خلاصه کتاب ” اثر مرکب ” نوشته دارن هاردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۳ آبان, ۱۴۰۰
خلاصه کتاب " اثر مرکب " نوشته دارن هاردی

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند. شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه دقیق و حتی چندباره آن دعوت کرده‌اند.

فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه اثر مرکب باشند. این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه اکنون است.»

مطالب ابتدایی کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) دارن هاردی به خواننده می‌گوید که این اثری فوق العاده در مورد موفقیت است و چه چیزهایی برای به دست آوردن آن ضروری است. در جهانی که جوانان توسط رسانه‌ها بمباران می‌شوند، پیام‌ها و تصاویر زیادی درباره سریع‌ترین راه برای موفقیت و ثروت هر روز به گوش می‌رسد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب از آثار پرفروش دارن هاردی نویسنده، سخنران و ناشر اسبق مجله موفقیت در آمریکا است. این کتاب عصاره موفقیت افراد موفقی است که هاردی با آن‌‌ها ارتباط داشته است. در کتاب اثر مرکب هیچ راه سریع یا معجزه‌‌ای ارائه نشده است بلکه فرمول موفقیتی که اجداد ما هم می‌‌دانستند با بیانی شیوا و کاربردی بیان شده است. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از کتاب اثر مرکب همراه باشید.

اثر مرکب در عمل

اثر مرکب در عمل

مهم نیست که میزان هوش شما چقدر است، باید نداشتن تجربه، مهارت، هوش یا توانایی‌‌های ذاتی را با تلاش زیاد و سخت کوشی خود جبران کنید. اگر رقبای شما باهوش‌‌تر، با استعداد‌تر یا با تجربه‌‌تر هستند، تنها نیاز است سه یا چهار برابر، سخت کوش‌‌تر باشید تا موفق شوید او را شکست دهید مانند لاک‌ پشت در داستان مسابقه لاک‌ پشت و خرگوش.

کسی باشید که “نه” می‌گوید هم رنگ جماعت شدن موفقیت بزرگی به همراه نمی‌آورد. غیرعادی و فوق‌ العاده باشید. اگر به بیشتر مردم شباهت داشته باشید معتقد واقعی به اثر مرکب نیستید.

انتخاب ها

هر چیزی که در زندگی شماست، به این علت وجود دارد که قبلا در مورد چیزی یک انتخاب کرده‌اید. انتخاب‌‌ها دستاوردهای شماست. اگر هیچ انتخابی نکنید در واقع انتخاب کرده‌اید که انتخاب شوید.

هر تصمیمی، هرچقدر هم کوچک و کم اهمیت، مسیر زندگیتان را تغییر می‌دهد. با چه کسی ازدواج کنید، در غیبت و شایعه سازی شرکت کنید یا سکوت کنید، بگوئید دوستت دارم یا نه، همه این تصمیم‌ها مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهند.

بزرگترین مشکل شما این نیست که عمدا، انتخاب‌‌های نادرست می‌کنید. اتفاقا حل‌ کردن این مشکل بسیار آسان است. بزرگترین مسئله شما این است که موقع انتخاب‌‌هایتان اصلا به آن توجه نمی‌‌کنید. در بسیاری از مواقع، حتی از انتخاب کردن آن‌‌ها مطلع نیستید. این می‌تواند در اثر تربیت، فرهنگ و … باشد.

عادت ها

عادت ها

هر چقدر عادت‌‌ها قدیمی‌تر باشند، بزرگتر می‌‌شوند، ریشه‌هایشان عمیق‌‌تر ‌می‌‌شود و دشوارتر از ریشه بیرون می‌‌آیند به گونه‌ای که حتی جرات نمی‌کنید برای از بین بردن‌ آن‌ها تلاش کنید.

تاثیرات

شما به تنهایی مسئول انتخاب‌ها و اقدام‌های‌ خودتان هستید. با این وجود باید متوجه باشید که نیروهای قدرتمند خارجی هم روی انتخاب‌ها، رفتارها و عادت‌های شما تاثیر می‌گذارند.

۳نوع از تاثیرات روی هر شخصی اثر می‌گذارد: ورودی‌ها، ارتباط‌‌ها و محیط.

استاد احمد محمدی
مانند قطعه سنگی بر سطح رودخانه زندگی اثر بگذار، به میزان موجی که ایجاد می‌کنی، بر زندگی دیگران تاثیرگذار خواهی بود.
استاد احمد محمدی

ورودی‌ها: کنترل چیزی که مغزمان استفاده می‌‌کند پیچیده و دشوار است. به دلیل اینکه بیشتر چیزهایی را که دریافت می‌کنیم، ناخودآگاه هستند. باید خیلی مواظب باشیم ورودی‌‌های بی‌ربط و مخرب جذب مغزمان نشود.

مغزتان برای این درست نشده است که شما را شادمان کند. مغزتان فقط یک دستور دارد و آن هم بقا است. مغزتان همیشه منتظر نشانه‌‌های کمبود و حمله است. مغزتان برنامه‌ ریزی شده است تا در جستجوی چیزهای منفی باشد، مانند منابع رو به کاهش، آب و هوای بد هر چیزی که به شما سر می‌زند.

شتاب بخشی

هنگامی که به خودتان فشار می‌‌آورید، نقطه‌ای وجود دارد که در آن به محدودیتتان می‌‌رسید و با شخصیت باطنی و واقعی‌ خود مواجه می‌‌شوید. ناگهان همه افکار و پیش بینی‌‌هایی که درباره خودتان داشته‌اید کنار می‌‌روند. تنها شما می‌‌مانید و واقعیت عریان.

ذهنتان شروع می‌کند به اختراع انواع مختلف عذر‌ها و بهانه‌‌های مناسب که چرا بهتر است آن کار را متوقف کنیم. آنجاست که با یکی از بزرگترین سوال‌های زندگی روبه‌رو می‌شوید.

آیا این درد و رنج را تحمل می‌کنید، یا مثل گردو می‌شکنید و تسلیم می‌‌شوید؟ وقتی از رقبای‌ خود پیشی می‌‌گیرید و آن‌ها واکنشی نشان نمی‌‌دهند، این چیزی را به شما نشان می‌دهد. این که آن‌ها از نفس افتاده‌‌اند و این وقتی است که می‌توانید از آن‌ها پیشی بگیرید.

معرفی دارن هاردی

معرفی دارن هاردی

دارن هاردی در سال 1971 میلادی در آمریکا متولد شد. او در سال 2010 با انتشار کتاب «اثر مرکب» به اوج شهرت و محبوبیت رسید. اثر مرکب یکی از موثر‌ترین کتاب‌‌های موفقیت به شمار می‌رود.

هاردی نخستین کسب‌‏ و کارش را در 18 سالگی آغاز کرد و در 25 سالگی، به درآمد سالیانه‌ میلیون‌ ‏دلاری رسید. چندین سال بعد، شرکتی که تاسیس کرد. هاردی در سال 2007 همکاری با مجله‌ «موفقیت» آمریکا را آغاز کرد و این همکاری را تا سال 2015 ادامه داد.

از جمله آثار هاردی می‏‌توان «بهترین سال زندگی تو» و «ترن هوایی کارآفرینان» را نام برد. اثر مرکب همچنان از دیدگاه کارشناسان بهترین کتاب او محسوب می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اثر مرکب

فرمول اسرار آمیزی برای موفقیت وجود ندارد. در واقع اثر مرکب سیستم عاملی است که زندگی شما را اداره می‌کند چه در جهت بهتر شدن و چه در جهت بدتر شدن. حقیقت همواره ثابت است و هیچ اصول جدیدی وجود ندارد، شما تنها باید راه رسیدن به موفقیت را کشف کنید.

آکادمی بازار پیشنهاد می‌کند از محصولات کتاب صوتی برای موفقیت و دستیابی به اهدافتان استفاده کنید زیرا در این کتاب‌ها اصولی بیان شده که می‌تواند به شما برای کشف مسیر درست کمک کند.

5/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی