چگونه در شغلی که دوست نداریم پیشرفت کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

گفته می‌شود که اگر عاشق کاری باشید در آن موفق‌تر خواهید بود. اما من فکر می‌کنم این مسئله‌ای نیست. خب افراد زیادی هم مثل من کارشان را دوست ندارند. گاهی که صبح از خواب برمی‌خیزیم از خود می‌پرسم که واقعاً باید به سر کار بروم؟ علاقه‌ نداشتن به شغل درجات مختلفی دارد که شامل غر زدن‌های گاه و بی‌گاه تا ناراحتی عمیق است.

من عاشق کار هنرهای تجسمی هستم اما ابعاد مختلف زندگی شغل خود را دوست ندارم. علت این که اغلب عاشق کار خود نیستیم این است که کمتر کار مورد علاقه خود را انجام می‌دهیم و بیشتر شغلی را برمی‌گزینیم که معیشت ما را بهتر تأمین می‌کند. شش راهکار مفید در زیر آمده که در عین حال که چشم‌انداز جدیدی را به شما ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند که تغییراتی در مسیر شغلی خود ایجاد کنید.

1.  ورزش کنید و به جسمتان توجه داشته باشید.

جسمتان را به عنوان مهمترین ماشین بر روی زمین تصور کنید. برای اینکه ماشین با نهایت قدرت خود براند به تعمیر روزانه و سوختگیری درست نیاز دارد. محل کار می‌تواند مکانی پر از استرس و تنش باشد، اما حفظ سلامتی از نظر جسمی و روانی این مسائل را کاهش می‌دهد.

نیازی نیست که به عضویت یک باشگاه در بیایید تا بتوانید مقدار اِندروفین بدن خود را افزایش دهید. به شیوه‌ای ساده خودتان را برای پیاده‌روی آماده کنید یا به یک گروه ورزشی با جمعی از دوستان قانع باشید. با ورزش نه تنها جسمتان بلکه روحتان نیز سالم خواهد بود.

تحقیقات نشان داده که بیست دقیقه ورزش کردن به مدت دوازده ساعت روحیه ما را بالا می‌برد. زمانی‌که ذهنمان منفی است، ورزش کردن بهترین اثر را بر ما دارد. علم ثابت کرده مردمی که فعال‌ترند شادتر و رضایتمندی بیشتری از زندگی دارند.

اگر به طور منظم ورزش می‌کنید باید حواستان به رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی‌تان باشد. اگر سر کار احساس خستگی مفرط و کمبود انرژی می‌کنید باید رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید. اینکه چه چیزی می‌خورید و چه مقدار آب می‌نوشید تأثیر مستقیمی بر روحیه و تمرکزتان دارد. بنابراین اجرای برنامه غذایی سالم به شما کمک می‌کند تا با استرس‌های مرتبط با کار و همکارانتان با دقت بیشتری مواجه شوید.

2. برنامه سلامت روزانه داشته باشید.

در اوایل سال جاری زندگی‌ام به شیوه‌ای بود که از آن خوشم نمی‌آمد. شب‌ها تا دیر وقت مشغول کار بودم، کمبود خواب داشتم و وقتی برای خودم صرف نمی‌کردم. همه‌ی اینها بر کارم اثر می‌گذاشت و وضعیت برایم غیر قابل تحمل شده بود. زودتر از خواب بیدار شدن و خوردن صبحانه‌ای مغذی و ورزش کردن قبل از رفتن به سر کار زندگی مرا تغییر داد.

اگر یک روز تعطیلی را درست شروع کنید اغلب بعد از ظهرها وقت آزاد پیدا می‌کنید تا به کارهای چون مطالعه و آشپزی بپردازید و در کنار خانواده استراحت کنید. ساعت 6 صبح از خواب بیدار شدن در یک روز زمستانی یک معضل است اما زمانی‌که مزایای آن را درک کنید به آن عادت می‌کنید.

 

3. توازن مناسب برقرار کنید.

حتی اگر عاشق شغلتان باشید لحظاتی که در خانه هستید آن را از ذهن خارج کنید. این کار بسیار سخت است به خصوص زمانی‌که باید در خانه کار کنید. به هر حال انتخابی آگاهانه داشتن برای رفتن به سر کار و برقرار کردن توازن بین کار و زندگی امری مهم است.

اگر شما در وقت آزاد خود دائماً به کار مشغول هستید به زودی از کار خود بیزار و افسرده می‌شوید. مهم این است که زندگی‌تان تنها در کار خلاصه نشود. استاد احمد محمدی به شما خواهند آموخت که چگونه همواره تعادل بین زندگی و شغل خود را حفظ نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

افراد معتاد به کار که ظاهراً خستگی‌ناپذیرند معمولاً ابعاد دیگر زندگی‌شان نادیده گرفته می‌شود. چند وقت یکبار شما دوستان خود را می‌بینید؟ آیا همسرتان به تنهایی شام می‌خورد؟ آیا هر کاری را به زمانی دیگر موکول می‌کنید؟ برنامه کاری شما همه اینها را تحت تأثیر قرار می‌دهد با وجود این ما کار می‌کنیم تا به چیزهایی دست یابیم که برایمان لذت‌بخش‌اند.

4. به طبیعت بروید.

آن دسته از افرادی که در بیمارستان، اداره، انبار گمرک و غیره کار می‌کنند رفتن به طبیعت را کنار گذاشته‌اند. فقدان نور طبیعی و تهویه مناسب بر سلامتی‌مان اثر می‌گذارد بنابراین کفش مناسب بپوشید و به بالای تپه‌ها بروید. اینکه عاشق دریا باشید یا جنگل فرقی ندارد، ارتباط داشتن با طبیعت خستگی را از تن آدمی بیرون می‌کند و آرامش‌ بخش است. پژوهشگران دریافته‌اند که زمان حضور در طبیعت فشار خون و درد کاهش می‌یابد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. علاوه بر این مؤسسه خیریه سلامت-روان اظهار کرده که رفتن به طبیعت برای افراد افسرده و مضطرب مفید است و همچنین به تقویت روحیه، افزایش عزت نفس، کاهش خشم و تنش و سردرگمی کمک می‌کند.

5. زمانی را با دوستان خود سپری کنید.

 امکان دارد با کار کردن حس تنهایی به شما دست دهد. افرادی که در اداره‌ کار می‌کنند معمولاً به میز دفتر خود محدود می‌شوند یا از طریق یک هدفون به صفحه نمایش وصل می‌شوند. به جز هنگام چای نوشیدن گاهی برای ساعت‌ها با همکارانشان هم کلام نمی‌شوند. از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است انزوا و جدایی از دیگران باعث می‌شود که او احساس غم و اندوه داشته باشد. قبول! همکاران منشأ آزار و اذیت ما هستند اما ارتباط با آنها نیز می‌تواند باعث شادی و نشاط ما در طول روز شود. صحبت کردن با همکاران در زمان استراحت کوتاه در طی روز یا گفتگو کردن موقع ناهار می‌تواند کمک کند تا استرس ناشی از کار را کاهش دهید.

اگر می‌خواهید که در کار خود پیشرفت بیشتری داشته باشید برای یک گردهمایی اردویی با همکاران جمع شوید و بسته به تمایل گروه شب جمعه را به صرف نوشیدنی مورد علاقه بگذرانید، در یک مؤسسه خیریه ثبت نام کنید یا به مسابقه پرسش و پاسخ بپردازید. درصورتی که کارتان باعث افسردگی شما شده شناخت بهتر دوستان و تفاهم پیدا کردن با آنها مایه‌ی آرامش شما خواهد بود.

6. تصویر دراز مدت و کلی داشته باشید.

تقریباً همه گله‌مند هستند که دستمزد آنها کم است. بیشتر اوقات پول برایمان مهمتر است تا اینکه به کار خود علاقه داشته باشیم. اینکه دلیل رفتن به سر کار چیست، می‌تواند منبع انگیزه برای برخی باشد. آیا پول خود را برای خرید خانه پس‌انداز می‌کنید؟ به فکر پرداخت شهریه مدرسه خوب برای فرزندانتان هستید؟ یا می‌خواهید به یک خانواده که از نظر مالی مشکل دارند کمک کنید؟

اگر در سر کار همیشه احساس درماندگی می‌کنید به یاد آورید که به چه علت اینجایید. پولی که به دست می‌آورید برای رسیدن به آرزوها و رؤیاهایتان است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه به رضایت شغلی برسیم؟

درست است؛ زمانی که به شغل خود علاقه داشته باشید، موفق تر خواهید گشت، ولی این بدان معنا نیست که تمام وقت و زندگی خود را صرف آن شغل کنید، چون چنین کاری نتیجه ای جز افسردگی و متنفر شدن از شغل نخواهد داشت! بنابراین باید بین شغل و زندگی خود تعادل برقرار نمایید تا علاقه شما به شغل تان همواره حفظ گردد. در مقاله فوق تعدادی راهکار برای حفظ این تعادل آورده شده است. می توانید به بکارگیری این نکات تعادل را به زندگی شخصی و شغلی خود برگردانید.

همچنین می توانید در سمینار موفقیت که به زودی توسط آکادمی بازار برگزار می گردد، شرکت نمایید؛ تا از استاد احمد محمدی تمامی ابزارها و مهارت های مورد نیاز جهت دستیابی به یک زندگی شاد، موفق و متعادل را بیاموزید. کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید تا از نحوه ی شرکت در این سمینار و سرفصل های آموزشی آن آشنا گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی