همیشه تشنه موفقیت و پیشرفت باش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۴ آبان, ۱۴۰۰
همیشه تشنه موفقیت و پیشرفت باش

آیا با وجود تلاش‌های زیاد، پیشرفت نمی‌کنید؟ چگونه می‌توان تمایل به موفقیت و پیشرفت را در خود افزایش داد؟ بهای شادی در زندگی چیست؟ به نظر شما راز موفقیت چیست؟ چرا برخی از مردم دنیا موفق‌تر از دیگران هستند؟

چه چیزی باعث می‌شود افراد موفق متمایز از دیگر افراد جامعه شوند؟ پیش از آنکه راز موفقیت را بدانید، بهتر است با مفهوم موفقیت آشنا شوید. چرا که معنای موفقیت اهمیت بسیاری دارد. ممکن است درک موفقیت شما با افراد دیگر متفاوت باشد.

مهم‌ترین نکته در رسیدن به موفقیت این است که بهای موفقیت را بپردازید. باید در هر لحظه حاضر باشید تا چیزی را که اکنون هستید، برای چیزی که می‌خواهید باشید، فدا کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

موفقیت و پیشرفت

گرسنگی یعنی بیشتر خواستن! گرسنه بودن یعنی در درون خود بیشتر می‌خواهید و تمایل دارید تغییرات بزرگ‌تری برای پیشر‌فت ایجاد کنید. مثلا دوست دارید پدر و مادر بهتری باشید، انسان بهتری باشید یا کاری را بهتر و بیشتر انجام دهید تا ارضا شوید و پیشرفت کنید تا به موفقیت برسید.

همه انسان‌ها چنین گرسنگی‌ دارند. هیچکس نمی‌تواند بگوید: «اگر فلان ماشین را بخرم، دیگر هیچ چیز نمی‌خواهم!» زیرا وقتی به خواسته‌اش برسد، خواسته‌های بیشتری نمایان خواهند شد. این طبیعت انسان است و هرگز نباید آن را طمع نامید. پیشرفت نمی‌‌کنید اگر به متوسط بودن آلرژی ندارید!

اما یکسری از افراد هستند که در مراحل اولیه زندگی این گرسنگی را دارند، اما پس از مدتی آن را از دست می‌دهند. روی سخن این مقاله، بیشتر با این دسته از افراد است!

رکود شخصی مانعی برای پیشرفت

رکود شخصی مانعی برای پیشرفت

«رکود شخصی» زمانی رخ می‌دهد که فرد مانند همیشه سخت کار و تلاش می‌کند اما پیشرفت حاصل نمی‌شود و زمانی که پیشرفت در کار نباشد، دلیلی برای شادی نیز وجود نخواهد داشت. ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که انتظار داریم در هر لحظه شاد باشیم.

مجبور نیستیم آن را بدست آوریم؛ تنها راه آسان را انتخاب کرده و رشد می‌کنیم. اما زمانی که رکود شخصی اتفاق می‌افتد، احساس می‌کنیم مشکلی وجود دارد! گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشوید.

کاری که بیشتر افراد در زمان رسیدن به رکود شخصی انجام می‌دهند، این است که عصبانی می‌شوند، کنترل خود را از دست می‌دهند و عکس‌العمل‌های بی‌اساسی از خود نشان می‌دهند.

مثلا می‌گویند: «این ورزش واقعا احمقانه و وقت تلف کردن است!» یا «این رابطه از اول هم اشتباهی بوده!» اما حس تمایل و گرسنگی، ترس از شکست را از بین می‌برد. اشتیاق و علاقه خود را پیدا کنید، نسبت به آن گرسنه شوید و اقدام کنید. نقطه آغاز تمام دستاوردها اشتیاق است.

کلید موفقیت

زمانی که در مصاحبه‌ای از آنتونی رابینز پرسیده شد که کلید موفقیت چیست، پاسخ داد: «گرسنگی، تمایل زیاد و احساس رضایت پیدا نکردن!» او سپس ادامه می‌دهد: «اگر به ریچارد برانسون، تجارت بنی اف یا هر کسی که به بالاترین مراحل دست یافته توجه کنید، متوجه می‌شوید که هوش تفاوت اصلی، بارز و ارزشمند آن‌هاست.»

استاد احمد محمدی
جایگاه موفقیت ملکی نیست، بلکه اجاره‌ای است، برای ماندن در آن جایگاه هر روز باید بهای آن را که، تفکر مثبت و تلاش بی وقفه است را پرداخت کنیم.
استاد احمد محمدی

اما با این حال، شما می‌توانید افراد باهوش زیادی را پیدا کنید که نمی‌توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند! در اینجاست که «گرسنگی» و «تمایل» اهمیت می‌یابد. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

گرسنگی باید بی‌پایان باشد؛ گرسنگی برای یادگیری، گرسنگی برای رشد، گرسنگی برای خدمت رسانی، گرسنگی برای بخشش! بسیاری از افراد، گرسنه پول هستند اما وقتی به میزان معینی ثروت با دوره ثروت دست می‌یابند، متوقف می‌شوند.

ایرادی به یک چنین رفتاری وارد نیست اما هدف پول نیست! هدف کار و تجارت نیست! هدف، رشد شماست! زیرا هر یک از ما، یا رشد می‌کنیم یا می‌میریم؛ درست مانند یک گیاه. یک گیاه متوقف نمی‌شود؛ یا رشد می‌کند یا می‌میرد.

بهای شادی

بهای شادی

همواره از من سوال می‌پرسند که بهای شاد بودن چیست؟ و من تنها یک کلمه پاسخ می‌دهم: «پیشرفت!» پیشرفت منجر به شادی خواهد شد. زیرا دستیابی به هر هدفی، چه کوچک و چه بزرگ، تنها مدت محدودی به شما حس شادی و رضایت می‌دهد. چطور می‌توانم شادی را در زندگی تجربه کنم؟

پس از آن باید دنبال دلیل دیگری برای شادی باشید؛ پس باید رشد کنید. هر فرد، تعریف متفاوتی از موفقیت دارد اما به طور کلی موفقیت یعنی داشتن یک زندگی پر محتوا. یعنی یافتن چیزی که ارزش و اهمیت آن در زندگی، حتی از خودتان هم بیشتر است.

آن چیز می‌تواند خانواده شما باشد، جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ماموریتی که دارید یا هر چیز دیگری. در آن شرایط، شما فردی خوشبخت هستید. شما قطعا می‌توانید به موفقیت برسید.

موفقیت، تنها دستیابی به اهداف نیست، بلکه حس کامل بودن است و شما هرگز نمی‌توانید احساس کامل بودن داشته باشید، مگر آنکه رشد کنید و دستاوردهای متفاوتی داشته باشید.

موفقیت خود را بر اساس گفته‌های دیگران مشخص نکنید. آنچه خودتان در درون خودتان احساس می‌کنید را اساس موفقیت خود قرار دهید. اگر شما در درون خود تعریف درستی از موفقیت داشته باشید، زندگی شما رویای دیگران خواهد بود!

گرسنگی تان باید تداوم داشته باشد!

ویژگی مشترکی که میان همه افراد موفق و ثروتمند وجود دارد، این است که همگی آن‌ها گرسنه هستند. ممکن است کمی ساده به نظر بیاید، اما این مهم‌ترین عاملی است که در کیفیت زندگی افراد، تفاوت ایجاد می‌کند. صرفا داشتن احساس گرسنگی کافی نیست؛ بلکه این احساس باید تداوم داشته باشد.

گاهی اوقات، این احساس گرسنگی و اشتیاق، به دلایلی از بین می‌رود؛ به عنوان مثال کهولت سن. همانطور که گفتیم، هر فردی با احساس تمایل و اشتیاق و گرسنگی به دنیا می‌آید. بررسی نتایج و میزان پیشرفت یک اصل هدفمند در دستیابی به رویاها است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز موفقیت در کسب و کار و زندگی

تمایلی برای رشد، گسترش یافتن و کسب کردن در همه ما وجود دارد. اما ناامیدی‌هایی که در طول زندگی برایمان پیش می‌آید، باعث می‌شود شروع کنیم و عوامل خارجی را سرزنش کنیم.

اما اگر بتوانید در درون خود چیزی را پیدا کنید که باعث ایجاد تمایل و اشتیاقی مداوم در درون شما شود و هدفی بزرگ‌تر از خود را پیدا کنید، دیگر نیازی به انگیزه یا ترغیب شدن نخواهید داشت.

برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت در زندگی باید راهنمایی داشته باشید. بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» می‌تواند راهگشای شما در مسیر موفقیت باشد، تا هر روز یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

2/5 - (10 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
    رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
    باید در راه رسیدن به اهدافمون تداوم داشته باشیم

    1. سلام کاویان عزیز
      از اینکه از کیفیت فیلم راضی نبودید، عذر میخوایم. کیفیت بخاطر قدیمی بودن فیلم گرفته شده است.
      شما میتونید از مقاله های مرتبط و ویدیوهای دیگر آکادمی بازار استفاده کنید.
      من به شما مقاله ی “راهکار های طلایی هدف گذاری برای دستیابی به موفقیت” معرفی می کنم.
      همچنین شما میتونید جواب سوالتون رو از مقاله های ما دریافت کنید و یا از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت جواب شما رو خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی