کاریزمای موفقیت در کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱
کاریزمای موفقیت در کسب و کار

با یک سرچ ساده متوجه می‌شوید که برای موفقیت در کسب و کار هزاران راه وجود دارد. اما موضوعی که کمتر کسی به آن اشاره می‌کند، داشتن شخصیتی کاریزماتیک است. اگر نگاهی به افراد موفق در حوزه کسب و کار کنیم، متوجه می‌شویم که اکثر این افراد رفتارهای مشابهی دارند.

افرادی که در کسب و کار موفق هستند، در ارتباط با دیگران روی لایه‌های عمیق احساسی مخاطبشان تاثیر می‌گذارند. با کمی تامل متوجه می‌شویم که این ویژگی برای فردی که کسب و کار خودش را دارد، برگه برنده محسوب می‌شود.

برخی افراد به‌صورت خدادادی این ویژگی را دارند. ولی خبر خوشحال کننده این است که با کمک آکادمی بازار می‌توانید شخصیتی تاثیرگذار و کاریزماتیک را در خود پرورش دهید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

موفقیت در کسب و کار

همانطور که در مشاوره کسب و کار بیان شده است؛ موفقیت در کسب و کار به نوع شخصیت شما بستگی دارد؛ یک شخصیت کاریزماتیک و موثر می‌تواند از طریق روابط اجتماعی و اعتماد سازی مناسب، بستر موفقیت را بیشتر از سایر افراد آماده کند.

در ادامه با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با تاثیر کاریزمای موفقیت در کسب و کار همراه باشید.

شخصیت کاریزماتیک، کلید موفقیت در کسب و کار

شخصیت کاریزماتیک، کلید موفقیت در کسب و کار

درواقع شخصیت کاریزماتیک می‌تواند کلید موفقیت در کسب و کار شما باشد. تنها در این صورت است که شما می‌توانید با نشان دادن استانداردهای شخصیت موفق خود، رهبری نهاد و سازمان‌ها را به عهده بگیرید و در حرفه و شغلتان‌تان موفق باشید.

پس نوع رفتار و شخصیت شما به عنوان یک فرد موفق و تاثیرگذار اهمیت دارد؛ بنابراین، سخت کار کنید تا به یک رهبر موفق و کاریزماتیک تبدیل شوید.

شخصیت شما بزرگ‌ترین مولد موفقیت و خوشبختی است؛ هر چقدر که درون خود، فرد بهتر و موفق‌تری شوید، شرایط موفقیت شما در کسب و کارتان بهتر خواهد شد.

ویژگی های شخصیت کاریزماتیک برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

شما با کسب یک شخصیت کاریزماتیک و موفق، مردم را جذب زندگی، شرایط، ایده‌ها، فرصت‌ها و منابعی خواهید کرد که با استانداردهای شخصیتی شما هماهنگ است. ممکن است چند سوال اساسی برای شما پیش آید.

  • شما چگونه موفقیت را تعریف می‌کنید؟
  • شخصیت اجتماعی شما چگونه است و چه فاکتورهای کاریزماتیکی در آن وجود دارد؟

 در حقیقت، افراد وقتی از طرف کسانی که دوست دارند به رسمیت شناخته می‌شوند و احترام کسب می‌کنند. احساس خوشبختی و موفقیت می‌کنند.

هنگامی که ما برای خود شخصیت کاریزماتیکی می‌سازیم که دیگران دوستش دارند و به آن احترام می‌گذارند، خودمان را موفق‌تر می‌دانیم. اما سوال اساسی اینجاست که در حوزه کسب و کار چگونه باید عمل کرد؟

یا عناصر کلیدی شخصیت موفق کاریزماتیک چیست و چگونه به دست می‌آید؟ یا اینکه چطور می‌توانیم رفتار اجتماعی‌مان را تنظیم کنیم که یک شخصیت شایسته و موفق در حرفه‌مان داشته باشیم؟

عناصر کلیدی شخصیت موفق

عناصر کلیدی شخصیت موفق

طبق تعریف کاریزما تمام شخصیت‌های موفق ویژگی‌های مشترکی دارند که باعث موفقیت در کسب و کار می‌شود. دانستن این ویژگی‌ها حالی از لطف نیست و می‌تواند به شکل چشمگیری روی کسب و کار ما تاثیر بگذارد.

1. داشتن تقوا و کمالات

این به معنی اقداماتی است که به شیوه سازنده‌ای به رفاه مردم کمک می‌کنند و کمالات نیز به معنای ثابت قدم بودن روی حرفی است که می‌زنید.

2. اعتماد سازی

در حوزه موفقیت در کسب و کار، بحث اعتماد سازی بین طرفین و گروه یک ویژگی و فاکتور موفقیت مهم است. یعنی توانایی اعتماد کردن به دیگران را داشته باشیم و در عین حال خودمان هم فرد امین و قابل اعتمادی باشیم.

3. صداقت

یک شخصیت موفق و کاریزماتیک که اصولا رهبریت یک گروه را بر عهده دارد، هرگز دروغ نمی‌گوید. حتی اگر منافع شخصی و شغلی اش به خطر بیفتد؛ این یعنی اجتناب از خود فریبی و دروغگویی در کسب و کار.

4. انضباط شخصی

شما برای موفقیت در کسب و کار باید نظم را در حرفه و شغلتان همواره رعایت کنید و خود انضباطی داشته باشید.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

به نوعی الگوی سایر افراد قرار بگیرید؛ یعنی توانایی آنچه باید انجام شود حتی زمانی که لزوما دوست نداشته باشید آن کار را انجام دهید.

5. مسئولیت ‌پذیری

 در کسب و کارتان مسئولیت پذیر باشید. احساس مسئولیت در قبال اعمال خود و اعمال کسانی که تحت کنترل مستقیم شما هستند، می‌تواند موفقیت در کسب و کار شما را دوچندان کند.

6. دلسوزی و مهربانی

رفتار محترمانه با همه مردم و درک این که این افراد از کجا می‌آیند، یک اصل شخصیتی کاریزماتیک است. محبت کردن به صورت روزانه باعث بالا رفتن روحیه تیمی کسانی می‌شود که با آن‌ها در ارتباط هستید.

7. اصل دوستی

 شما باید به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک، دوست اجتماعی مناسبی باشید؛ این مسئله یعنی تمرکز بر نیازهای دیگران به جای متمرکز بودن تمام ذهن بر نیازهای شخصی خودتان

8. اصل نرمش

 ملایمت و رفتارهای خوب در حوزه کسب و کار، می‌تواند از شما یک شخصیت موفق اجتماعی بسازد؛ به ویژه رعایت این اصل با نزدیک‌ترین همکارانتان.

تاثیر شخصیت کاریزماتیک شما در موفقیت کسب و کارتان

تاثیر شخصیت کاریزماتیک شما در موفقیت کسب و کارتان

خودسازی گام اول موفقیت است. هر چه بیشتر شخصیت خود را کاریزماتیک بسازید، فرصت‌های بیشتری در زندگی‌تان پیش خواهد آمد و از نظر اجتماعی هم موفق‌تر خواهید بود.

به طور کلی شخصیت، بزرگ‌ترین ضامن خوشبختی‌ در دسترس شماست؛ پس برای ایجاد کسب و کار یا حرفه‌ای موفق‌تر، روی ساختن یک شخصیت قوی‌تر و محکم و پر جنب و جوش‌تر از خودتان کار کنید تا بر همین مبنا حرفه‌تان موفق‌تر شکل بگیرد.

بنابراین، اگر بخواهید دنیای بیرونتان را تغییر دهید، باید با تغییر تفکر و برنامه‌ریزی ذهن ناخودآگاهتان شروع کنید. شما باید در وجودتان ساختاری از ارزش‌ها، باورها و اعتقادات درونی ایجاد کنید که با نوع زندگی مطلوبتان هماهنگ باشند و شخصیت شما را توسعه دهد.

شخصیت کاریزماتیک از بهترین و اساسی ترین مهارت‌ها برای یافتن و رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. وجود عناصری کلیدی برای شخصیت موفق و یافتن ویژگی‌ها برای داشتن شخصیتی کاریزماتیک موفقیت‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پادکست - مراحل راه اندازی یک کسب و کار موفق

مشاوره کسب و کار آکادمی بازار برای ساخت شخصیت کاریزماتیک شما

داشتن یک خصلت کاریزماتیک برای هر کسب و کار به یک معناست. برای ساخت آن باید تکنیک های بسیاری را پیاده سازی کنید. اما با وجود این سختی ها نقش آکادمی بازار چیست؟

شما در این راه دشوار تنها نیستید. آکادمی بازار با وجود کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای در این زمینه آماده ارائه مشاوره کسب و کار به شما هستند. علاوه بر آن شما می‌توانید با تهیه محصولات ما همچون فیلم‌های آموزشی یا شرکت در سمینار و دوره‌ها خودتان را برای تغییر آماده کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی