مقالاتموفقیت / انگیزشی

چرا اغلب بیدار شدن از خواب برایمان دشوار است؟

آیا برای شما دشوار است که صبح زود از خواب برخیزید؟ آیا برای بیدار شدن از خواب زنگ هشدار گوشی خود  را تنظیم می‌کنید و وقتی که به صدا در می‌آید شما نمی‌شنوید یا صدا را قطع می‌کنید و دوباره می‌خوابید؟ برای افراد بسیاری این اتفاق می‌افتد و این به تنبلی ربطی ندارد. در ادامه چند دلیل دیر بیدار شدن آمده است. اگر دلایل را بدانید بهتر می‌توانید راه‌حل را بیابید.

دلایل دشواری بیدار شدن

۱. دیر رفتن به رختخواب

 یکی از دلایل دیر بیدار شدن از خواب، دیر خوابیدن است. شما ساعات خواب کافی ندارید. تماشای تلویزیون، کار با رایانه و گوشی همراه یا تا دیروقت بیرون بودن می‌توانند دلایلی برای زود خوابیدن باشند.

راه‌حل: شما باید زودتر بخوابید. اگر برای شما بیدار شدن صبح زود اهمیت دارد باید چیزهایی را تغییر دهید. تماشا کردن تلویزیون تا دیر وقت را متوقف کنید. تا دیروقت جلوی رایانه‌تان ننشینید یا با گوشی‌همراهتان بازی نکنید. وقتی که به هر دلیلی تا دیر وقت بیرون هستید و به منزل می‌آیید مستقیم به سمت رختخواب خود بروید و بخوابید و دیگر با تلفن صحبت نکنید، تلویزیون نبینید و هیچ کار دیگری انجام ندهید.

۲. خستگی و نداشتن انرژی کافی

اگر ساعت‌های طولانی به سختی مشغول به کار کردن باشید و استراحتی نداشته باشید، انرژی شما از دست می‌رود و خسته می‌شوید. این باعث می‌شود که صبح نتوانید زود از خواب بیدار شوید و در این وضعیت بدن بسیار به خواب نیاز دارد.

کنترل خشم در محل کار
بخوانید

راه‌حل: شیوه‌هایی را بیابید تا میزان کار خود را کاهش دهید. سعی کنید چند بار در روز کار را متوقف کنید و برای ۱۰-۵ دقیقه پیاده‌روی کنید. این کار به بدنتان استراحت می‌دهد و نفس تازه می‌کنید.  همچنین در هفته مقداری ورزش کنید البته این کار را قبل از خواب انجام ندهید. وقتی که خیلی خسته و کوفته هستید به رختخواب نروید. در این وضعیت خوابیدن شما دشوار می‌شود. وقتی شما دیر بخوابید، زود هم از خواب بیدار نمی‌شوید.

why is it hard to wake up in the morning

۳. استفاده نکردن از زنگ هشدار

شاید در اتاق خوابتان افراد دیگری هم خوابیده باشند، بنابراین شما نتوانید از زنگ هشدار استفاده کنید. شما نمی‌خواهید که صدای زنگ هشدار گوشی‌تان مزاحم دیگران شود.

راه‌حل: باید یک زنگ هشدار ملایم بگذارید و گوشی خود را نزدیک خود قرار دهید یا راه‌حل دیگری بیندیشید.

۴. عادت داشتن به خوابیدن تا دیر وقت

ممکن است که عادت کرده‌اید تا ظهر بخوابید. بنابراین آسان نیست که به زودی از خواب بیدار شوید.

راه‌حل: شما باید این عادت را تغییر دهید. تغییر خود به خود انجام نمی‌شود و به صرف اینکه شما خواهان تغییر هستید، تغییری صورت نمی‌گیرد. برای تغییر دادن این عادت باید کارهایی انجام دهید:

۱. روی تکه‌ای کاغذ بنویسید که می‌خواهید صبح زود از خواب بیدار شوید و این کاغذ را جایی قرار دهید که اغلب در طول روز آن را ببینید.

ورزشکاران موفق با یادگیری چه مهارتی از سایرین متمایز می گردند؟
بخوانید

۲. چند بار در روز مزایا و فواید بیدار شدن صبح زود را به خود یادآوری کنید.

۳. چند بار در روز برای چند لحظه تجسم کنید که ساعتی که دلتان می‌خواهد از خواب بیدار می‌شوید. تجسم‌سازی کنید و به ساعت نگاه کنید و آنگاه از رختخواب بیرون بیایید.

۴. وقتی در شب در رختخواب هستید به تلویزیون نگاه نکنید. اما اگر به مطالعه علاقه دارید چند صفحه کتاب بخوانید. بعد از آن لامپ را خاموش کنید و به رختخواب بروید به امید اینکه سر ساعت موعد از خواب بیدار شوید.

این کارها را هر روز انجام دهید تا اینکه بیدار شدن در صبح زود برایتان عادت شود.

تقریبا اغلب ما با بیدار شدن از خواب مشکل داریم. اینکه صبح زود تخت گرم و نرم خود را ترک کرده و روز خود را شروع کنیم معمولا کار سختی است. اما باید توجه داشته باشید که سحرخیز بودن نیز جز عادات افراد موفق است. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی از عادت های خوب افراد موفق برای شما خواهند گفت. عادت هایی که تنها با صبر، تلاش و صرف اندکی زمان و البته مداومت در انجام و تمرین آن ها می توانید مسیر موفقیت را برای خود تسهیل بخشید. برای شرکت در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن