معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب ” تشریح رسانه های اجتماعی ” نوشته مارک شیفر

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله مروری بر کتاب «تشریح رسانه‌ های اجتماعی»، نوشته‌ی «مارک شیفر»  انجام دهد. مارک شیفر چند کتاب دیگر مثل «حقیقت توئیتر» و «بازگشت تأثیر» اما کتاب تشریح رسانه های اجتماعی بیشتر به بخش رسانه‌‌ های اجتماعی، به خصوص گرایش‌ های تجاری باز می گردد.

مارک شیفر میگوید مدت‌ ها قبل، مردم از مردم خرید می‌کردند و فروختن، چیزی شخصی و تعاملی و همچنین فوری بود. اگر محصول شما بی‌ فایده بود، شما سریعا بازخورد می‌گرفتید و همچنین فروش محصولات فقط به قدرت کلمات بستگی داشت، اگر چیزی فوق‌ العاده بود،تنها کافی بود به دوست خود که می‌ گفت این عالیست اعتماد می‌کردید و آخرین عاملی که در نظر می‌ گیرد، این است که ارتباط، نیاز اولیه بود. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه ای از کتاب تشریح رسانه های اجتماعی همراه باشید.

تاثیر رسانه اجتماعی بر کسب و کار

در سال 1439، روزنامه‌ ها معرفی شدن و این موجب شد که مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان از یکدیگر جدا شوند. در سال 1920، رادیو اختراع شد. ابتدا کمی شخصی و فوری بود. حالا با وجود رسانه‌‌ های اجتماعی، ما مجبور هستیم چیزهایی را برگردانیم. چیزهایی که به تجارت و مصرف کننده ربطی ندارد، در عوض، این ارتباط شخص به شخص شده است. شبکه های اجتماعی بسیار بزرگ هستند و همه میتوانند نظر خود را منتشر کنند. برای بازاریابی یک محصول، نظر هرکسی یک عامل تبلیغی است. یکی از بهترین راه‌ هایی که یک بِرند میتواند بزرگ شود، چند اقدام معنادار کوچیک است.

کار در رسانه های اجتماعی

مفید باشید

کتاب می گوید یکی از روش هایی که می توان در اینترنت و رسانه های اجتماعی بزرگ شد این است که بتوانیم مفید باشیم. در واقع قبل از تقاضا اول باید ببخشید، به قدری باید ببخشید تا در نهایت تقاضا اتفاق بیافتد.

خلاصه کتاب " وقتی نیچه گریست " نوشته اروین یالوم
بخوانید

شما می توانید هر محتوایی که دوست دا ید را تولید کنید؛ داستان، کتاب الکترونیکی، مرور ویدئو، دستورالعمل، اینفوگرافی و پادکست. هر چه محتوای بیشتری داشته باشید، بهتر است. هرچه محتوای رایگان به مردم دهید، آن وقت بیشتر مجبور می شوند به شما فیدبک بدهند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کمپانی ها دارند، اندازه گیری موفقیت کاربری حساب رسانه های اجتماعیشان است. مقدار موفقیت را نمی توان بر روی نمودار دایره ای نشان داد، چیزهایی مثل ده هزار دلاری که برگشتی نداشته است و رضایت مشتری.

رسانه های اجتماعی

تعامل در رسانه های اجتماعی

اینجا یک لیست از برخی فواید اجتماعی وجود دارد که می شود از طریق رسانه های اجتماعی به آنها دست پیدا کرد. بعضی از آنها شامل دعوت نامه های سخنرانی در دانشگاه آکسفورد، کارآموزی، قرارداد کتاب، شش هزار دلار برای اهدا به خیریه یا هدیه های هنری برای گسترش وبلاگ، کتاب و پروفایل های توییتر و فیسبوک، سخنرانی در کشور های مختلف و همچنین نصیحت های مجانی درمورد هرچیزی که نیاز دارد است.

وقتی در نهایت تعاملات کوچک، پرمعنا و واقعی بین برند و مشتری به وجود می آید و شما احساس می کنید اگر به آدم های مهم در فیسبوکشان پیام بدهید جواب می دهند. شرط می بندم اگر این کار را انجام دهید احساس مهم بودن می کنید.

بهترین نصیحت برای هرکسی که صاحب کمپانی و تجارت است و در رسانه های اجتماعی حضور دارد این است که با مشتریان خود تعامل داشته باشد، در واقع به کامنت های آنها جواب دهید، به آنها گوش دهید، مشاوره دهید، چیزهای مجانی و اطلاعات به آنها بدهید. در این صورت کمپانی به سرعت بزرگ خواهد شد.

چگونه در محیط کار شاد و پرانرژی باشیم
بخوانید

تعامل کوچک و پرمعنای فرد به فرد، میتواند باعث شود یک مشتری بسیار وفادار شود و برای محتوای آینده‌ شما لحظه‌ شماری کند. همچنین، شما را متعهد می‌کند که به آنها توجه کنید.

معرفی مارک شیفر

مارک شیفر
مارک شیفر

مارک شیفر در تاریخ 7 ژوئن 1960 در آمریکا متولد شد.او مربی، سخنران، مشاور کسب و کار  و نویسنده شناخته شده در سطح جهان است. مارک شیفر پرفروش ترین نویسنده جهان در زمینه فروش کتاب در توییتر است.

مارک حدود سی سال در موقعیت های فروش، روابط عمومی و بازاریابی جهان کار کرده است و در حال حاضر خدمات مشاوره را به عنوان مدیر اجرایی ارائه می دهد. او درجه بالایی در بازاریابی و توسعه سازمانی دارد و نیز هفت اختراع دارد. مارک دوره های آموزش بازاریابی در رسانه های اجتماعی برگزار می کند و عضو هیئت علمی برنامه تحصلات تکمیلی در دانشگاه راتگرز است. او در دانشگاه های دیگری مثل آکسفورد و پرینستون نیز سخنرانی می کند.

 

 

 

 

بازاریابی و تجارت در شبکه های اجتماعی از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال است. شکل گیری، پیشرفت و همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی، موجب شده است که کسب و کار دیجیتال، بستر جدیدی تحت عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی برای فعالیت های خود پیدا کند. هر جا که مردم باشند، کسب و کار نیز همانجاست و این روزها کجا می توان با میلیون ها نفر در ارتباط بود جز در شبکه های اجتماعی؟

شما با بهره گیری از محصولات کتاب صوتی می توانید با اصول بیشتری در زمینه موفقیت در کسب و کار و بازاریابی اینترنتی آشنا شوید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن