کسب وکار اینترنتیمقالات

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

در یک دهه اخیر دنیا جهش بزرگی به سمت فضای دیجیتال داشته است. مردم بیشتر زمان خود را آنلاین هستند. بنابراین خرید و فروش و تجارت کمتر به شکل سنتی و حضوری رواج دارد.

بنابر این تغییر بزرگ در دنیای تجارت، اهمیت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، روز به روز افزایش می‌یابد.

دیجیتال مارکتینگ نه تنها به نفع شرکت‌ها است، بلکه برای کاربران و خریداران اهمیت بسیاری دارد. چرا که روز به روز تعداد افراد آنلاین بیشتر می‌شود و مردم به خرید اینترنتی مشتاق‌تر می‌شوند.

دیجیتال مارکتینگ در تجارت امروزه اهمیت زیادی دارد که در این مقاله به تعدادی از آن‌‌ها می‌پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ باعث رشد تجارت‌‌های کوچک می‌شود

دیجیتال مارکتینگ هر روز در دنیای پهناور اینترنت رشد می‌کند. بنابراین اندازه و سرمایه تجارت شما اهمیتی ندارد.

شما می‌توانید با راه اندازی یک وب سایت و حتی یک صفحه در اینستاگرام کسب و کار خود را شروع کنید. کافی‌ست به دانش تولید محتوا آگاه باشید و از کلمات کلیدی صحیح استفاده کنید.

بنابراین حتی اگر سرمایه‌ای ندارید، نیازی به تبلیغات با قیمت‌های بالای نیست. جذابیت محتوای تجارت، کیفیت تولیدات و زمان و انرژی که صرف کارتان می‌کنید، کمک بسزایی در کسب موفقیت می‌کند.

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است

موفقیت در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است
موفقیت در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است

شما در چه صورتی متوجه موفقیت در بازاریابی خود می‌شوید؟ تنها در صورتی که بتوانید میزان موفقیت خود را اندازه بگیرید.

میزان سنجش موفقیت در مارکتینگ یا بازاریابی به روش سنتی، همچون تبلیغات رادیو و ارسال بروشور بسیار دشوار است.

برای مثال اگر به عنوان بازاریاب بروشوری از تولیدات شرکت‌تان تهیه کنید و برای دیگران ارسال کنید، هرگز متوجه نمی‌شوید که بروشور شما خوانده شده یا در سطل زباله قرار دارد.

دیجیتال مارکتینگ مسیر موفقیت را برای شما هموار ساخته است. بنابراین شما می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان سایت، نظرات، میزان بازخورد تبلیغات و حتی ضعف‌های کسب و کار خود را بشناسید.

دیجیتال مارکتینگ مسیر مستقیم مشتری به کسب و کار شماست

آیا در یک شهرستان کوچک کار می‌کنید یا در کلان شهری همچون تهران؟ در محلی خلوت کار می‌کنید یا در فروشگاهی شلوغ؟ صبح‌ها کار می‌کنید یا شب‌ها؟ ترافیک در محل کارتان زیاد است و هیچ وقت جای پارک مناسب پیدا نمی‌شود؟

با این چند نکته ساده هدف واقعی تان را در زندگی پیدا کنید
بخوانید

دیگر در دنیای دیجیتال امروزی این مسائل اهمیتی ندارد! شما در هر شهر و محلی می‌توانید پشت کامپیوتر خود بنشینید و با تولید محتوای جذاب، خواننده را مشتاق محصول و تولیدات خود کنید.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و وب سایت این بستر را برای شما فراهم کرده تا در هر مکان و زمانی با مشتری خود در ارتباط باشید. چرا که اکثر افراد بیشترین زمان روزانه خود را در اینترنت سپری می‌کنند.

در بستر دیجیتال مارکتینگ نه تنها می‌توانید محتوای خود را معرفی کنید و توسعه بخشید، بلکه می‌توانید به اهدف فروش خود نزدیک‌تر شوید.

دیجیتال مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

دیجیتال مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد
دیجیتال مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

در یک تجارت، هیچ چیز مهم‌تر از بازگشت سرمایه نیست. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند حتی سرمایه گذاری اندک شما باز گردد. همچنین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش می‌دهد.

در بازاریابی‌های سنتی علاوه بر اجاره یا خرید ملک برای شروع کار، باید به منظور معرفی کسب و کارتان مبلغ قابل توجهی برای تبلیغات صرف می‌کردید.

برای مثال شما باید مبلغ بالایی به منظور تبلیغات بیلبورد، رادیو، روزنامه و تلویزیون پرداخت می‌کردید تا تنها دیده شوید. اما فروش و بازگشت سرمایه صد در صد نبود.

در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید مبلغی به منظور تبلیغات پرداخت کنید. با این حال شما می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ای و تنها با تولید محتوا در بستر رسانه‌های اجتماعی به اهداف مالی خود برسید.

دیجیتال مارکتینگ برند شما معرفی می‌کند

تجارت در سایه دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند تا برند و تولیدات خود را بسازید و مشهور شوید.

یک وب سایت سازمان یافته، پست‌های منظم در وبلاگ، تولید محتوا و آپلود تصاویر جذاب از محصولات در شبکه‌های مجازی این امکان را به شما می‌دهند تا برند خود را معرفی کنید.

افزایش اعتماد به نفس و راه های تضمینی برای رسیدن به آن
بخوانید

بنابراین شما در این دنیای پهناور دیجیتال هیچ محدودیتی برای جذب مشتری و فروش ندارید. دنیای دیجیتال در اختیار شماست. کافیست هنر تولید محتوای خود را به نمایش بگذارید.

مشتری اشتیاق بیشتری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد

مشتری اشتیاق بیشتری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد
مشتری اشتیاق بیشتری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد

شما در بازاریابی سنتی می‌توانید در عین واحد تنها یک مشتری را درگیر و مشتاق یک محصول کنید. اما با پیشرفت فضای مجازی، تعداد مخاطبان، کاربران و تولیدات بیشتر شده است.

نکته مثبت توسعه فضای مجازی این است که شما مجبور نیستید به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط باشید. با این حال شما در دیجیتال مارکتینگ می‌توانید یک یا چند محصول را به چندین مشتری در یک زمان معرفی کنید و بفروشید. بنابراین تعداد مشتریان افزایش می‌یابد.

مشتری بر اساس نیاز خود وارد صفحه جستجوگر گوگل می‌شود و کلمه‌ای را تایپ می‌کند. بنابراین هرچه قدرت کلمات کلیدی و جذابیت محتوا بیشتر باشد، امکان حضور وب‌سایت‌تان در صفحه نخست جستجوی گوگل بیشتر خواهد بود.

حضور و ارتباط شما با مخاطب تنها با متن، تصویر و ویدیو صورت می‌گیرد. بنابراین محتوای وب سایت باید به گونه‌‌ای هدف دار طراحی شود که بتواند بازدیدکننده را درگیر و مشتاق به شناخت بیشتر تولیدات و خرید کند.

دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا تنها با تولید محتوای با کیفیت چندین مخاطب را به هدف خود نزدیک کنید.

فضای دیجیتال مارکتینگ صمیمانه‌تر است

یک بازاریاب موفقیت پرسونای (Persona– بررسی خصوصیات فردی، کاراکتر و نیازهای مخاطب) مخاطبان را به درستی بررسی می‌کند. بنابراین نیاز اکثر افراد جامعه اهمیت بسیاری در تولید و راه اندازی یک کسب و کار موفق دارد.

بازاریاب موفق با توجه به نیاز و شخصیت مخاطبان، فضایی صمیمانه در بستر رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند. بنابراین مخاطب، محتوای تولیدی را بدون هیچ اجبار یا نگرانی از قضاوت فروشنده یا قیمت بررسی می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ فضایی صمیمانه‌ است که نه تنها نیاز مخاطبان را فراهم می‌سازد، بلکه دسترسی مشتریان به تولیدات را آسان‌تر و سریع‌تر ساخته است.

برچسب ها

پریسا رشیدی

پریسا رشیدی هستم. کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی خواندم. از کودکی به کتاب و مطالعه علاقه داشتم و به همین خاطر مسیر زندگی من با کتاب، ترجمه و نوشتن پیوند خورد. همیشه سعی می‌کنم یاد بگیرم و به رشد فردی اهمیت زیادی می‌دهم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن