موفقیت با یک گام به جلو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

برای موفقیت باید به جلو حرکت کنیم. اما چگونه؟ چطور می‌توان در برابر موانع موفقیت ایستاد و رو به جلو حرکت کرد؟ چه کسی می‌تواند مربی ما در این راه پر پیچ و خم باشد؟

 

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رمز موفقیت در کلام بزرگان

در ذکر احوالات ابوسعید ابوالخیر، عارف ایرانی و نامدار قرن پنجم هجری قمری، آورده‌اند که روزی، وی قصد سخنرانی برای رمز موفقیت و افراد موفق در مسجدی داشت. مردم شهر که شیفته سخنان و رفتار ابوسعید بودند در مسجد جمع شدند، به‌طوری‌که عده‌ای پشت در مسجد ایستاده بودند و نمی‌توانستند وارد شوند.

خادم مسجد برای اینکه همه داخل شوند، بلند فریاد زد: هرکس هر جا ایستاده یک قدم برود جلو؛ ابوسعید به منبر رسید و گفت: امروز من کلامی‌ برای گفتن به شما ندارم؛ همه آنچه را که من می­‌خواستم به شما بگویم؛ این مرد گفت.

درس موفقیت

حقیقتا این جمله یکی از مهم‌­ترین درس‌های موفقیت در زندگی است. ما همیشه فکر می‌کنیم که برای شاد بودن یا موفق بودن یا بهتر زندگی کردن، نیازمند تغییر شرایط اطراف‌مان هستیم، امری که در نود و نه درصد مواقع در حیطه اختیارات ما نیست.

استاد احمد محمدی
اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند، که عموم افراد ناباورانه از آن‌ها چشم پوشی می‌کنند.
استاد احمد محمدی

مهم­‌تر از سادگی درسی که ابوسعید به ما می‌دهد، عملی و ممکن بودن آن است. همه ما می‌توانیم تنها یک گام از موقعیتی که در آن قرار داریم، فراتر برویم. یک گام به جلو رفتن، همیشه ممکن است و مثل یک شیرجه بزرگ نیست که به ریسک­ پذیری یا مهیا کردن شرایط برای فرود بعد از شیرجه احتیاج داشته باشد.

تغییرات بزرگ برای موفقیت

سنگ بزرگ علامت نزدن است؛ این ضرب المثل نیز به خوبی نشان می‌دهد که ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی چقدر می‌تواند دشوار و ناممکن باشد.

نکته‌ای که ابوسعید بر آن تکیه دارد، یادآور همان آهسته و پیوسته رفتنی است که بارها در ادبیات فارسی به آن اشاره شده است.

یک گام به جلو رفتن در همه ابعاد زندگی ما قابل اجراست. مهم نیست که شما یک هدف کاملا دنیایی و مادی را دنبال می‌کند یا اینکه به دنبال تعالی روحی و صیقل درون‌تان هستید؛ مهم این است که شما می‌توانید برای بهتر شدن همه امورات زندگی‌تان یک گام به جلو بردارید و موفق شوید.

اگر به موفق شدن می‌اندیشید

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
(نقاط قوت = موفقیت)

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که اگر درس خوانده یا نخوانده بودیم، اگر ازدواج کرده یا نکرده بودیم؛ اگر مهاجرت کرده یا نکرده بودیم.

اگر بچه داشتیم یا نداشتیم -دقت کنید که عکس تمامی‌ این افعال نیز صادق است- اگر شغل خوبی داشتیم، اگر دوست خوبی داشتیم، اگر زیبا بودیم و هزاران اگر دیگر، می‌توانستیم به تمامی ‌یا بخشی از رویاهای‌مان دست یابیم.

درس امروز ابوسعید این است که مهم نیست کجا ایستاده‌­ای و چه کرده‌­ای، یعنی مهم نیست چه چیز را داری یا نداری؛ مهم این است که تنها یک گام از همان نقطه‌ای که ایستاده‌ای، جلوتر بروی.

موفقیت با گام به جلو

یک گام به جلو رفتن غیر از اینکه بسیار راحت­‌تر از پریدن است، تماما به خود شما بستگی دارد.

مقصودم این است که مثلا اگر به دنبال شغل مورد علاقه­‌تان با حقوق خوب هستید، اما موفق به پیدا کردن آن نشده‌­اید؛ همیشه دو راه پیش روی شماست:

راه اول

چون سرخورده و عصبی هستید؛ به طور کل در وضعیت انفعال و ناامیدی قرار بگیرید و دائما با عصبانیت یا ناله برای اطرافیان‌تان درباره بیکاری و وضع نابه­ سامان مملکت سخن بگویید.

باوجودی که با تمام شکایت‌های شما از وضع موجود و خشم و عصبانیت‌تان از بیکاری موافقم اما باید بگویم که این راهش نیست!

راه دوم

مهم نیست که شغلی را که می‌خواستید پیدا نکردید، کمی‌ از استاندارد‌های‌ خود کوتاه بیایید و به سراغ شغلی بروید که از نظرتان کامل نیست ولی می‌توانید آن را درست انجام بدهید.

به خودتان بگویید که این وضعیت دائمی‌ نیست و همیشه می‌توان آن را تغییر داد. مهم این است که در صورت انتخاب راه دوم، شما از وضعیت منفعل به وضعیت فعال تغییر موقعیت داده­‌اید و این عالی است.

با این انتخاب، کمتر به اینکه در انتخاب شغل مورد علاقه‌تان سرخورده شده‌اید، می‌اندیشید و بیشتر وقت‌تان صرف شغل جدیدتان خواهد شد.

مربی خودتان باشید

یک گام به جلو رفتن همچنین به شما کمک می‌کند که خودتان مربی موفقیت خودتان باشید. گاهی ما در اطراف‌مان یک بزرگ‌تر آگاه یا معلمی‌ دلسوز نداریم که بتواند راه درست را به ما نشان بدهد؛ لذا همین که خودمان بتوانیم، خودمان را به پیشرفت تشویق کنیم، بسیار مهم و ضروری است.

در جهان امروز که همه چیز با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر و پیشرفت است، باید انفعال و ایستایی را کنار بگذاریم و اگر قادر به همراه شدن با سرعت تغییرات اطراف‌مان نیستیم یا شرایط تغییر محیط‌مان را نداریم.

خودمان تنها یک گام به جلو برای موفق شدن برداریم و شرایط‌مان را تنها به اندازه یک گام تغییر دهیم. مطمئن باشید این تغییر نهایتا منجر به موفقیت خواهد شد.

تغییر برای موفقیت

هر یک گام در هر روز، منجر به یک پرش بزرگ در چند ماه و یک شیرجه عمیق در چند سال خواهد شد. به یاد داشته باشید که تنها خودمان قادر به تغییر وضعیت خودمان هستیم، تا زمانی که شما برای یک تغییر آماده نباشید؛ هیچکس نمی‌تواند شرایط شما را تغییر دهد.

یک گام به جلو روش تضمینی ماست، با خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتری!

برای ما بنویسید که کجا ایستاده­‌اید و برای موفقیت در گام بعدی چه خواهید کرد؟

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی