پذیرش نقاط ضعف خود در فیلم the imitation game

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

فیلم بازی تقلید یا the imitation game محصول سال 2014 با کارگردانی مورتن تیلدوم _Morten Tildum_ و نویسندگی گراهام مور _َGraham Moore_اقتباسی از کتابی با نام “الن تورینگ : معما(انیگما)” است که با کمی تغییر جزئی، قسمتی از زندگی ریاضی دان و یکی از قهرمانان جنگ جهانی دوم به نام آلن تورینگ را به نمایش می کشد. آلن تورنیگ  و تیمش که شامل باهوش ترین افراد بریتانیا هستند سعی دارند که راهی برای رمز گشایی پیغام های کدگذاری شده نازی ها پیدا کنند تا با این کار از نقشه ها و ماموریت های مخفی فرماندهان آلمانی با خبر شوند.برای حل این معما تورینگ بر خلاف همکارانش که سعی دارند با کمک هوش و مغز خودشان کد ها را رمز گشایی کنند، پیشنهاد می کند دستگاهی بسازند که به طور خودکار این کار را انجام دهد.این فیلم با 158 نامزدی، موفق به کسب 48 جایزه از جمله یک جایزه اسکار شده است.

نگاهی جزئی به داستان فیلم

فیلم با این سکانس شروع می شود که در خانه آلن تورینگ، سرقتی انجام شده است و دو مامور در خانه تورینگ مشغول به صحبت با او هستند. هرچند که مامور ها اصرار دارند بیشتر آلن را مورد پرس و جو قرار دهند، اما او تمام تلاش خود را می کند که آن ها به بیرون خانه اش هدایت کند. این سکانس به این شکل به پایان می رسد که یکی از ماموران که تمایل زیادی به شناخت بیشتر تورینگ و پیشینه او دارد تصمیم می گیرد که بیشتر در مورد او تحقیق کند. در این لحظه فیلم، نمایش اولین معمای حل نشده داستان را به اتمام می رساند و سپس معمای دوم را شروع می کند. برای این کار، زمان کمی عقبتر یعنی به قبل از اتمام جنگ جهانی دوم می رود. زمانی که تورینگ روانه بلچلی پارک _Bletchley Park_ شده است تا به تیم رمزنگاری بریتانیا ملحق شود. در ادامه داستان اصلی فیلم یعنی نحوه رمزگشایی کدها توسط تورینگ با ظرافت خاصی به نمایش در می آید. بر خلاف بعضی از فیلم ها با موضوع زندگی نامه افراد بزرگ که ممکن است فضایی خشک با سکانس های بیش از اندازه طولانی داشته باشند، مورتن تیلدوم توانسته است فیلم را به گونه ای کارگردانی کند که این اثر بیشتر در سبک یک تریلر ظاهر شود. این فیلم بر خلاف سایر فیلم هایی با مضمون جنگی، اتفاقات پشت پرده و جدال بین مغز ها را نمایش می دهد. تلاش های بی وقفه تعدادی مغز متفکر برای رمزگشایی پیچیده ترین معمای دنیا.

آلن تورینگ شخصیتی کاملا خاکستری

با جلو رفتن داستان فیلم ما کم کم با زندگی شخصی آلن تورینگ آشنا می شویم. این که در مدرسه به او چه گذشت و چقدر هم کلاسی هایش به خاطر اینکه او از نظر رفتاری با آن ها متفاوت بود او را اذیت می کردند و دلیل علاقه بیش از حد او به جدول ها و رمز ها چیست. آلن تورینگ شخصیتی منزوی و غیر اجتماعی دارد. مهارت پایین او در ایجاد ارتباط با دیگران باعث شده است که به چشم دیگران فردی عجیب و چندش آور باشد. اما عاملی که بسیار با دقت روی آن کار شده این است که فیلم این موضوع را از دید آلن نیز به خوبی مورد بررسی قرار میدهد. در سکانسی یکی از همکاران تورینگ به او می گوید که “ما میخواهیم برویم ناهار بخوریم” این جمله را به گونه ای بیان می کند که گویی تورینگ را به همراهی دعوت کرده است؛ اما آلن بدون هیچ جوابی مشغول کارش می شود. پس از دو یا سه بار تکرار این جمله همکار الن از او می پرسد که آیا به او توهینی کرده است که آلن جوابی به او نمیدهد. اما تورینگ که از حرف های همکارش متعجب شده است می گوید چون کسی از او سوالی نپرسیده بود او هم جوابی نداده است. این سکانس بیانگر یکی از ضعف های شخصیتی تورینگ یعنی پایین بودن مهارت های اجتماعی تورینگ را به نشان می دهد.

در طول فیلم the imitation game ما با شخصیت تورینگ بیشتر آشنا می شویم. اینکه چگونه با همه کم و کاستی ها تفاوت هایش با دیگر افراد می تواند آنچه را که می خواهد خلق کند. تورینگ به عنوان یک قهرمان در فیلم نشان داده نمی شود بلکه شخصیتی کاملا خاکستری دارد. در یک لحظه می تواند همه چیز را برای انجام کار درست قربانی کند اما در عین حال می تواند نسبت به دیگران و احساساتشان کاملا بی تفاوت و سنگدل باشد. جدای از هوش بسیار بالایش، آلن تورینگ فردی است که با مشکلات متعددی دست  و پنجه نرم می کند و ضعف های شخصیتی زیادی دارد اما با این حال موفق شده است که در آن چه که علاقه دارد بهترین باشد. با همه کاستی ها او برای انجام رسالت خود و رسیدن به خواسته هایش کافی است. اشتباه می کند، زمین میخورد اما دوباره ادامه می دهد. مغزش بر احساسش غلبه دارد اما همین باعث می شود که بتواند بهترین تصمیم جمعی را بگیرد.

تفاوت ها غیر ممکن ها را ممکن می سازند

فیلم the imitation game تصویر تامل برانگیزی را در ذهن ما به وجود می آورد. در واقع بیانگر این است که تفاوت ها غیر ممکن ها را ممکن می سازند. یکی از اعضای اثرگزار تیم رمزنگاری زنی است به نام جوان کلارک _ Joan Clarke_ که برخلاف تصورات عامه مردم آن زمان که خانم ها توان کافی برای مسائل پیچیده را ندارند، توانست جایگاه خود را در میان تیم رمزنگاری بلچلی پارک بدست آورد.

می توان گفت که این تفاوت های فردی هرکدام از ماست که باعث میشود وجود هر فردی نقش مهمی را برای تکمیل این دنیا داشته ایفا کند. ما با قبول نقص ها و کاستی هایمان و رها کردن آن ها قدم بزرگی را در راه شناخت خودمان بر می داریم. با پذیرفتن شکست هایمان راهی درخشان تر برای رسیدن به موفقیت می یابیم. با قبول اینکه “من برای خودم و اطرافیانم کافی هستم” از سرزنش خود دست برمی داریم. زیرا سرزنش و خودخوری بدون داشتن حتی یک نتیجه مثبت، باعث خدشه دار کردن استعداد ها و خلاقیت های درونی می شود. همان طور که گراهام مور در سخنرانی پس از برد جایزه اسکارش می گوید:”عجیب و متفاوت بمانید و وقتی که زمان شکوفایی شما رسید و شما روی این استیج ایستادید همین پیام را به دیگران منتقل کنید”

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خوش بینی و بدبینی

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که آشنایی با زندگی افراد موفق و ستاره های درخشان عرصه های مختلف هنری و علمی و … دارند به جای درستی آمدید! پیشنهاد آکادمی بازار سری سی دی های ستاره های موفق است. در بخش فیلم های آموزشی آکادمی بازار می توانید برنامه هایی بسیار مفید و کاربردی را در زمینه های متفاوت پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک یر کلیک کنید:

فیلم های آموزشی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی