ویژگی افراد درونگرا | علت موفقیت درونگراها در کسب و کار+5 نمونه از افراد موفق

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
ویژگی افراد درونگرا

ویژگی افراد درونگرا در کسب و کار در سال‌های اخیر مطرح شده است. افراد درون گرا ویژگی‌های خاصی دارند که باعث موفقیت آن‌ها در زمینه کاری می‌شود. در ادامه علت موفقیت درونگراها در کسب و کار را بررسی می‌کنیم.

در گذشته، ما برون‌گرایی را ارزش می‌دانستیم؛ این افراد خوش برخورد و اجتماعی که دارای مهارت‌های قوی و پویای رهبری هستند، که با هیچ‌کس احساس غریبگی ندارند، که می‌توانند از پس فروش سخت بربیایند و شخصیت تاثیر گذاری دارند. پس دلیل موفقیت فرد درون گرا در کسب و کار چیست؟

 

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

علت موفقیت درونگراها در کسب و کار چیست؟

قرن بیست‌ و‌ یکم، قرن درون‌گرایی است؛ می‌توان از علت موفقیت درونگراها در کسب و کار را این موارد دانست که او می‌اندیشد و تحلیل می‌کند، دارای شکیبایی، تمرکز و خلاقیت است.از ویژگی افراد درونگرا این است که می‌تواند یک نام تجاری را گسترش دهد و تمامی استراتژی‌ها و راه حل‌های ممکن را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند. با آکادمی بازار همراه باشید تا با ویژگی افراد درونگرا و علت موفقیت آنها در کسب و کار آشنا شوید.

از ویژگی افراد درونگرا خلاقیت در نویسندگی می باشد

در بیشتر موارد، درون‌گرایان داستان‌سراهای بهتری هستند. داستان‌هایی که برای بازاریابی محتوا نیاز است. شخص برون‌گرا صرفا مطالبی را می‌گوید و توضیحاتی می‌دهد؛ اما شخص درونگرا، متفکر و خلاق است.

او داستان، طنز و اطلاعات جدید را درمی‌آمیزد و به صورت متونی مجاب کننده برای وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، صفحات رسانه‌های اجتماعی و غیره تهیه می‌کند و نشر می‌دهد.

نویسندگان خوب و جذاب در جهان امروز، بسیار سودمند و مورد نیاز هستند و درون‌گراها می‌توانند این نیاز را پاسخ دهند.

افراد درونگرا شنوندگان بهتری هستند

از ویژگی افراد درونگرا این است که آن‌ها شنوندگان بهتری هستند. برونگرایان، عموما بسیار مشغول انتقال منظور و رسیدن به هدف خود هستند، به طوری که اغلب نمی‌توانند درست گوش بدهند و به طور کلی شنونده‌های خوبی محسوب نمی‌شوند.

از سوی دیگر، درون‌گرایان تمایل به کسب تمام اطلاعات و شنیده‌ها دارند و با استفاده از آن اطلاعات، به طرف مقابل این حس را می‌دهند که نظرات و دیدگاه‌هایشان شنیده می‌شود و اهمیت دارد. علاوه بر این، از آنجا که به خوبی گوش می‌دهند، تمام حقایق و اطلاعات را برای تصمیم گیری آگاهانه و حل مسائل در اختیار دارند.

در دوره‌ای که توسعه روابط با مصرف کنندگان و مشتریان از اینکه صرفا به آن‌ها چیزی بفروشید بسیار مهم‌تر است، درون‌گرایان بسیار ارزشمند هستند.

آن‌ها به بازخورد مشتری به شیوه‌های واقعی پاسخ خواهند داد؛ مکالمات معنی‌دارتری با مشتریان و مشتریان بالقوه برقرار خواهند کرد، به ویژه هنگامی که این گفتگوها، رودررو نباشد و از طریق اینترنت انجام بگیرد.

افراد درونگرا با اینترنت راحت تر کار می کنند

افراد درونگرا با اینترنت راحت تر کار می کنند

از آنجا که آ‌ن‌ها از تنهایی لذت می‌برند و به تنهایی کار می‌کنند، در جذب افراد در محیط اینترنت راحت هستند؛ آن‌ها وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری محتوا در فضای مجازی و شرکت در گفت و گوهای آنلاین را دوست دارند و یکی از دلایل موفقیت فرد درون گرا در کسب و کار همین است.

در قرن بیست و یکم، بیشتر فعالیت‌های کسب و کار از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و نتیجه آن ایجاد موقعیتی بسیار مناسب برای تجلی استعداد درون‌گراها و بهره‌مند شدن شرکت‌ها است.

همچنین، به دلیل اینکه افراد درونگرا تمایل زیادی به صرف وقت در اینترنت دارند، دوست دارند با تکنولوژی پیشرفته آشنا شوند و کارهایی را بیاموزند که دیگران نمی‌توانند انجام دهند.

همکاری از ویژگی افراد درونگرا است

در یک سیستم کار گروهی که برای حل مسائل و حل مشکلات به همکاری نیاز است، فرد برون‌گرا عموما خود را مسلط بر گروه و در مرکز جمع و فعالیت می‌بیند، تمایل دارد در گفتگوها در صدر قرار داشته باشد، حرف او در هر زمانی و از سوی همه «شنیده» شود، رشته مکالمات را به دست بگیرد و آن را در مسیرهایی که می‌خواهد، هدایت کند.

از سوی دیگر از ویژگی افراد درونگرا در کسب و کار این است که شخص درون‌گرا عقب نشسته و به مکالمات و نظرات جمع گوش می‌دهد، آن‌ها را ضبط و تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس گزینه‌ها و راه حل‌هایی واقعی ارائه می‌دهد که دیگران حتی آن را در نظر نگرفته بودند.

افراد درون گرا به عنوان بخشی از یک تیم، نیازی به تسلط بر گروه ندارد و همه‌ افراد می‌توانند نقش یکسانی داشته باشند و نظراتشان را بیان کنند. نتایج همیشه در این محیط بهتر خواهد بود.

دانستن اهمیت زمان بازیابی

از ویژگی افراد درونگرا دانستن اهمیت زمان بازیابی می باشد

از ویژگی افراد درونگرا در کسب و کار می توان گفت که یک شخص درون‌گرا شاید در کارها مشارکت کند و اجتماعی باشد، اما حتما باید زمانی را به تنهایی و خلوت اختصاص دهد و این زمانی است که او می‌تواند روش‌ها و استراتژی‌های خلاقانه را تحلیل و بر آن‌ها تفکر و تامل داشته باشد و سپس نتیجه را به گروه بزرگتر بازگرداند.

فرد برونگرا تمایلی به صرف وقت خود در تنهایی ندارد و ترجیح می‌دهد همیشه در اطراف دیگران باشد. وقتی که مغز همیشه مشغول تعامل با دیگران است، تمرکز و تراوش خلاقیت دشوار می‌شود.

تمرکز بیشتر افراد درون گرا

طبق مقاله Can introverts thrive in business? 5 tips for survival and success از وبسایت thejakartapost اشاره شده، افراد درون‌گرا با میل و رضایت به سراغ پروژه‌هایش می‌رود و نیازی به فشار برای برنامه ریزی یا تمرکز ندارد، اما از آنجایی که فرد برون‌گرا همیشه به دیگران احتیاج دارد، “حواس‌ پرتی” عموما یکی از پیشامدهای عادی برای اوست و گاهی تمرکز بر هدف هم در آن میانه گم می‌شود.

پادکست - 8 گام کلیدی استراتژی بازاریابی

خلاقیت بالا از ویژگی افراد درونگرا می باشد

خلاقیت در کمتر دوره‌ای، به اندازه‌ دنیای کسب و کار امروز مورد نیاز بوده است. عصری که در آن زندگی می‌کنیم، دوره محتواهای غنی و تازه است.

دوره اینفوگرافی‌ها، رسانه‌ها، سرگرم کردن مشتریان و مشتریان بالقوه و افرادی که از وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و صفحات رسانه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند.

افراد درون‌گرا، عناوین و عبارات “جذاب“، با دسته‌بندی‌های خیره‌کننده و با محتوایی تولید می‌کند که مردم را به خواندن و بازگشت ترغیب می‌کند!

نیاز کمتر به ستایش و قدردانی

در اینجا قصدی بر کوبیدن برون‌گرایان نیست، اما ویژگی افراد درونگرا باعث می شود که موفقیت بیشتری در کسب و کار داشته باشند و به دلیل داشتن توانایی بیشتری برای خود شناسی و لذت ستایش که درونی دارند و حتی دوست ندارند در جمع و در ملا عام به دستاوردهایشان اشاره و از آن‌ها قدردانی شود.

با این حال، فرد برون‌گرا عموما در چنین جمع‌ها و گروه‌هایی محبوب است، اما اگر دستاوردهای او آشکارا ستایش و تایید نگردد. ممکن است ناراحت یا عصبانی شود. فرد درون‌گرا همین که رضایت درونی داشته باشد، برایش کافی است!

مطمئنا برونگرایان در دنیای کسب و کار جایگاه خودشان را دارند، اما درحال حاضر که دنیای کسب و کار به دنبال استراتژی‌هایی جدید برای رشد است، باید ارزش عظیمی که افراد درونگرا به یک سازمان می‌بخشند، درک شود.

5 کارآفرین درونگرای برتر دنیا

5 کارآفرین درونگرای برتر دنیا

جالب است بدانید که تعدادی از موفق ترین کارآفرینان در عرصه جهانی افرادی درون گرا هستند. این افراد توانسته اند از درونگرایی خود برای موفقیت در کسب و کار استفاده کنند:

1. لری پیج  (Larry Page)

لری پیج در کنار سرگئی برین، گوگل را تأسیس کرد. پیج تا سال 2001 مدیر عامل گوگل بود و سپس در سال 2011 مجدداً این سمت را بر عهده گرفت و تا سال 2015، در طول مهاجرت گوگل به آلفابت در این مسئولیت ماند.

در آن زمان، بسیاری انتصاب پیج را انتخابی عجیب می‌دانستند، زیرا او بسیار محتاط و درونگرا بود. اما طبیعت آرام و روشنفکر پیج به او اجازه داد تا یک محصول جدید نوآورانه و یک برند منحصر به فرد ایجاد کند که هنوز به عنوان یکی از بهترین نمونه های فرهنگ سازمانی در جهان شناخته می شود.

2. بیل گیتس (Bill Gates)

احتمالاً بیل گیتس را به عنوان بنیانگذار مایکروسافت و کسی که میلیاردها دلار دارایی دارد، می شناسید. گیتس کار خود را به عنوان یک فرد درونگرا به تنهایی آغاز کرد، اما از اطرافیان خود برای تکمیل نقاط قوت و ضعف خود استفاده کرد.

به قول خودش، «اگر باهوش باشید، می توانید یاد بگیرید که از مزایای درون گرا بودن بهره ببرید، مثلاً می خواهید چند روزی سر کار نروید و به یک مشکل پیچیده فکر کنید، درباره آن بخوانید. سپس، اگر چیزی به ذهن شما رسید. . . تعدادی برون گرا را استخدام کنید و از هر دو دسته از مهارت ها بهره ببرید.»

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

3. وارن بافت (Warren Buffet)

وارن بافت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، یکی از ثروتمندترین افراد جهان و یک چهره برجسته در سرمایه گذاری است. او همچنین به خاطر سطح فکر، پشتکار و تفکر انتقادی اش معروف است. او ذاتاً فردی درون گرا است اما به قدری موفق است که یکی از برجسته ترین مشاغل دنیا را رهبری می کند.

او سطح فکری خود را به سبک ارتباطی خود مرتبط می کند و به تمایلات درونگرای خود اجازه می دهد تا به عنوان یک قدرت در کارآفرینی عمل کنند.

4. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و میلیاردر فیس بوک است. شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیس بوک، او را خجالتی و درونگرا توصیف می کند. او می گوید اغلب افرادی که او را از نزدیک نمی شناسند، به نظرشان فردی گرم و صمیمی نیست، اما او واقعا خونگرم است. زاکربرگ توانسته از طریق درونگرایی خود کاریزما ایجاد کند.

او اطراف خود را با رهبران تیمی پر کرده که نقاط قوت او را تکمیل می کنند. به این ترتیب او را قادر می شود فیس بوک را به شکل شرکتی که امروز است بسازد.

5. ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک، مردی که از او به عنوان «استیو جابز بعدی» یاد می‌شود، زمانی یک مهندس محتاط و درون‌گرا بوده است.

ماسک با استفاده از قدرت درونگرایی توانست ایده هایش را در محیطی شخصی پرورش دهد، سپس از طریق ارتباطات و شبکه های اجتماعی آنها را شکوفا کند.

تلاش های آکادمی بازار

بر خلاف گذشته که باور بر این بود که برونگرایان در کسب و کار و تجارت موفق‌تر هستند، اما امروزه طبق مقاله فوق ثابت شده است که درونگراها نیز جایگاه والایی در کسب و کار دارند و می‌توانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. درونگرایی مزایایی بالقوه ای دارد. برای آگاهی با شیوه استفاده از ویژگی و بارور کردن آن در جهت رشد کسب و کارتان، پیشنهاد می کنیم در دوره تخصصی آموزش فروش و بازاریابی شرکت کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی