کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید و در 50 سالگی از آنها  لذت‌ می‌برید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۲ آبان, ۱۴۰۰
  کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید و در 50 سالگی از آنها  لذت‌ می‌برید

وقتی 30 ساله هستید آرزو می‌کنید که کاش همین ذهنیتی را که الان دارید، در دوران نوجوانی داشتید. همه ما با عبارت “اگر من آن موقع می‌دانستم آنچه را که الان می‌دانم” از آهنگ کنی راجز آشنا هستیم. متاسفانه شما نمی‌توانید به جوانی خود برگردید و بگویید که چه کاری انجام دهید.

اما آنچه که می‌توان انجام داد این است که انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در اوج سنین جوانی داشته باشید و برای آینده‌تان سرمایه‌گذاری کنید. در وبگاه کورا یک کاربر پرسید که بهترین کاری که در 30 سالگی می‌توانید انجام دهید تا در 50 سالگی از آن بهره ببرید، چیست؟ پاسخ‌ها بسیار زیرکانه و در عین حال ساده بودند. در ادامه برخی از جالب‌ترین این پاسخ‌ها را می‌آوریم. با آکادمی بازار همراه باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کارهایی که در 30 سالگی انجام می‌دهید

سیگار نکشید و اگر می‌کشید، آن را ترک کنید. سیگار گران است، بوی نامطبوعی دارد و 100% سلامتی شما را به خطر می‌اندازد. هیچ راه دیگری وجود ندارد. اگر شما می‌خواهید که در سن 50 سالگی سرطان نگیرید باید در 30 سالگی سیگار نکشید.

غذای ناسالم نخورید. زمانی که پول داشته باشید، کل دنیا را می‌توانید بخرید. تنها چیزی که خریدنی نیست سلامتی است و این بسیار اهمیت دارد. از خوردن هله هوله، فست فود و به بیان ساده غذای آشغال بپرهیزید. غذاهای فرآوری شده به اندازه سیگار کشیدن برای سلامتی شما مضر هستند.

ارتباط با والدین، خواهر و برادرهای خود را حفظ کنید. امروزه بسیاری از خانواده‌ها از هم فاصله گرفته‌اند. مردم از اهمیت خانواده غافل هستند. احتمالا‌ شما با بعضی از خواهرها و برادران خود، خویشاوندان و حتی با والدین خود هم عقیده نیستید. اما خانواده می‌تواند درس‌های باارزشی را به ما یاد دهد و نحوه کنارآمدن با افرادی را که در بسیاری از مسائل با ما هم‌عقیده نیستید، به ما می‌آموزد.

در روز آفتابی بدون کرم ضدآفتاب بیرون نروید. شاید فکر کنید که “امروز خورشید هیچ آسیبی به من نمی‌زند” اما در سن 50 سالگی عواقب این آفتاب گرفتن‌ها را خواهید دید. آیا شما می‌خواهید پوستی چروک شده یا پوستی صاف و شاداب داشته باشید؟ خب اگر دومی را می‌خواهید باید کمتر در آفتاب باشید و هنگام خروج از منزل کرم ضد آفتاب بزنید.

اینکارها را در 30 سالگی انجام دهید

اینکارها را در 30 سالگی انجام دهید

به طور منظم ورزش کنید. به تازگی ورزش یک موضوع و حرکت محبوبی شده است. ورزش کردن یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت زندگی است. اگر در 30 سالگی سبک زندگی فعالی داشته باشید، حفظ آن در 50 سالگی زحمت زیادی ندارد. سعی کنید اضافه وزن پیدا نکنید زیرا چاقی برای جسمتان بسیار مضر است.

حتی اگر ذره ذره هم شده پس‌انداز کردن پول خود را شروع کنید. این پیشنهاد کسل‌کننده، قدیمی و ناخوشایند هست، اما از باارزش‌ترین کارهاست. در 30 سالگی زمانی که شما درآمد دریافتی بسیاری دارید مقداری از پول خود را پس‌انداز کنید. مقداری از این درآمد می‌تواند به راحتی صرف زندگی آینده شود.

به آنچه که دارید قانع باشید. مهم‌ترین چیز در زندگی شاد بودن است. اگر به آنچه که دارید قانع هستید، احتمال کمتری هست که میلیونر ‌شوید. اما قطعا یک زندگی شادتری خواهید داشت و اگر تا حدی فرد خیلی ثروتمند هستید هیچ دلیلی وجود ندارد که شما شادتر نباشید. صرفا برای داشتن پول در تمنای پولدار شدن نباشید.

خوب بخوابید. اطمینان حاصل کنید که مدیریت خواب مناسب و سالم را حفظ کنید. اگر می‌خواهید خوب بخوابید، از چشم‌بند استفاده کنید تا جلوی نور را بگیرد. سعی کنید قبل ساعت خواب از صفحات روشن (مثل موبایل، لپ تاپ) استفاده نکنید. این یک برنامه سالم برای خواب است.

برای موفقیت تا دیر نشده دست بکار شوید

اهداف خود را به تعویق نیاندازید. اگر می‎‌خواهید خانه بخرید، کتابی بنویسید، مدرک دوم یا پیشرفته‌ای بگیرید، حتما پیگیری کنید. اگر می‌خواهید شغل‌تان را تغییر دهید، با دنبال کردن آن هدف زندگی را نیز به تعویق نیاندازید. از امروز شروع کنید و بقیه کارهای را کنار بگذارید.

مراقب دندان‌هایتان باشید. براساس یک برنامه منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. زمانی‌که دندان‌هایتان خراب می‌شوند از ترمیم آن‌ها مطمئن شوید. خرابی دندان فقط با گذر زمان بدتر می‌شود و چیزهایی مانند تاج و ایمپلنت مشکل و واقعا گران است.

استاد احمد محمدی
اگر به فکر فردا نباشی، آینده هم به‌سختی امروز خواهد گذشت.
استاد احمد محمدی

چیزی را هدیه بدهید. از آنجایی‌که همگی به اندازه کافی قادر نیستند تا مایحتاج زندگی خود را تامین کنند، به هنگام نیاز به آن‌ها چیزی بدهید. اما شما با تمام جان و دل این کار را انجام دهید و هیچ چشم‌داشتی نداشته باشید.

بر خاطرات تمرکز کنید نه چیز دیگر. عمر خود را صرف انباشتن دارایی‌هایتان نکنید. خاطرات، برخلاف بقیه چیزها محو نمی‌شوند و نمی‌توانند در آتش سوزانده شوند. آن‌ها برای همیشه با شما خواهند ماند.

کنجکاو باشید و سعی کنید که کاری را که از آن هراس دارید، انجام دهید. از منطقه امن خود خارج شوید. از خانه خارج شوید و کار شرافتمندانه‌ای داشته باشید و آن را درست انجام دهید. به اندازه‌ای که می‌توانید مدیریتش کنید تا آن را بزرگ سازید و هر قدر که در توان دارید عکس‌های بسیاری بگیرید. فعالیت را نباید برحسب ساعت یا دقیقه ارزیابی کرد بلکه باید روزانه سنجیده شود. زمانی‌که پا به سن گذاشتید به این می‌خندید.

30 سالگی بهترین زمان است

30 سالگی بهترین زمان است

به ازای هر یک سال 10 عدد کتاب بخوانید. هیچ کسی در سن 50 سالگی نمی‎‌گوید کاش وقت بیشتری صرف دیدن تلویزیون و بازی ویدئویی کرده بودم. بلکه به جای آن می‌گوید “ای بابا! کاش کتاب بیشتری خوانده بودم.” هیچ‌گاه فعالیت مغز شما متوقف نمی‌شود بنابراین براساس برنامه‌ای منظم برای آن تمرینی داشته باشید.

تا جایی که امکان دارد مسافرت کنید. هیچ چیز به اندازه مسافرت رفتن زندگی شما را تغییر نمی‌دهد. مسافرت شما را در جایگاهی قرار می‌دهد که شما مجبور به دقت کردن در موضوعاتی می‌شوید که برای شما بسیار مهم‌تر هستند. مسافرت تجربه ماجراجویی و ریسک کردن واقعی است.

زمانی که پا به سن می‌گذارید و جسمتان علائمی از فرسوده شدن را نشان می‌دهد دیگر حوصله هیچ سرگرمی و شلوغی را ندارید. در 30 سالگی به خود اکتشافی بپردازید تا در 50 سالگی قوی‌تر باشید.

مدیتیشن را یاد بگیرید. فواید و مزیت‌های بسیاری برای مدیتیشن وجود دارد. این کار زمان کمی از وقت شما را می‌گیرد. اما تغییری که در شما ایجاد می‌کند بسیار باارزش است.

صاحبخانه شوید. اگر در 30 سالگی خانه بخرید، تقریبا تا 50 سالگی باید پول آن را بپردازید.

دفتر خاطرات خود را نگه دارید. شما بیشتر خاطرات گرانبهای خود را فراموش می‌کنید. امروزه با یک کامپیوتر یا هر چیزی راحت می‌توان یک دفتر خاطرات داشته باشید و دسترسی به خاطرات را آسان‌تر سازید.

مراقب دوستانتان باشید. حواستان به دوستانتان باشد و به حفظ دوستان خود و لذت بردن از زندگی کمک کنید و زمانی را برای تماس با آن‌ها در نظر بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون رنج و لذت

زمان را ز دست ندهید

همه ما حسرت‌هایی در زندگی خود داریم و ناراحتیم که چرا یک سری از کارها را در زمان مناسب خود و در زمان جوانی انجام نداده‌ایم؛ ولی پشیمانی فایده‌ای ندارد! تنها می‌توانید از اشتباهات خود عبرت بگیرید و تلاش کنید که آن‌ها تکرار نکنید. یعنی الان که 30 ساله هستید به فکر این باشید که هر کاری که لازم و صحیح است را انجام دهید تا در آینده و در سن 50 سالگی دوباره پشیمان نشوید.

مقاله فوق هم لیستی از امور ضروری را ارائه داده است که لازم است همگی آن‌ها را انجام دهیم. همچنین می‌توانید در همین سن در سمینار موفقیت شرکت نمایید و از استاد احمد محمدی بیاموزید که برای زندگی خود چگونه برنامه ریزی نمایید تا در آینده هیچ پشیمانی نداشته باشید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی