کنترل استرس – چگونه میزان استرس خود را تنظیم کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

روش‌های مدیریت استرس

تنظیم کردن میزان استرس روزمره با استفاده از روش‌های تمرینی مختلفی امکان پذیر است. ورزش کردن و روش‌های ریلکسیشن از جمله گزینه های مناسب برای مدیریت استرس و مقابله با آن است. در کنار این موارد روش‌های علمی و تایید شده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استرس خود را کنترل کنید. با وب سایت آکادمی بازار می‌توانید به پیشرفت سبک زندگی خود کمک کنید. مدیریت استرس دارای روش‌های متفاوتی است که هرکدام براساس موقعیت‌های مختلف می تواند کاربردی باشد.

اما استرس چیست؟ استرس یک حس طبیعی فردی است که امکان حذف آن در بدن انسان وجود ندارد به همین دلیل برای کنترل آن باید راهکار های متناسب با شرایط را انتخاب کرد.

شما برای کنترل استرس خود نیازی نیست به کلاس ها و همایش های گران بروید. روش های ارائه شده در این مقاله بیشتر مربوط به رشد شخصی و تمرکز روی نکات مثبت فردی می باشد. این کنترل استرس به عنوان نقطه ضعف شما نیست. زیرا که این تکنیک ها توسط بسیاری از افراد موفق در دنیا اجرا می گردد. شما نیز می توانید با استفاده از راهکار های کنترل استرس، از این احساسات خود به بهترین شکل در جهت رشد خود استفاده کنید.

تغییر دیدگاه ها برای مدیریت استرس

طرز تفکر هر فرد به مرور زمان می تواند به کنترل استرس و پیشبرد شخصیت افراد کمک کند. دیدگاه‌های شخصی هر فرد می‌تواند باعث بروز یکسری عکس العمل ها در موقعیت‌های مختلف شود. استرس از جمله این موارد است که می تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند. در واقع به گفته پزشکان و روانشناسان، تغییر دیدگاه به کمک شما می‌آید. از جمله اصلی‌ترین منابع ایجاد استرس نحوه درک شما از اتفاقات پیرامونی است.

در بسیاری از موارد افراد در طول زندگی با مشکلات و معضلات مختلفی رو به رو می‌شوند. بهترین راه برای کنترل استرس و مقابله با آن فرار از واقعیت‌های تلخ و منفی زندگی است. مشکلات زندگی می‌تواند جنبه‌های مهیج و پر تکاپو زندگی را جلوه دهد و از یکدست بودن و روزمرگی انسان را خارج کند. هر فردی می‌تواند با تصمیم‌های شخصی نسبت به مدیریت استرس و کنترل احساسات خود اقدام کند. استرس احساسی است که به دلیل ایجاد تنش و فشار روحی ایجاد می‌شود.

این احساس امکان تصمیم گیری مناسب را از فرد صلب می کند. پس با استفاده از این راهکارها در واقع هم یک حس ناخوشایند را از خود دور کردید هم توانسته‌اید میزان عملکرد خود را افزایش دهید. برای این منظور مطالعه مقاله ۱۰ ترس که مانع خلاقیت شماست را پیشنهاد می‌دهیم.

داشتن روحیه مثبت و رو به جلو

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

یکی از معیارهایی که می‌تواند همواره در جهت حل مشکلات کمک زیادی به شما بکند، داشتن روحیه مثبت و رو به جلو است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بی‌ انگیزه هستم؟ چطور می‌توانم از بی‌ انگیزگی خلاص شوم؟

در حقیقت این روحیه مثبت است که می‌تواند افراد را به سمت هدفی سوق دهد و رشد شخصی آن ها را فراهم کند. این روحیه مثبت شاید یکی از روش های کنترل استرس نباشد اما برای قدم برداشتن در جهت حل این مشکل می‌تواند کمک زیادی بکند. تحرک بدنی و داشتن رژیم غذایی مناسب از جمله مواردی است که می‌تواند به داشتن روحیه مثبت شما کمک کند. افزایش روحیه مثبت و فکر رو به جلو باعث می‌شود مسیر پیشرفت در زندگی با سرعت بالاتری طی شود.

استاد احمد محمدی
باورهای ما مانند عینکی هستند که دنیا را از طریق آن می‌بینیم. مراقب باش دنیا را با رنگ‌های زیبا ببینی .
استاد احمد محمدی

مدیریت استرس با استفاده از القا جملات مثبت

القا جملات مثبت می‌تواند کمک زیادی به مدیریت استرس در افراد بکند. جملات آرامش بخش می‌تواند منجر به تفکر مثبت در افراد شود. این جملات در نهایت به کنترل استرس کمک می‌کند. استفاده از جملاتی مانند (من می‌توانم) یا (حتما انجام می‌دهم) می‌تواند باعث القا این تفکر شود. تکرار این جملات به مدیریت عواطف منفی حتی در شرایط سخت و دشوار هم کمک می‌کند.

علاوه بر راهکارهای فکری که در این مقاله به آن اشاره شد، استفاده از نوشیدنی‌های گرم و آرامش بخش می‌تواند موجب کنترل استرس و مدیریت شخصی در افراد شود. همچنین شرکت در جلسات مشاوره و همایش‌های روانکاوی می‌تواند به افزایش توانایی‌ها در کنترل استرس شما داشته باشد. برای شروع می‌توانید اینستاگرام دکتر احمد محمدی را دنبال کنید. هم‎‌چنین شما می‌توانید پکیج دوره آموزشی غیرحضوری موفقیت را تهیه کنید

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی