه ای از کتاب فوق ستاره فروش شوید همراه باشید.

متعهد باشید

فروشندگانی که بلند پروازند اطلاع دارند که 20% برتر فروشندگان ، 80 % فروش را در دست دارند و مطمئن هستند که جزء آن گروه برتر می باشند. مهمترین قدمی که می توانید در زمینه فروش بردارید این است که ، به حد اعلای شخصی جزء برترین های رشته ی خود شدن ، متعهد شوید.

همین حالا اراده کنید که می خواهید در زمینه فروش و درآمد به 20% برتر در صنعت خود و سپس به 10% برتر برسید. هر فردی که امروز جزء 10% اول است، در هنگام شروع جزء 10% آخر بوده است. برای دستیابی به این خواسته دو بخش وجود دارد : به صف بپیوندید و در صف بمانید. باید وارد عمل شوید و هر دانش و مهارتی را که برای پیشرفت خود به آن نیاز دارید، بیاموزید و به کار ببرید. باید دفعات زیادی با خود تکرار کنید :من بهترینم! من بهترینم! ” تا اینکه این جملات به حقیقت بپیوندند.

متعهد بودن
متعهد بودن

شکست را غیر ممکن بدانید

ترس، تردید و شک بزرگترین دشمنان موفقیت و شادکامی هستند و همواره بوده اند. به همین دلیل برترین فروشندگان دائما کار می کنند تا با ترس هایی که مانع موفقیت بیشتر فروشندگان می شود، دست و پنجه نرم کنند.ترس از شکست بزرگترین مانع بر سر راه دستیابی به موفقیت است. اگر موفقیت بزرگ می خواهید خود را در زندگی به انجام کارهایی عادت دهید که از انجامشان واهمه دارید. بهترین کار برای غلبه بر ترس ها و احساس شکست، تکرار جمله ” من می توانم ” است. در هنگام رو به رو شدن با کاری مرتب به خود بگویید ” من می توانم انجامش بدهم”.

استاد احمد محمدی

با تمام وجود بفروشید

ریچارد باخ می گوید: ” هیچگاه آرزویی به شما داده نمی شود مگر این که قدرت محقق کردن آن در وجود شما نهاده شده باشد.” بهترین فروشندگان به شرکت خود ایمان دارند. آن ها به محصولات و خدمات خود اعتقاد دارند. آن ها مشتریان خود را نیز باور دارند. مهمتر از همه، آن ها به خود و توانایی هایشان برای موفقیت اعتقاد دارند. آدمی بیشتر از هر چیزی در کارهایش احساساتی عمل می کند. به همین علت است که دل به کار دادن عنصری بسیار مهم در فروش موفقیت آمیز است.

هر مشتری سوال ها و نگرانی هایی درمورد پیشنهاد شما دارد که قبل از این که او بتواند وارد مرحله ی اطمینان شود، باید به شیوه ای موثر برطرف شوند. این حالت عادی، طبیعی و قابل پیش بینی است. قدرت شما در پاسخ به نگرانی ها به شیوه ای موثر، مهارتی سرنوشت ساز است که تا حد بسیار زیادی تعیین کننده ی میزان فروش و درآمدتان است.

روش ختم فروش را بدانید

راهکارهای اثبات شده ختم فروش را یاد بگیرید. آینده متعلق به ” درخواست کننده ها ” است، افرادی که جسورانه هر چه را بخواهند طلب می کنند، به خصوص به آن هایی که از مشتری می خواهند به پیشنهادشان عمل کند. سه شگرد عالی وجود دارد:

اولین راهکار ” فراخوانی به اختتام ” است، با سوالاتی مثل اینکه: چرا خرید از ما را امتحان نمی کنید؟ و یا “خوب چطوره یه امتحانش کنید.”

دومین شگرد ” رهنمود به اختتام ” است، به عنوان مثال بگویید: آیا همه چیز منطقی است؟ یا “هر توضیح دیگری نیاز است من در خدمتم.”

شگرد سوم ” تایید اختتام ” است. به عنوان مثال برگه سفارش را آورده و به مشتری بگویید: ” خب، پس اگر این را تایید می کنید کارمان را همین الان شروع کنیم.”

به خاطر داشته باشید که موفقیت شغلی شما به توانایی شما در ختم فروش وابسته است. درخواست سفارش گرفتن، کلید فرآیند فروش است.

قانون 20/80
قانون 20/80

از قانون 80/20 استفاده کنید

هیچ چیز بیشتر از محدود کردن همه انرژیتان بر روی مجموعه ی محدودی از اهداف، به قدرت زندگیان زیاد نمی کند. قانون پارتو(80/20 ) می گوید که 20% فعالیت های شما 80% نتایج را به دنبال می آورد. اگر فهرستی شامل ده کار داشته باشید، دو تا از آن کارها اهمیتی برابر با هشت کار دیگر دارند. یکی از مسئولیت های بنیادین شما این است که دائما کارهای خود را تحلیل کرده و اطمینان حاصل کنید که در حال کار کردن بر روی 20% اول هستید.

تعیین هدف کنید

قدرت شما در تعیین اهداف و سپس ریختن برنامه ای روشن و مکتوب برای دستیابی به آن ها، با اهمیت ترین مهارت در موفقیت است. این مهارت، مهمتر از هر حوزه ای، در زمینه ی فروش حرفه ای کاربرد دارد.

بر روی کاغذ ده هدفی را که می خواهید در سال آینده به آن ها دست پیدا کنید، بنویسید. ریزتر شوید. مشخص کنید دقیقا در ساعت چقدر می خواهید درآمد داشته باشید و چقدر باید فروش کنید تا به آن مبلغ دست پیدا کنید. فرمول ساده ای برای دو برابر کردن درآمدتان وجود دارد؛ میزان ” زمان بودن” با خریدار بالقوه و مشتری را دو برابر کنید. هیچگاه در طول روز کاری نکنید که موجب شود به درآمد دلخواهتان در هر ساعت دست نیابید.

هدف گذاری
هدف گذاری

مدیریت درست قلمرو

یکی از علت های عمده ی شکست در فروش، مدیریت ضعیف قلمرو است. فروشنده ی متوسط بی هدف در قلمرو خود به راه افتاده و بسته به این که چه کسی زنگ بزند یا بخواهد او را در آن زمان ببیند، از جایی به جای دیگر می رود.

روشی آسان در مدیریت قلمرو وجود دارد که می توانید آن را به کار ببرید. قلمرو فروش خود را به چهار قسمت تقسیم کنید، درست مانند تقسیم کردن کیک. از حالا به بعد تصمیم بگیرید هر روز یا هر نصف روز در یکی از این ربع ها کار کنید. جلسه های فروش خود را به گونه ای دسته بندی کنید که زمان کمتری را برای رانندگی و زمان بیشتری را صرف بودن با مشتری بگذارید.

معرفی برایان تریسی

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی  از موفق ترین و مشهورترین نویسندگان جهان در زمینه خودباوری است. او در سال 1944 در شارلوت تاون به دنیا آمد و موسس یک شرکت بازاریابی و مشاوره بسیار بزرگ نیز می باشد. برایان تریسی با توجه به تحقیقات و تجربه بسیار زیادی که داشته، موفق شده است کتاب های بسیار مفیدی و پرطرفداری را ارائه دهد. هر شخصی که کتاب های برایان تریسی را مطالعه کرده باشد می تواند حتی خودش را به عنوان فرد حرفه ای و با تجربه در زمینه مشاوره و بازاریابی معرفی کند. زیرا کتاب هایی که برایان تریسی نوشته بسیار پر محتوا و مفید می باشند.

برایان تریسی در طول 20 سال گذشته بیش از 300 برنامه‌ی آموزشی دیداری و شنیداری تولید کرده‌ است که تعدادی از آنها به بیش از 24 زبان ترجمه شده‌ اند و در بیش از 30 کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. برایان تریسی ارائه دهنده‌ ی بهترین و پر فروش‌ ترین برنامه‌ های آموزش شنیداری در سراسر جهان می‌باشد.

 

 

هدف تمامی فروشندگان فروش هرچه بیشتر و کسب درآمد هرچه بیشتر است. همانطور که مشخص شده است تبدیل شدن به یک فروشنده‌ ی فوق ستاره و ماندن در حد متوسط، به یک اندازه زمان می‌ برد. پس انتخاب با شما است. شما با مطالعه کتاب فوق ستاره فروش شوید می توانید با  اصول دستیابی به موفقیت در کسب و کار آشنا شوید.

همچنین شما می توانید از محصولات کتاب صوتی آکادمی بازار برای موفقیت در زندگی و کسب و کارتان بهره ببرید و راه خود را برای دستیابی به اهدافتان هموار کنید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن