معرفی کتابمقالات

خلاصه کتاب” آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد ” نوشته دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد در سال 1936 توسط دیل کارنگی نوشه شده است. این کتاب در مورد یکی از مهم‌ ترین توانایی‌ هایی صحبت می کند که می‌ توانید به دست بیاورید. کسب این توانایی، می‌ تواند زندگی‌ شما را تغییر دهد. اگر فکر می‌کنید که در برقراری ارتباط با مشکل مواجهید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید. اگر به دنبال این هستید که در هر رابطه و به هر شکلی، نقش رهبری را داشته باشید، خواندن کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد برای شما واجب است. این کتاب به 4 بخش تقسیم می‌ شود. با آکادمی بازار برای مطالعه ی بخش هایی از کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد همراه باشید.

بخش اول

بخش اول درباره‌ی روش‌های بنیادینی است که به وسیله‌ ی آنها می توانیم با مردم کنار بیاییم. گاهی در فصل تابستان، برای ماهیگیری به رودخانه ی «مِین» می‌ رفتم. خودم عاشق بستنی و توت فرنگی هستم اما ماهی‌ ها به دلایل عجیبی، کِرم دوست دارند. بنابراین هیچوقت بستنی و توت فرنگی را به قُلاب نمی‌زنم. در عوض کِرم را به قلاب وصل می‌ کنم. چون ماهی‌ ها کِرم دوست دارند. در این مقطع، من به چیزی که خودم دوست دارم فکر نمی‌کنم بلکه سلیقه‌ ی ماهی را درنظر می‌گیرم. پس در مجموع، چیزی که مناسب ماهی‌ هاست را به قلاب وصل می‌کنم.

نکته‌ی اصلی این است که خودتان را به جای دیگران قرار دهید تا بتوانید از دید آن ها به ماجرا نگاه کنید و خواسته‌ های آن ها را همان طور که خودشان می‌خواهند درنظر بگیرید و بفهمید که چطور می‌توانید خواست خودتان را با خواسته‌ ی آن ها مطابقت دهید. مطمئناً تطابق این خواسته‌ ها با نتایج حاصله، نیاز به خلاقیت دارد. باید به یاد داشته باشید که ناچار هستید این نتایج را از طریق نیازهای آن ها کسب کنید. باید در آن ها اشتیاق ایجاد کنید. وگرنه تلاش شما مؤثر نخواهد بود. چون موضوع این است که آن ها به خواست شما اهمیتی نمیدهند. این قاعده‌ ی کلی برانگیختن حس اشتیاق در افراد است.

دوست یابی
دوست یابی

بخش دوم

با بکارگیری شش روش می توانید همزاد پنداری کنید. مثلا آیا ته به حال از دندانپزشک خود پرسیده اید که چگونه دندانپزشکی را شروع کرده است و چرا تصمیم گرفته است که دندان پزشک شود، چگونه تربیت شده است و در چه خانواده ای بزرگ شده است؟ آیا تا بحال یک میلیونر از نزدیک دیده اید؟ می دانید که کلی افراد پولدار و میلیونر در اطراف شما زندگی می کنند؟

روزانه میلیون ها نفر با خود فکر می کنند که زندگی خودشان تنها فیلمی است که وجود دارد. تصور می کنند خودشان ستاره فیلم هستند و باقی افراد نقش فرعی دارند. آنها متوجه نیستند که تمام افراد دیگر فیلم خودشان را دارند و آنها هم ستاره فیلم خودشان هستند.

خلاصه کتاب " سرمایه گذار هوشمند " نوشته بنجامین گراهام
بخوانید

تا حالا چند دفعه برای شما پیش آمده است که از کسی پرسیده باشید آخر هفته خود را چگونه گذرانده است ولی در نهایت به حرف های او توجهی نکرده باشید.

برای اینکه به زندگی کسی علاقه نشان دهید، لازم نیست فقط درمورد تعطیلات آخر هفته او پرس و جو کنید و حواستان جای دیگری باشد و تنها به کارهای کسل کننده ای که انجام داده است گوش کنید. اگر واقعا به زندگی او علاقه نشان دهید بین شما مکالمه ای به وجود می آید که تا به حال نظیر آن را ندیده اید.

شما متوجه می شوی که اگر واقعا به زندگی افراد علاقه نشان دهید که تمام داستان آنها را بشنوید و بفهمید، با آنها رابطه بسیار محکم و ریشه داری ایجاد می کنید که تا آخر عمر ادامه پیدا می کند.

مفهومی که از این بخش برداشت می شود این است که به طور واقعی به دیگران توجه کنید.

تاثیر بر روی دیگران
تاثیر بر روی دیگران

بخش سوم

بخش سوم درمورد این صحبت می کند که چطور می توانید دیگران را تشویق کنید تا مثل شما فکر کنند.

تصور کنید که صندوق دار یک سوپر مارکت هستید و در پایان شیفت کاری خود به دفتر مدیر رفته اید. در صندوق مقداری پول کم آورده اید و می دانید که اشتباه از شما بوده و در پرداخت باقی پول مردم اشتباه کرده اید. بیست دلار کم آورده اید و این اولین باری است که این اتفاق می افتد.

حالا مدیر شما عصبانی است و می گوید که شما مسئولیت داشتید و توضیح می دهد که سه برابر پولی که در یک ساعت می گیرید را از دست داده اید. احتمالا او می خواهد شما را تنبیه کند و به این دلیل که بی دقتی کرده اید و بی ملاحظه بوده اید، احتمالا در طول هفته آینده چند ساعتی را نباید کار کنید و از آنجایی که نمی دانید چطور باید واکنش نشان دهید همان جا می نشینید و فقط تحمل می کنید.

از شما می خواهم دفعه دیگری که شرایط مشابهی برایتان پیش آمد، اعتراف کنید که کارتان غلط بوده و روی این موضوع تاکید کنید. اگر قبل از اینکه مدیر حرفی بزند، صندوق دار شروع کند و بگوید من مرتکب یک اشتباه وحشتناک شدم و احساس خیلی بدی دارم. فکر کنم باید چهار برابر این پول را به شما پس بدهم چون خیلی بی دقتی کردم. اگر از من بخواهید می توانم همین حالا استعفا بدهم و به خانه بروم، احساس خیلی بدی دارم.

در این صورت احتمالا مدیر شروع به طرفداری از شما می کند و می گوید اینقدر ها هم مسئله مهمی نیست، تنها بیست دلار بوده است. دلیلی ندارد که بخاطر بیست دلار کارت را از دست بدهی و به خانه بروی، نمی خواهم این کارمند با ارزش را از دست بدهم. در ضمن اولین بار است که این اشتباه از شما سر می زند.

خلاصه کتاب " پیش گویی پیشرفته و هنر پیش بینی کردن " نوشته فیلیپ تتلاک و دن گاردنر
بخوانید

اعتراف کردن می تواند موجب شود که شما اعتبار بیشتری کسب کنید پس هرگز از اعتراف کردن نترسید. بنابراین وقتی مرتکب اشتباهی می شوید، اگر مسئولیت آن اشتباه را برعهده بگیرید و تلاش کنید راهی را برای تنبیه خود پیدا کنید، شخص مقابل احساس می کند که باید از شما دفاع کند.

بخش چهارم

در این بخش به این مسئله پرداخته می شود که چگونه می توانید بدون توهین، تحریک و عصبانی کردن افراد رفتار آنها را تغییر دهید.

تصور کنید سیگاری هستید و یکی از نزدیکان شما می گوید که تصمیم دارد سیگار کشیدن را شروع کند. به جای اینکه از آنها انتقاد کنید و بگویید که نباید این کار را انجام دهند و برایشان دلیل بیاورید که چرا نباید این کار را بکنند، باید بگویید که اشتباه کردید و آرزو می کنید که ای کاش این کار را شروع نمی کردید چون شروع کردن آن کار بسیار سختی است و سیگار کشیدن اعتیاد آور است و شما دلتان می خواهد ترکش کنید.

معرفی دیل کارنگی

دیل کارنگی
دیل کارنگی

دیل کارنگی در ۲۴ نوامبر سال ۱۸۸۸ متولد شد. او نویسنده، مشاور وسخنران بسیار مشهور آمریکایی است. دیل کارنگی درس‌ هایی را در زمینه‌ ی پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی توسعه داده است. دیل کارنگی در مزرعۀ پدر بزرگ شد و وضعیت مالی خانوادۀ آنها چندان مساعد نبود. گاهی می‌شد که مخارج زندگی خود را از طریق کار در مزرعۀ توت‌ فرنگی تأمین می‌ کرد.

در سال ۱۹۰۴ زمانی که او ۱۶ ساله بود، خانواده اش به مزرعه وارنزبورگ رفتند و دیل در آنجا تحصیلات عالی خود را در سال ۱۹۰۶ تمام کرد. درخواست‌ های او برای شرکت در کلاس‌ های شبانۀ دانشگاه‌ های کلمبیا و نیویورک رد شد. به همین علت هم در سال ۱۹۱۲ وارد انجمن مسیحیان جوان در نیویورک شد تا در کلاس‌های سخنرانی آنجا شرکت کند. او کوشش می‌کرد به دیگر شرکت کنندگان، از طریق سخنرانی، اعتماد به نفس و تفکر مثبت بدهد.

اغواگری و تاثیر با هدف ترغیب دیگری به قبول و انجام خواسته هایتان، فقط در ماجراهای عاشقانه اتفاق نمی‌ افتد. با تاثیرگذاری روی دیگران است که به شغل دلخواه‌ خود یا ترفیع شغلی دست پیدا می کنیم، در مذاکره پیروز می‌ شویم، محصولات‌ مان را می‌ فروشیم و توجه دیگران را به خودمان جلب می‌ کنیم. بنابراین ضروری است کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد را مطالعه کنید. همچنین آکادمی بازار پیشنهاد می کند از محصولات بسیار مفید کتاب صوتی نیز در این زمینه استفاده کنید. برای بهره مندی از محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

کتاب صوتی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن