چند فرمول ساده برای داشتن انتخاب های بهتر در زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰

انتخاب‌های ما تاثیر مستقیمی با طرز زندگی ما دارد. با شش انتخاب ساده می‌توانیم زندگی شاد و مثبت داشته باشیم و به اهداف‌مان برسیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی شاد

سارا لاندروم بنیان‌گذار Clock Punched است، که یک سایت اختصاصی در زمینه کمک به ساخت یک زندگی شاد و موفقیت در حرفه‌ خود و یافتن پتانسیل‌های افراد در زندگی می‌باشد. چطور می‌توانم شادی را در زندگی تجربه کنم؟ همه‌ ما کلیشه‌هایی در مورد اینکه چگونه شاد بودن به سادگی انتخاب کردن آن است، شنیده‌ایم.

حقیقت این است که خوشبختی یک انتخاب نیست، بلکه خوشبختی و زندگی فوق‌ العاده، در نتیجه‌ چند انتخاب به دست می‌آید. خوشبختی یعنی تازگی لحظه و برای داشتن ذهن و زندگی شادی بخش از تکرار بپرهیزید.

سخت است که بدانیم کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، محفوظ از خطا و شکست است، اما گزینش‌های خاصی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانیم به سوی زندگی بهتر حرکت کنیم. برای ساختن زندگی رویایی که آرزو دارید امروز شروع کنید.

یکی از نقل‌قول‌‌های محبوب من این است که ۱۰ درصد زندگی، چیزهایی است که برای شما اتفاق می‌افتد، و ۹۰ درصد آن، نحوه‌ واکنش شما به آن‌هاست.

فقط شما می‌توانید نگرش خود را در زندگی انتخاب کرده و در نهایت، مسیر زندگی خود را تعیین کنید. زندگی خودتان را دنبال کنید و بسازید. با توجه به این موضوع، در اینجا شش نکته وجود دارد که می‌تواند برای رسیدن به یک زندگی شادتر و مثبت‌تر به شما کمک کند

۱. انتخاب اول: از موفقیت اطرافیان‌تان الهام بگیرید

کنترل اطرافیان واقعا سخت است، و برای من، وقتی که به دنبال صلح و رضایت درونی می‌گردم، این یکی از بزرگ‌‌ترین موانع است. افرادی قصد دارند از شما برای رسیدن به موفقیت خود استفاده کنند و افراد دیگری، بدجنسی و حسادت را پیش گرفته‌اند.

در این شرایط، خیرخواهی و آرزوی موفقیت کردن برای این‌‌گونه افراد آسان نیست، اما مهم این است که نگرش‌های بد دیگران، بر شما اثر نگذارد و فراموش نکنید که هستید و چه می‌خواهید. فقط کافیست به خودتان باور داشته باشید.

یکی از راه‌های ساده برای انجام این کار، این است که برای تمام کسانی که در زندگی‌تان هستند، نهایت خوشبختی را بخواهید. حسادت و رقابت با اطرافیان، فقط تلخ کامی برای خودتان به بار خواهد آورد. این حس منفی سرکوب شده، سمی است.

بنابراین به خاطر خودتان، برای آن‌ها خوشحال باشید. برای هر ترفیعی که می‌گیرند، قراری که می‌روند، و قرعه‌کشی که در آن برنده می‌شوند، خوشحال باشید. شما در نهایت در درون خودتان شادتر خواهید بود.

۲. انتخاب دوم: خودتان را با افراد مثبت احاطه کنید

با چه تیپ افرادی معاشرت و دوستی می‌کنید؟ با اینکه که شما نمی‌توانید افراد اطراف خود را کنترل کنید، اما می‌توانید افرادی را برای گذراندن وقت آزاد خود انتخاب کنید. احساسات مسری هستند و این یک واقعیت اثبات شده است، اما ما اغلب فراموش می‌کنیم که چگونه تحت‌ تاثیر حالات دیگران قرار می‌گیریم.

فکر کنید تا چه حد خلق بد کسی، می‌تواند روز خوب شما را خراب کند یا اینکه یک شخصیت شاد و سرزنده، می‌تواند یک روز بد را نجات دهد. داشتن یک زندگی سرشار از انرژی مثبت غیرممکن نیست. سعی کنید بیشتر با افراد شاد و با روحیه معاشرت داشته‌ باشید و زمان بیشتری را صرف لذت‌بردن از زندگی کنید.

این یک چیز دو طرفه است. همان‌‌طور که شما می‌خواهید شاد بودن برای دیگران را انتخاب کنید، می‌توانید دیگران را نیز خوشحال کنید! بنابراین سعی کنید مسرت و خوشحالی بیشتری به زندگی عزیزان‌تان ببخشید، و در عوض، از آن‌ها حس خوب و شادی دریافت کنید. می‌توانید این را چرخه‌ی شادی بنامید.

۳. انتخاب سوم: چیزهای بد را رها کنید

بد و خوب همیشه باهم می‌آیند، بنابراین کمی احساس ناامیدی در زندگی اجتناب‌ ناپذیر است. چگونه می‌توانم همیشه نور امید را در قلبم زنده نگه دارم؟ شگردش این است که آن را همراه خود نکشانید. ناامیدی می‌تواند به شکل یک روز تماما بد، یا حتی گرفته شدن جای پارکینگ شما در بازار باشد.

من مسلما آن جا را می‌گیرم! همیشه چیزی شبیه به این وجود دارد که خلق و خوی ما را به طور قابل توجهی منفی می‌کند، اما توانایی رها کردن، به شما اجازه می‌دهد خوشحال باشید و به جلو حرکت کنید. دفعه‌ بعد که با یک چیز منفی مواجه شدید، سعی کنید در برابر تمایل به شکایت، مقاومت کنید.

اگر می‌توانید کاری برای حل کردن یا رفع آن انجام دهید، دست به کار شوید، اما اگر نمی‌‌توانید وضعیت را تغییر دهید، آن را همان‌‌طور که هست بپذیرید و رها کنید.

۴. انتخاب چهارم: تعادل داشته باشید

شما می‌‌توانید انتخاب کنید که کجا و چطور می‌خواهید انرژی خود را صرف کنید. ایجاد تعادل در زندگی امری حیاتی برای ایجاد شادی است. حفظ تعادل، لازمه داشتن زندگی سالم و رضایت‌بخش است.

اگر شما فعالیت‌‌های خود را بیش از زمان توان‌تان گسترش می‌دهید و یا تنها توجه خود را به تناسب اندام و یا شغل و یا افراد خاصی معطوف کنید، باعث قربانی شدن شادی می‌شوید. احساس رضایت واقعی از تحقق و دست‌یابی به خواسته‌ها در تمام عرصه‌ های زندگی شما حاصل می‌شود، و صرفا برتری داشتن در یکی از آن‌ها، کافی نیست.

باید تصمیم بگیرید که چه چیزی واقعا برای‌تان اهمیت دارد، ارزش‌‌های شما چه هستند و اجازه دهید آن‌ها راهنما باشند. هنگامی که دنبال کردن ارزش‌ها را انتخاب کرده‌اید، هیچ‌ چیز نمی‌‌تواند مانع رسیدن شما به سعادت شود. وقتی خودتان را باور کنید شکست ناپذیر می‌شوید.

۵. انتخاب پنجم: اهل عمل باشید

هر کس می‌تواند ساعت‌‌ها در مورد زندگی رویایی‌‌اش صحبت کند، اما عملی کردن رویاها و خواسته‌ها چیزی است که شما را خوشحال می‌کند. متمرکز باشید و رویاهای‌تان را دنبال کنید. زمانی که شما به طور پیوسته کاری را برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌دهید، احساس بهتری دارید؛ حتی اگر درحد صرفه‌ جویی کردن هر روزه  تنها یک پنی باشد.

در آخر، شک و تردید شما تنها چیزی است که در راه رسیدن به شادی قرار دارد. اجازه ندهید که آن شک، سر راه‌تان قرار بگیرد، انتظار بیشتری از زندگی داشته باشید و برای رسیدن به آن‌ها اقدام کنید.

۶. انتخاب ششم: خودتان و زندگی‌تان را دوست بدارید

متاسفانه، ما تمایل داریم بیشتر نقاط ضعف‌مان را بزرگ‌تر کنیم، تا اینکه زیبایی‌ها و موفقیت‌های‌مان را ببینیم. تصمیم بگیرید لحن خنده‌های‌تان، یا حتی کک‌ و مک‌های‌تان را هم دوست بدارید. خودتان را دوست داشته باشید.

برای آنچه که می‌توانید انجام دهید، به خودتان افتخار کنید و برای آنچه که نمی‌توانید، خود را سرزنش نکنید. هرچه بیشتر خودتان و انتخاب‌های‌تان در زندگی را دوست داشته باشید، به دنبال تاییدیه‌ کمتری از دیگران خواهید بود.

استاد احمد محمدی
مهم‌ترین فرد در این کره خاکی، تو هستی. خودت را دوست بدار.
استاد احمد محمدی

در نهایت، فقط خودتان می‌توانید شاد بودن را انتخاب کنید و به دست آورید. هرگز فراموش نکنید که شما قدرت بهتر زندگی کردن را دارید و با انتخاب این چیزهای ساده، می‌توانید زندگی خود را در جهت مثبت هدایت کنید.

همان‌طور که جف بزوس در سخنرانی معروف فارغ التحصیلی خود می‌گوید: هرچیزی که هستید، نتیجه‌ انتخاب‌های شماست. پس عاقلانه انتخاب کنید.

سخن پایانی:

انسان‌ها چه بزرگسال چه خردسال، همگی همواره به دنبال شادی و خوشحالی می‌باشند، و هر کدام به طریقی خوشحال می‌گردند. در مقاله فوق نکاتی که با رعایت‌شان به طور عموم سبب حال خوب و شادی افراد می‌گردد را آموختید. موفقیت هم شادی به همراه خود دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چطور می‌توانیم در شرایط سخت زندگی صبور باشیم؟

اصلا افراد برای این‌که خوشحال و شاد شوند به دنبال راه‌هایی برای موفقیت و دست‌یابی به اهداف خود هستند و اعتقاد دارند که اگر به اهداف تعیین شده خود دست یابند، حتما شاد می‌گردند.

یکی از رسالت‌های مهم آکادمی بازار، آموزش مهارت‌ها و ابزارهای موفقیت و همچنین داشتن زندگی شاد و موفق به افراد علاقمند می‌باشد. به همین خاطر آکادمی بازار علاوه بر انتشار روزانه مطالب، بسته آموزشی : «موفقیت دست یافتنی است» را برای شما فراهم کرده است تا در مسیر دست‌یابی به موفقیت قدم بگذارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی