معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” رسیدن به فروش بیش از حد ” نوشته دنیل پریستلی

کتاب رسیدن به فروش بیش از حد نوشته دنیل پریستلی است. این کتاب راهنمایی است برای افزایش تقاضا نسبت به عرضه و دلایل به وجود آمدن این پدیده را مورد بررسی قرار می دهد. ایده‌ های کتاب رسیدن به فروش بیش از حد برای کسب‌ و کارهایی پیشنهاد شده است که به کار خود اهمیت می‌ دهند و قصد دارند محصولاتشان را بهتر به بازار معرفی کنند. در واقع می توان گفت این کتاب مناسب کسانی نیست که قصد فریبکاری دارند و می‌ خواهند با گول زدن خریدارانشان به یک فروش سریع یا یک پیروزی ناگهانی برسند. هدف این است که شما این مفاهیم را به صورت عمیق درک کنید و تصمیمات بهتری بگیرید و با دورنمای بهتری به کسب‌ و کارتان مشغول شوید.

بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه

بعضی‌ ها درپی مشتری نیستند بلکه این مشتری است که دنبال آنهاست. رستوران‌ هایی وجود دارند که مردم برایشان صف می‌ کشند. محصولاتی هستند که باید از چند ماه قبل، به آنها سفارش دهید. بلیت‌ هایی هستند که در اولین روز فروش، کلشان فروخته می‌ شوند. سهام‌ هایی هستند که به سرعت بعد از آزاد شدن، قیمتشان بسیار افزایش پیدا می کند. ماشین‌ هایی هستند که قبل از ساخته شدن، فروخته می‌شوند و ملک‌ هایی هستند که زمانی به فروش می‌ روند که بیشتر از چند خط روی کاغذ نیستند. مشاورانی هستند که تا شش ماه آینده وقتشان پر است و آرایشگرهایی که دستمزدشان ده‌ برابر بیشتر از بقیه آرایشگران است.

در جهانی که انتخاب‌ های زیادی داریم، به چه دلیل این اتفاق می‌ افتد؟ چرا با وجود انتخاب‌ های زیادی که داریم، مردم برای بعضی از این انتخاب‌ ها صف می‌کشند یا پول بیشتری پرداخت می کنند. علت آن پدیده‌ ای به نام «بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه» است. یک محصول یا برند، زمانی به سطح تقاضای خیلی زیاد می‌ رسد که تعداد خریدارانش از فروشندگانش بیشتر باشد؛ یعنی زمانی که تقاضا به شدت از عرضه جلو می‌ زند و وقتی مردم چیزی را بیشتر از ظرفیت موجودش می‌ خواهند.
مردم به دنبال چیزی می روند که دیگران می روند
مردم به دنبال چیزی می روند که دیگران می روند

مردم به دنبال چیزی می روند که  دیگران رفته اند

مردم چیزی که دیگران تصمیم دارند بفروشند نمی‌ خرند؛ آن‌ ها چیزی را خریداری می کنند که دیگران می‌ خرند. ما کالا و لباس‌ هایی را خریداری می کنیم که دیگران می‌ خرند؛ از شرکت های مشاوره‌ ای استفاده می کنیم که دیگران استفاده می‌ کنند و در شرکت هایی سرمایه‌ گذاری می‌ کنیم که دیگران سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. با این وجود شرکت‌ های زیادی هستند که انگار می‌خواهند نشان دهند که چقدر بلد نیستند چیزی را بفروشند. در هر جا یک فروشگاه تاسیس می کنند؛ قیمت‌ هایشان را کاهش می دهند؛ در خیابان‌ ها داد می‌زنند که محصولاتشان «ارزان» است.

خلاصه کتاب " خلق تجارت های بزرگ با ریز داده ها " نوشته مارتین لیندستروم
بخوانید

بها دادن به مشتریان فعلی به جای هزینه کردن برای مشتریان جدید

تامین‌ کنندگان خدمات، بدون هیچ محدودیتی خودشان را وقف مشتریان می‌ کنند. نصف شب به تماس‌ ها پاسخ می‌ دهند، پولشان دیر داده می‌شود و هزینه‌ ها را خودشان پرداخت می کنند؛ اما هرچقدر که شرکت‌ ها بیشتر، این کارها را انجام می‌ دهند؛ بیشتر، مردم از آنها دور می شوند. هر چه بیشتر یک خریدار، درماندگی شما را برای فروش چیزی احساس کند، بیشتر به علت درماندگیتان شک می‌ کند. هدف شما با ارزش کردن کاری است که انجام می‌ دهید و کار کردن با کسانی است که اینگونه عمل می‌ کنند. مرزهایتان را تعیین کنید، شرایط خودتان را داشته باشید، از حیطه خود محافظت کنید تا بتوانید چیزی خاص ارائه دهید.

حفظ مشتریان فعلی
حفظ مشتریان فعلی

هنر در آن است که کالایی را بدون تحمیل به فردی، در دسترس مردم قرار دهید. به جای راه‌ انداختن کار یک خریدار و چشم انتظار نشستن برای خریداری دیگر، برای فردی که همین حالا در حال خرید کالایتان است، زمان بیشتری بگذارید. مطمئن باشید که مشتری از خریدش راضی است و بیش از انتظارش کار کرده اید. عجول نباشید؛ رابطه بسازید. وقتی مردم از خریدشان رضایت دارند، به بقیه در مورد خرید از شما خواهند گفت. وقتی به دیگران بگویند، بقیه هم می‌ خواهند از شما خرید کنند.  زمانی که مردم بخواهند از شما خرید کنند، شما در راه بیشتر کردن تقاضا نسبت به عرضه هستید. بیشتر کسب‌ و کارها این کار را نمی کنند. آن‌ ها روی افرادی متمرکز می‌ شوند که از آنها خرید نمی کنند. دائما به آن‌ هایی که ازشان خرید نمی‌ کنند، فکر می‌ کنند. تعقیب‌ شان می کنند و شانس‌ شان را برای وادار کردن آن‌ ها به خرید امتحان می‌کنند و بلا فاصله بعد از اینکه ازشان خرید می‌کنند از یاد می روند.

با انجام تمارین ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید
بخوانید

اما کسب‌ و کارهایی که تقاضایشان از عرضه بیشتر است، اینطور فکر نمی‌ کنند. آنها میدانند که اگر با مشتریان‌ خود به عنوان افراد الهام بخش رفتار کنند، انسان‌ های بیشتری دوست دارند تجربه ای مانند آن‌ ها داشته باشند، بنابراین مشتری کسب‌ و کار شما می‌ شوند. برای مشتریانتان ارزش زیادی قائل شوید. همه پولی را که می‌خواهید برای جذب مشتری جدید هزینه کنید، برای بزرگداشت مشتریان فعلی‌ خود خرج کنید.

معرفی دنیل پریستلی

دنیل پریستلی
دنیل پریستلی

دنیل پریستلی یکی از نویسنده‌ های آثار پر فروش و کارآفرینی نمونه است. او اولین شرکتش را در ۲۲ سالگی بنیان نهاد در سال ۲۰۰۶ از استرالیا به لندن مهاجرت کرد تا یک کسب‌ و کار نو راه بیاندازد. با تنها یک چمدان و یک کارت اعتباری، یک کسب‌ و کار نوین راه‌ انداخت و در عرض دو سال آن را به شرکتی با درآمد هفت رقمی رساند و به عنوان چهره‌ ای پیشرو در صنعتش مشهور شد. او به توانایی‌ اش در بیشتر کردن تقاضا نسبت به عرضه معروف است.

 

 

 

 

در کتاب رسیدن به فروش بیش از حد فقط اصول بازاریابی و روش‌ های داد و ستد بیان نمی شود. بلکه بعضی مشکلات بررسی می‌ شود که بیشتر کسب‌ و کارها از آن رنج می‌ برند و اصول و روایت‌ هایی را که فلسفه‌ ی بنیادین این کتاب هستند، مطرح می‌ شود. بنابراین مطالعه این کتاب به شدت به صاحبان کسب و کار توصیه می شود.

تیم آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای فراگیری مهارت های بیشتر در زمینه کسب و کار از محصولات کتاب صوتی که تجربیات افراد موفق در این زمینه را مطرح می کنند استفاده کنید تا مهارت بیشتری در این زمینه کسب کنید و به موفقیت های بیشتری برسید. در صورت تمایل به بهره مندی از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن