چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم ؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در دنیای امروز با توجه به گستردگی روابط اجتماعی، توانایی ایجاد یک ارتباط محکم و قوی بسیار کاربردی می باشد. آنچیزی که در واقعیت وجود دارد ایجاد ارتباط یکی از پایه های اصلی برای رشد فکری و پیشرفت شخصیت است. داشتن یک رابطه اجتماعی مستحکم و قوی می تواند به رشد فکری و اجتماعی افراد کمک کند. روابط اجتماعی مناسب کاری پیچیده و دشوار نیست. کافیست روش ها و راهکار های ارائه شده در این مقاله و مقاله های قبلی را به درستی به کار ببرید. در این مقاله تلاش می شود در مورد این روش ها و چگونگی استفاده از آن ها صحبت شود.

در ارتباطات صادق باشیم

صداقت یکی از خصوصیات پسندیده در افراد جامعه می باشد که از جمله اصلی ترین معیار ها برای ایجاد یک رابطه سالم است. در ایجاد یک رابطه متناسب و دو طرفه باید میزان صداقت هر دو طرف برای یکدیگر اثبات شود. معمولا افرادی که نظرات خود را به صورت کنایه به طرف مقابل ارائه می دهند دارای ارتباطاتی ناقص و نا مطلوب هستند. در روباط اجتماعی باید ایده ها و تفکرات افراد بدون هیچ پیش زمینه ای به طرف مقابل ارائه شود. این موضوع باعث می شود بیان مطالب خاصیتی به خصوص پیدا کنند و ارائه آن ها فقط مخصوص شما می شود. در واقعیت صداقت را می توان ابتدایی ترین زیر بنا برای ایجاد یک رابطه متقابل جذاب دانست.

بروز احساسات باعث می شود که در مقاطع بعدی طرف مقابل شما نیز احساس راحتی کرده و مسائل خود را برای شما بازگو کند. از قضاوت کردن بپرهیزید. سعی کنید بیشتر از آنکه به بیان نظرات خود بپردازید، یک شنونده خوب باشید. این مسائل می تواند در کنار صداقت و تمرکز فکری به رشد روابط اجتماعی افراد کمک کند.

از اشتراکات طرف مقابل آگاه باشیم

همانطور که در مقالات گذشته به آن اشاره شد درک اشتراکات افراد و تمرکز بر روی نقاط مشترک می تواند یکی از عوامل اصلی رشد روابط اجتماعی باشد. این شناخت و آگاهی را باید با در نظر گرفتن صحبت های افراد با اجتماع و گرایش های آن ها در طول روز متوجه شوید. تمرکز روی نقاط مشترک و موضوعاتی که در مورد آن ها می توانید اظهار نظر کنید به تمرکز فکری شما بر روی گفتگو کمک می کند.

در برخی موارد حتی توجه به اتفاقات جزئی روزمره می تواند به عنوان موضوع مشترک ارائه گردد. نیازی به توجه به موضوعات خیلی بزرگ و گسترده نباشید. از بیان نظرات خود نهراسید. نظرات و ایده های شما در مورد موضوعات مختلف بسیار با اهمیت است. اعتماد به نفس کودکان کافی برای بیان که در قسمت های بعدی به آن اشاره می شود، از جمله ویژگی های اصلی برای گسترش روابط اجتماعی است.

موقعیت شناس باشیم

گاهی در موقعیت هایی قرار می گیریم که تصمیم برای ادامه گفتگو یا قطع آن کمی دشوار می باشد. باید گفت که این ویژگی نیز می تواند به ایجاد یک رابطه مثبت و رو به جلو کمک زیادی کند. گاهی برای افراد پیش می آید که در موقعیتی قرار می گیرند که فرد مقابل خود را آزار داده و شرایط طوری پیش می رود که ممکن است موجب قطع کلی رابطه شود. در این مواقع سکوت می تواند کمک زیادی به بازگشت به حالت اولیه بکند. از اینکه در میان گفتگو خود وقفه ایجاد کنید نترسید و سعی کنید برای بیان مطالب خود موقعیت مناسب را مد نظر قرار دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه ارتباطات اجتماعی خوبی برقرار کنیم؟

برای گفتگو های بلند مدت نیاز است که مطالب به میزان کافی جذاب و گیرا باشند تا بتوانند دو طرف را برای ادامه گفتگو مشتاق کند. همواره گفتگو های بلند مدت است که باعث ایجاد یک رابطه اجتماعی مثبت و جذاب می شود.

افزایش اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس کافی نیز همانند صداقت از جمله خصوصیات اولیه و مهم برای داشتن یک رابطه اجتماعی مناسب است. ارائه اطلاعات با اعتماد به نفس بالا همواره گیرایی بیشتری نسبت به ارائه اطلاعات با اعتماد به نفس پایین می باشد. در مقالات قبلی در مورد راهکار های تقویت اعتماد به نفس صحبت شده است. با مراجعه به این مطالب می توانید این مهارت را در خود تقویت کنید. البته در کنار دوره اعتماد به نفس نیاز است که اطلاعات اولیه افراد نسبت به موضوعات بالا باشد تا بتوانند نظرات قابل ارائه ای را در مورد موضوعات مختلف ارائه دهند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی