۷ نکته برای داشتن زندگی شاد و موفق

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ شهریور, ۱۴۰۱
۷ نکته برای داشتن زندگی شاد و موفق

موفقیت را در چه چیزی می‌بینید؟ چگونه می‌توانیم زندگی موفق و شادی داشته باشیم؟ عادات افراد موفق که سبب رسیدن آن‌ها به این جایگاه شده کدام‌اند؟ معنای موفقیت اهمیت بسیاری دارد. ممکن است درک موفقیت شما با افراد دیگر متفاوت باشد. برای مثال ممکن است شما موفقیت را در خوشحالی و دوست‌تان موفقیت را در ثروت ببیند.

هنگامی‌که مشکلی حل می‌شود، به هدفی می‎‌رسید و عشق در زندگی‌تان جاری می‌شود برای مدتی ذهن آرام است و هیچ خبری از بیقراری و افکار دائمی نیست. وقتی چیزی برای متوقف کردن در ذهن وجود ندارد در این لحظه هست که شادی در درون شما نمایان می‌شود.

شادی، خریدنی نیست. شادی را باید خودمان در درون خودمان ایجاد کنیم. شادی از لایه‌های درونی وجود ما بیرون می‌آید. نمی‌توان شاد بودن را فیلم بازی کرد. شاد بودن، انتخاب شماست، تصمیم‌ بگیرید که از همین امروز و هر روزی که سپری می‌کنید لذت ببرید، تا بتوانید یک سال پربرکت، همراه با کامیابی و موفقیت داشته باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

موفقیت و شادی در زندگی

همه دوست دارند زندگی شاد و موفق‌ داشته باشند تا همیشه احساس خوبی درون خود بیابند. در حقیقت هرکسی می‌تواند به اندازه خواسته خود شادی و موفقیت را داشته باشد و نیازی نیست فردی خوش شانس یا خارق‌العاده‌ای باشید.

اگر به زندگی تمام افراد موفق همچون بیل گیتس، استیو جابز، مایکل جردن، لیونل مسی و دیگران نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که همه آنان یک روش برای موفقیت را درپیش گرفته‌اند.

افراد موفق گذشته متفاوتی داشتند. برخی از آنان پیش از موفقیت در فقر زندگی می‌کردند؛ برخی از دانشگاه اخراج شدند و برخی دیگر در یادگیری مشکل داشتند.

با این حال، با وجود تمام مشکلاتی که در زندگی این افراد موفق بود، به زندگی خود ادامه دادند و مسیر اهداف خود را با موفقیت پیمودند.

اگر این افراد موفق شدند، چرا شما موفق نشوید؟ داشتند یک زندگی شاد و موفق به معنای داشتن یک اتومبیل گران قیمت و خانه بزرگ نیست. شادی و موفقیت درون هر فردی شکل می‌گیرد.

۱. برای موفقیت خودتان را دوست بدارید

برای موفقیت خودتان را دوست بدارید

خودت را دوست داشته باش. دوست داشتن خودتان با خودخواهی فرق می‌کند. به بیان دیگر اگر خودتان را دوست داشته باشید کمتر نگران قضاوت و حرف‌های دیگر می‌شوید و بیشتر به خودتان اهمیت می‌دهید.

افراد موفق به این‌که دیگران چه فکری درباره آنان می‌کنند اهمیت نمی‌دهند. برای مثال استیو جابز همچون یک هیپی زندگی ساده‌ای داشت و به روش خود زندگی می‌کرد. برای او قضاوت مردم اهمیتی نداشت و به زندگی خود ادامه می‌داد.

توماس ادیسون پیش از اختراع مهم خود، بیش از ۱۰۰۰۰ بار در کار خود شکست خورد. اما هیچ‌گاه به حرف‌های دیگران درباره شکست‌هایش اهمیت نداد.

او می‌دانست که چه چیزی می‌خواهد. بنابراین به آزمایشات خود ادامه داد. از همین رو با اختراعش دنیا را تغییر داد. به همین دلیل افراد موفق متمایز از دیگران هستند. اگر آنان به قضاوت دیگران اهمیت می‌دادند هیچگاه موفق نمی‌شدند.

از همین امروز سعی کنید خودتان را بیشتر دوست بدارید. به روش خودتان زندگی کنید و بهترین خودتان باشید. ارزش قائل شدن برای خودتان را شروع کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود.

شما مجبور نیستید همچون افراد دیگر زندگی کنید. شما مجبور نیستید بنا به خواسته دیگران زندگی کنید. شما خودتان هستید و باید همان که هستید را دوست بدارید.

۲. ساده زیست باشید تا موفق شوید

اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید، ساده زیستی را تمرین کنید. به بیان دیگر به زندگی لوکس و مادی وابسته نباشید.

اکثر مردم به اشتباه فکر می‌کنند خوشحالی و موفقیت در ثروت، اتومبیل گران و خانه ویلایی خلاصه می‌شود. غافل از اینکه شادی و موفقیت در پول یافت نمی‌شود.

حتی با داشتن یک زندگی ساده می‌توانید فردی شاد و موفق باشید. چرا که شادی از درون است و نه از مادیات. به دست آوردن ثروت تنها به معنای رسیدن به پول نیست.

پول و دوره ثروت نمی‌تواند سطح موفقیت شما را تعریف کند. افرادی در زندگی خود موفق شدند که به خواسته دیگران توجه کردند و ساده زیستی را ترجیح دادند. پول و ثروت باعث موفقیت این افراد نشد. اگر فردی صاحب یک اتومبیل گران قیمت است، به معنای موفقیت او نیست.

۳. به سلامت جسم و ذهن خود توجه کنید

به سلامت جسم و ذهن خود توجه کنید

بزرگترین ثروت هر فردی سلامتی است. اگر فرد سالمی نباشید، نمی‌توانید از زندگی خود لذت ببرید. در صورتی می‌توانید از زندگی خود به طور کامل لذت ببرید که به سلامت جسم و ذهن خود اهمیت دهید.

پیش از هر چیز عادات بد زندگی خود، همچون سیگار کشیدن و خوردن فست فود را ترک کنید. زمانی را به منظور ورزش و مطالعه تعیین کنید. سلامت ذهن و جسم هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. با انجام تمرینات ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید.

اکثر افراد موفق، همچون میشل اوباما، صبح زود بیدار می‌شوند و علاوه بر ورزش به مدیتیشن و مطالعه می‌پردازند. به سلامتی خود اهمیت زیادی قائل شوید. به مقدار کافی بخوابید، ورزش کنید و غذای سالم بخورید. این گونه سبک زندگی باعث می‌شود که انرژی بالایی به منظور پیشرفت و موفقیت داشته باشید.

۴. اهداف معنادار تعیین کنید

هرگاه حرف از تعیین هدف می‌شود، اکثر مردم به اهداف مادی فکر می‌کنند. این اهداف خوب هستند، به شرطی که معنادار باشند.

استاد احمد محمدی
اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند، که عموم افراد ناباورانه از آن‌ها چشم پوشی می‌کنند.
استاد احمد محمدی

اگر اهداف شما معنادار نباشند، در ادامه مسیر خسته می‌شوید و به راه خود ادامه نمی‌دهید. به همین خاطر اهداف همچون سوخت برای انسان است که او را به سوی خواسته‌اش می‌رساند. سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهداف‌تان تسلیم نشوید.

اهداف مهمی که برای‌تان ارزش دارد را در نظر بگیرید. آیا این اهداف به زندگی شما معنا می‌بخشند؟ آیا باعث شادی و موفقیت شما می‌شوند؟

اگر پاسخ شما به سوالات مثبت بود، بنابراین اهداف دیگر را حذف کنید و انرژی خود را هدر ندهید و تنها روی اهداف معنادار خود تمرکز کنید.

۵. برای موفقیت مثبت اندیش باشید

برای موفقیت مثبت اندیش باشید

یکی از نکات شاد و موفق بودن مثبت اندیشی است. به جای آنکه به این فکر کنید زندگی چقدر سخت است، به این فکر کنید که تمام دنیا در تلاش کمک و حمایت شما است.

حتی اگر از کار خود اخراج شدید به این فکر کنید که ممکن است چه فرصت‌هایی در انتظار شما باشد. شاید یک شغل خوب پیدا کردید که واقعا به آن علاقه دارید و موفق‌تر می‌شوید. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

افراد موفق همیشه مثبت اندیش هستنید. چرا که همیشه انتظار موفقیت بیشتر و اتفاقات خوب را دارند. این افراد همیشه نگاه مثبت به آینده دارند. آنان به رویا و خودشان باور دارند.

بنابراین اگر مسئله‌ای خارج از کنترل شما بود، آرامش خود را حفظ کنید. ایمان داشته باشید که هر اتفاقی یک دلیل و حکمتی دارد. همیشه به نیمه پر لیوان نگاه کنید تا آینده روشنی داشته باشید.

۶. در لحظه زندگی کنید

بیاموزید که در لحظه زندگی کنید. اگر در تعطیلات با خانواده هستید، نگران کارتان نباشید. اگر مشغول کار هستید به موضوعات دیگر فکر نکنید. افراد خوشحال همیشه در لحظه زندگی می‌کنند. آنان نه برای گذشته خود غمگین هستند و نه نگران آینده نادیده خود هستند.

همیشه مشکلاتی هستند که نمی‌توانیم به سرعت حل کنیم. از همین رو نگران و مضطرب می‌شویم. اما ما تسلطی بر آینده نداریم و برخی مسائل از کنترل ما خارج‌اند. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

آیا نگرانی باعث حل مشکلات می‌شود؟ خیر. با این کار تنها ذهن خود را درگیر می‌کنید و لحظه اکنون را از دست می‌دهید. همیشه به یاد داشته باشید که شادی و لذت از زندگی، حضور در لحظه اکنون است. دیروز به تاریخ پیوست. فردا یک راز است. امروز یک هدیه است.

۷. بیشتر فعالیت کنید

بیشتر فعالیت کنید

افراد شاد و موفق فعالیت زیادی دارند. آنان همیشه در حرکت هستند و منتظر نمی‌مانند. آن‌ها برای خواسته‌های‌ خود تلاش می‌کنند و آن را بدست می‌آورند. اگر می‌خواهید فردی موفق باشید، اما بیشتر ساعات روز خود را صرف فضای مجازی می‌کنید، چیزی بدست نمی‌آورید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز موفقیت در سال 2020

با این حال اگر بیشتر وقت خود را صرف اهداف‌تان کنید، احساس شادی و رضایت می‌کنید. به همین دلیل فعالیت ما نه تنها باعث موفقیت، بلکه باعث شادی می‌شود. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

چگونه می‌شود بدون فعالیت به موفقیت دست یافت؟ تمام افراد موفق با تلاش و فعالیت به خواسته و رویای خود رسیدند. فعالیت و سخت کوشی باعث شادی شما می‌شود. چرا که اگر چیزی را بدون تلاش بدست آورید، پس از مدت کوتاهی اشتیاق خود را از دست می‌دهید و برایتان بی‌ارزش می‌شود.

برای داشتن زندگی شاد و موفق باید مانند افراد موفق رفتار کنید. می‌توانید برای الگوبرداری از این افراد از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» کمک بگیرید. با استفاده از این بسته آموزشی به موفقیت چشم‌گیری خواهید رسید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی