مقالاتموفقیت / انگیزشی

نقل‌ قول‌ هایی از کتاب آرامش درونی در زندگی روزمره

آرامش درونی حالتی از آرامش ذهنی و عاطفی است که شما می‌توانید آن را افزایش دهید. در این حالت شما آرامش، شادی و رهایی را تجربه می‌کنید. آرامش ذهن در دسترس همگان است. شاید زندگی پرمشغله‌ای دارید، شغل سختی دارید و خانواده‌تان را باید تأمین کنید در هر صورت شما می‌توانید از آرامش درون بهره ببرید.

عبارات زیر در مقدمۀ کتاب “آرامش درونی در زندگی روزمره” آمده است:

” این کتاب در قالب گفتگوی بین استاد و شاگرد نوشته شده است. این قالب پرسش و پاسخ به گونه‌ای است که گویی خوانندگان کتاب در محضر استاد قرار دارند و به پاسخ سئوال‌هایشان می‌رسند. مطالعۀ پندها و دنبال کردن رهنمودها در این کتاب، تفاوت چشمگیری در زندگی‌تان به وجود می‌آورد. با خواندن این کتاب قادر خواهید شد تا ذهنتان را از نگرانی‌ها، استرس و افکار منفی رها سازید و در شرایط مختلف زندگی آرامش و متانت خود را حفظ کنید.” در ادامه نقل‌قول‌هایی از کتاب «آرامش درونی در زندگی روزمره» نوشتۀ رِمِزساسون را می‌خوانیم:

  1. آرامش ذهن در دسترس همگان است صرف‌نظر از جایی که زندگی می‌کنید و کاری که انجام می‌دهید.
  2. آرامش ذهن منوط به شرایط و موقعیت خاصی نیست. بلکه حق ویژۀ هر کسی است و صرفاً مختص یوگی‌ها و راهبانی که در آشرام یا صومعه زندگی می‌کنند، نیست.
  3. آرامش ذهن حواس پنجگانه را تقویت می‌کند، ذهن و هیجانات را آرام می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا به راحتی بر فعالیت‌های بدنی و ذهنی تمرکز کنید.
  4. وقتی آرامش ذهن وجود دارد، هیجانات آرام هستند و بنابراین خشم، عصبی بودن و کم‌حوصله بودن ناپدید می‌شود و زندگی درخشان‌تر به نظر می‌رسد.
  5. حتی اگر در محل کار تحت فشار هستید، باید فرصتی را برای استراحت خود قرار دهید. زیرا خستگی مفرط به سلامت شما آسیب می‌زند، شما را کم‌حوصله می‌کند و بازده کاریتان را کاهش می‌دهد.
  6. هنگام صحبت کردن سعی کنید به جای استفاده از کلمات بی‌ارزش و منفی از کلمات الهام‌بخش و تشویق‌کننده و مثبت استفاده کنید.
  7. شما می‌توانید یاد بگیرید که با آرامش قصۀ دردناک زندگی افراد را گوش دهید بدون اینکه هیچ استرس و تنشی داشته باشید و بدون اینکه از نظر عاطفی آشفته شوید.
  8. آرامش ذهن شما را قادر می‌سازد که با آرامش، بدون ترس و به طور کارآمد کار، زندگی و ارتباطتان را اداره کنید. آرامش کیفیت زندگی درونی و بیرونی شما را نیز بهتر می‌کند.
  9. شادی مُسرّی و آرامش‌بخش است. بنابراین تلاش کنید تا با انسان‌های شاد و خوش‌بین معاشرت کنید.
  10. اگر بتوانید به دیگران کمک کنید عالی است اما گوش دادن صحبت‌های جزئی که باعث غمگین شدن شما می‌شود و آرامش ذهنی‌تان را از بین می‌برد، نیازی نیست.
  11. وقتی افکار منفی، نگرانی و استرس‌ها از بین می‌رود، آرامش و شادی به وجود می‌آید.
  12. مرور کردن حوادث گذشته در ذهنتان یا نگرانی درمورد آینده، جلویِ زندگی کردن و لذت بردن از لحظۀ حال را می‌گیرد.
  13. اگر توجهتان را به سوی آنچه که انجام می‌دهید، معطوف سازید، ذهنتان آرام می‌شود.
  14. اگر خواهان آرامش درونی هستید، باید از احساسات منفی ناشی از رفتار اشتباه دیگران رها شوید.
  15. ماندن و به یاد آوردن اشتباهات گذشته، شما را اسیر گذشته می‌کند.
  16. اگر قادر به بخشیدن دیگران نیستید، نشان از آن است که در گذشته مانده‌اید و در سرتان اشتباهات، آسیب‌ها و تجارب بد را مرور می‌کنید. این شبیه تماشای چندین بارۀ فیلم بد و وحشتناک است.
  17. فردی با ذهن آرام نگرانی‌ها، افکار منفی‌ و بیقراری‌های ذهنی کمتری را تجربه می‌کند.

در این مقاله نقل قول های در مورد آرامش درونی فواید آن و مضرات نداشتن آن برایتان آورده ایم. آرامش درونی عاملی است که به ذهن ما فرصتی را برای مرتب کردن خودش می دهد. ذهن آشفته و به هم ریخته مجالی برای شکوفایی و طرح ایده های جدید ندارد. آرامش درونی قادر است طوفان های درونی مارا آرام سازد و سپری در مقابل آشفتگی های بیرونی نیز باشد.

 آکادمی بازار  محلی است که راهکار هایی را برای دستیابی به آرامش درونی و کنترل ذهن به شما ارائه می دهد؛ همچنین با آموزش دیگر مهارت های مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت شما را در راه دستیابی به اهدافتان نیز کمک خواهد کرد. اگر مایل به همراهی ما هستید برای قدم اول می توانید روی لینک زیر کلیک کرده و در سمینار بزرگ موفقیت شرکت کنید :

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

چگونه به مرخصی ذهنی برویم؟
بخوانید
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن