دکتر احمد محمدی در مورد پیشگیری از پشیمانی مشتریان (اصل وفادارسازی) صحبت میکنند.
همه ما هیجان خرید را تجربه کرده ایم. حالا چه ماشین جدیدی باشد چه یک جفت کفش! دانستن این موضوع که شما کالایی دارید که خوشحالتان می کند، منجر به احساسات مثبتی در شما می شود. ا
حتمالاً فروکش کردن این احساسات بعد از خرید را هم تجربه نموده، و گفته اید «واقعا من باید این خرید را انجام می دادم؟!!»
این حس اثر منفی روی وفادار بودن مشتری به یک برند دارد. بنابراین نیاز است که کاری کنیم حتی بعد از خرید هم محصول یا خدمات ارائه شده به مشتری در ذهن وی نصب و حک شود، یعنی حتی بعد از مدتها، که از خرید مشتری می گذرد، همچنان آنان حس خوب و مثبت را نسبت به آن محصول و خدمت داشته باشند و در صورت نیاز دوباره به آن خدمات و محصول ، مجدداً به شما مراجعه کنند و نسبت به برند شخصی و محصول شما وفادار بمانند (Brand Loyalty).
به گفته فیلیپ کاترتلر «یک مشتری راضی نهایتاً دوباره از شما خرید خواهد کرد، اما یک مشتری خیلی راضی علاوه بر خرید مجدد، شما را به دیگران نیز توصیه می کند!!!
در بخش ویدئوهای آموزشی دکتر احمد محمدی میتوانید ویدئوهای دیگری با موضوع نردبان موفقیت، قانون کمی تلاش بیشتر افراد موفق، نقش آمیگدال ها (بادامه مغز) در فروش و ویدئوهای آموزشی بیشتر را مشاهده کنید.
بنابراین تاکنون متوجه شده اید که یک مشتری وفادار به صورت کاملاً خودجوش کار تبلیغات را برای شما انجام می دهد! و مشخصاً زمانی که از محصول و خدمات، شخصی غیر از خود فروشنده تعریف و تمجید کند، اثر بسیار بیشتری خواهد داشت.
بنابراین نباید اجازه دهیم که مشتری، از خدمات یا محصولات ما پشیمان شوند و به آنان بخاطر خریدشان حس گناه دست دهد. برای جلوگیری از این امر، باید به هنگام فروش و بعد از آن یک سری موارد رعایت شود.
برای مثال به هنگام فروش و ارائه محصول باید سعی شود اطلاعاتی صحیح و کاملی به خریدار داده شود و صادقانه محصول را متناسب با نیاز مشتری به وی توضیح داد.
بعد از فروش هم باید به موضوع under promise – over delivery توجه کرد. یعنی باید بعد از تحویل محصول هم خدمات پس از فروش را طبق قول ها و تعهدات خود به هنگام فروش، انجام دهید.
جناب احمد محمدی در ویدئوی فوق، با عنوان نصب محصول در ذهن محصول، راه های وفادار سازی مشتری و جلوگیری از پشیمانی مشتری را به صورتی مختصر و مفید شرح خواهند داد. خواهشمندم برای واضح تر شدن مطالب، این ویدئو را ملاحظه بفرمایید.
دغدغه ی بسیاری از شرکت ها و فروشندگان، افزایش بازدهی و میزان فروش و همچنین کسب سودهای بسیار است. به این منظور روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد، که فروشندگان و شرکت ها باید در فرایند فروش خود آنان را رعایت نمایند. یکی از این نکات و تکنیک های مهم در این زمینه، وفادار سازی مشتریان است. اینکه مشتری از خرید خود راضی باشد و حتی آن محصول یا خدمت را به سایرین هم پیشنهاد دهد، دستاورد بزرگی است که تنها با دانستن چند نکته و رعایت آن می توان به آن دست یافت. می توانید با شرکت در سمینار موفقیت، از استاد احمد محمدی این نکات و تکنیک ها و همچنین سایر ابزارهای موفقیت را بیاموزید و به کار برید تا علاوه بر موفقیت شغلی در تمام زندگی خود موفقیت گردید.
سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی