کارآفرینی / کسب و کارمقالات

چرا کاربران ایمیل‌های شما را نمی خوانند؟

در این مطلب قصد داریم شما را با چند عامل مهم در عدم موفقیتتان در ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم. چه بسا ممکن است این عوامل در حال حاضر دلیل باز نشدن ایمیل‌هایتان از سوی کاربران باشد.

بهتر است ابتدا کمی با مفهوم ایمیل مار کتینگ آشنا شوید. استارت آپ ها و مشتریان، هر دو به Email به‌عنوان منبعی جهت اطلاع‌رسانی و کانال ارتباطی اصلی می نگرند. اما اگر از این سرویس به‌درستی استفاده نشود، عملا می تواند هزینه‌ای بیهوده باشد.

با وجود استراتژی‌ های مختلف در ایمیل مارکتینگ، تنها تعداد اندکی از شرکت‌ها به بررسی روش ها و پیامد های ایمیل های ارسالی می پردازند. ایمیل‌های نامعتبر به‌ مرور لیست تماس شما را پر می‌کنند و زمان و پول شما را هدر می‌دهند. مثل مصداق آب در هاون کوبیدن، ایمیل‌هایی می‌فرستید که به جایی نمی‌رسند. بدون این ابزار ضروری حتی کمپین‌های‌ ایمیلی استادانه نیز محکوم به شکست هستند.

آمار‌های زیادی وجود دارند که دلایل سرمایه‌گذاری کلان بازاریابان را بر روی ایمیل‌های تبلیغاتی نشان می دهند. برای مثال طبق مطالعات گروه تحقیقاتی رادیکاتی، انتظار می رفت در پایان سال ۲۰۱۷ تعداد کل حساب‌های ایمیل بیشتر از ۴.۹ میلیارد اکانت باشد. ۵۷ درصد کاربران این ایمیل‌ها زمانی حدود ۱۰ تا ۶۰ دقیقه برای بازدید ایمیل‌های تبلیغاتی در هر هفته صرف می‌کنند.

با کنار گذاشتن ایمیل توسط صاحبانشان، ایمیل‌های غیر معتبر به‌سرعت انباشته می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها به جمع‌آوری آدرس ایمیل در مرحله‌ی خرید مشتریان که اکثرا توسط گوشی‌های همراه انجام می‌شود متکی هستند. اما در وارد کردن آدرس ایمیل توسط گوشی‌های همراه، امکان اشتباهات تایپی بسیار زیاد است و متأسفانه تا زمان بازگشت ایمیل‌های ارسالی، معلوم نخواهند شد.

این اشتباهات شما را در دسترسی به مشتریان اصلی به دردسر خواهد انداخت. یک لیست معتبر ایمیل برای بازگشت سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی تبلیغات ایمیلی حیاتی است. بنا به اظهارات بلیزویچ یکی از بنیان‌گذاران سرویس‌های بازاریابی ایمیلی، وب‌مسترها و بازاریابان اینترنتی در هر روز هزاران ایمیل برای مشتریانشان می‌فرستند. تعداد زیاد این ایمیل‌ها اعتبار شما را برای سرویس‌دهندگان ایمیل کاهش می‌دهد و خطر اسپم شناخته شدن دامنه‌ی شما افزایش می‌یابد. وی اهمیت این اعتبار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی این‌گونه توضیح می‌دهد که هر چه تعداد ایمیل‌های بیشتری بفرستید، اعتبار شما در نزد سرویس‌دهندگان ایمیل کاهش می‌یابد. اعتبار کمتر به معنای بالا رفتن خطر اسپم و انتقال ایمیل‌های شما به پوشه‌ی اسپم صندوق‌های ایمیل است؛ درنتیجه احتمال دیده شدن آن توسط کاربران کاهش می‌یابد.

۴ اصل برای یافتن راه درست زندگی
بخوانید

1. تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند

برای همه ما روشن است که تیتر یک نوشته اولین موردی است که توجه مخاطب را جلب نموده و سبب باز شدن ایمیل شما توسط مخاطب می‌ گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر، دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.

حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌ و کار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرار داد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌ تواند شما را به هدف نهایی‌ تان نزدیک تر کند.

برای نمونه به چند تیتر زیر توجه کنید که بر اساس تجربه، ثابت شده موثر واقع می‌شوند:

  • (نام)، یک سوال کوچک ازت دارم
  • ایده‌هایی برای (موضوعی که برای مخاطب شما از اهمیت بسیاری برخوردار است)
  • سوالی در مورد (هدفی که مخاطبانتان دارند)

2. ایمیل خود را در زمانی نا مناسب ارسال می‌ کنید

اکثر ایمیل‌ های مربوط به کسب‌ و کارها در ساعات کاری و در روز های غیر تعطیل ارسال می‌ گردند؛ ولی نمودار زیر که بر اساس تحقیقات Side Kick منتشر شده است، نشان می‌ دهد که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ایمیل در آخر هفته‌ ها باز شده و در روز های اول هفته به میزان کمتری ایمیل‌ ها، نسبت به آخر هفته کلیک خورده‌اند. شاید این آمار برای کشور ما صحیح نباشد؛ اما کسب‌ و کارها می‌ توانند یک تعادلی در این میان ایجاد کنند.

3. استفاده از نام فرستنده‌ای که عمومی به نظر می‌آید

در تحقیقاتی که توسط چندین آژانس تبلیغاتی صورت گرفته، مشخص شده است که استفاده از نام فرستنده ای خاص می‌ تواند حدود ۳ درصد نرخ کلیک (Click – Through Rate) را افزایش دهد.

شناخت و بهره برداری درست از تفاوت های فردی
بخوانید

برای نمونه:

نام فرستنده عمومی: شرکت X

نام فرستنده خاص: نام و نام خانوادگی فردی از شرکت X

4. به مشتریان علاقه مند به ایمیل‌ هایتان اهمیت دهید

اگر زمان خود را صرف مشتریانی کنید که بازخورد بهتری نسبت به عملکرد شما دارند طبیعتا نتایج بهتری را برایتان در بر خواهد داشت پس وقت خود را صرف مشتریان علاقه مند به کسب و کارتان کنید و بیهوده  زمانتان صرف مشتریان دیگر نکنید.

همه ما روزانه ایمیل های تبلیغاتی را از شرکت های مختلفی دریافت می کنیم، ولی عموماً به آن ها توجهی نداریم و حتی ممکن است، آن ها را اسپم کنیم! در صورتی که ممکن است برخی از این ایمیل ها حاوی اطلاعاتی مفید باشند، به هر حال محتوایشان هر چه که باشد معمولاً مشکل از فرستندگان آن ایمیل هاست. بنابراین ایمیل مارکتینگ هم علی رغم تصور بسیاری از ما که نباید پیچیدگی چندانی داشته باشد، بالعکس نیازمند رعایت نکاتی است که در مقاله فوق اشاره شده اند.

آکادمی بازار با هدف آموزش دانش و مهارت های مورد نیاز جهت موفقیت در زندگی و کسب و کار، علاوه بر انتشار روزانه محتوا و مقالات روز دنیا و مفید در وب سایت خود و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می کند، که در آن استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در حوزه فروش، بازاریابی و کسب و کار، ابزارها و مهارت های مورد نیاز جهت داشتن یک کسب و کار پرسود و زندگی شاد و موفق، را به شما آموزش خواهند داد. جهت ثبت نام در این سمینار شاد و انگیزشی و آشنایی با محتوای آموزشی آن، می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن