خلاصه کتاب ” سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار ” نوشته آنجلا داک ورث

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مهر, ۱۴۰۰
خلاصه کتاب " سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار " نوشته آنجلا داک ورث

ایده‌های کتاب سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار قدرت آن را دارند که تحصیل، مدیریت و سبک زندگی افراد را دگرگون کند. آنجلا داک ورث در اثر خود که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و آمازون نیز قرار گرفته است، به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند، نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست.

داک ورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنیده ولی اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است، نشان داده که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است.

کتاب سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار جزء بهترین کتاب‌های کسب و کار 2016 و پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و آمازون در زمینه روان‌شناسی کاربردی و کسب و کار است. این اثر همچنین نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب غیر داستانی در سال 2016 نیز شده است.

 

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار

کتاب سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار نوشته آنجلا داک ورث است. هر زمان که درباره پشتکار و عزم و سرسختی صحبت می‌شود، در ذهن اکثر ما تصویری از ژاپنی‌ها که در دنیا نماد سرسختی و پشتکار هستند.

نوزادان کمتر از یکسال تا یک سال و نیم که برای ایستادن و راه رفتن تلاش خستگی ناپذیری دارند و مورچه‌ها که از کودکی در برنامه‌های تلویزیون و کارتن و کتاب و داستان و شعر برای ما سمبل تلاش خستگی ناپذیرند شکل می‌گیرد.

اما اگر به دنبال دانستن این هستید که پشتکار واقعا به چه معنی است؟ داشتن یا نداشتن پشتکار چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد؟ خانم آنجلا داک ورث (Angela Lee Duck worth) نویسنده و استاد روانشناسی دانشگاه پنسیلوانیا درباره پشتکار و سرسختی (Grit) تحقیقات طولانی مدتی را انجام داد و نتایج آن‌ها را در کتاب سر سختی، قدرت اشتیاق و پشتکار منتشر کرد.

تاثیرات پشتکار و سرسختی

تاثیرات پشتکار و سرسختی

ماجرا از اینجا آغاز شد که پدر ایشان از کودکی به او و خواهران و برادرانش یادآوری می‌کرد که آن‌ها نابغه نیستند و استعداد خارق العاده‌ای ندارند. زمانی که ایشان معلم بود متوجه شد که سهم پشتکار و سرسختی در کسب نمره‌های خوب و موفقیت دانش آموزانش دو برابر هوش و استعداد آن‌هاست. اما متاسفانه چه در مدارس و چه در خانواده‌ها تمرکز بر استعدادهاست و نه پشتکار.

آنجلا می‌گوید پشتکار به معنی سرسختی یعنی اشتیاق، استقامت، اراده، عزم راسخ، شکیبایی، مداومت؛ یعنی پایبندی به یک هدف سطح بالا برای مدتی زیاد است که البته پشتکار با ظاهر خوب، هوش بالا (IQ)، سلامت جسمانی، تحصیلات، استعدادهای ذاتی، موقعیت خانوادگی خوب و … ارتباطی ندارد.

او می‌گوید در تدریس فهمیدم با تلاش می‌توان به هر چیزی دست پیدا کرد و تعصب و سخت کوشی، مهم‌تر از توانایی فکری است که می‌توانید تجربه ایشان را از زبان خودش در مصاحبه‌هایش به کرات بشنوید.

سر سختی از نظر داک ورث

 سرسختی دو عنصر دارد: اشتیاق و ثبات قدم. اشتیاق (Passion) و ثبات قدم (Perseverance) برای دستیابی به اهداف بلندمدت.

تلاش×استعداد=مهارت

مهارت× تلاش=موفقیت

منظور از اشتیاق این است که به هدف نهایی وفادار و متعهد باشیم نه اینکه دمدمی مزاج بوده و از این شاخه به آن شاخه بپریم. از طرفی نیمی از پشتکار ثابت قدم بودن است. یعنی عزمِ جزم و پایبندی به یک هدف بعد از تصمیم گیری و تمایل به رها نکردن کارها در رویارویی با موانع.

افزایش پشتکار

افزایش پشتکار

پشتکار با شکل گیری فلسفه زندگی ما افزایش پیدا می‌کند؛ این که یاد می‌گیریم بعد از شنیدن پاسخ نه و نا امیدی، دوباره قدرتمند باشیم و بیاموزیم که اهداف سطح پایین را به سرعت کنار بگذاریم و اهداف سطح بالا را که به سرسختی بیشتری نیاز دارند، مورد توجه قرار دهیم.

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

یکی از توصیه‌های نویسنده در این کتاب بودن در اطراف افراد با پشتکار است زیرا وقت گذراندن با آن‌ها انگیزه اصلی پشتکار خواهد شد. همچنین به عقیده ایشان با پشتکار می‌توان در یک مسئله حرفه‌ای بود و این بهتر از مبتدی بودن در موضوعات مختلف است.

تاثیرات هدفگذاری

اگر هدفی را برای خود تعیین کنید و به آن بچسبید، اتفاقات فوق العاده‌ای برایتان رخ می‌دهد. بر مبنای تجربه، وقتی هدف خود را مشخص کردید، با تلاش و نظم، آن هدف را تحقق می‌بخشید. لحظه ای که آن هدف را به وجود آوردید، در مسیر قرار می‌گیرید؛ اما پشتکاری که با آن به هدفی می‌چسبید، شما را به آن هدف می‌رساند.

معرفی آنجلا داک ورث

معرفی آنجلا داک ورث

آنجلا داک ورث در سال 1970 متولد شد. در اواخر دهه 20، آنجلا کار خود را به عنوان یک مشاور مدیریت برای آموزش ریاضی به کلاس هفتم در کلاس دولتی نیویورک ترک کرد.

او آموخت که این تلاش برای موفقیت بسیار مهم است. برای یافتن این رمز و راز که چرا برخی افراد سخت‌تر و طولانی‌تر از بقیه کار می‌کنند، آنجلا وارد دانشگاه پنسیلوانیا در رشته روانشناسی شد. جایی که او هم اکنون استاد است. او همچنین موسس و مدیر عامل Lab Labs است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قدرت تمرکز

پشتکار یعنی سرسختی کنیم و با وجود موانع و مشکلات به راهمان ادامه دهیم. پشتکار را می‌توان اساسی‌‌ترین تفاوت بین شکست و پیروزی دانست. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه تمرین کنیم این صفت حیاتی را در خودمان تقویت کنیم. بنابراین می‌توانید با تهیه و مطالعه کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار را در خودتان تقویت کنید.

همچنین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند از محصولات کتاب صوتی جهت افزایش مهارت‌های خود در زمینه موفقیت و کسب و کار بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی