موانع موجود بر سر راه دستیابی به احساس رضایت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

دستیابی به احساس رضایت دغدغه بسیاری از ماست. همانطور که می دانید همه ی انسان ها در جهان علاقه دارند که قهرمان بشوند و یا خیلی از افراد گمان می کنند که موجودی منحصر به فرد با استعدادهایی خاص هستند. همیشه به یاد داشته باشید که برای داشتن احساس رضایت نسبت به خودتان باید هماهنگی کاملی را بین دنیای درونی و بیرونی‌تان یعنی بین روح و جسمتان، بین افکار و اعمال، بین خودتان به تنهائی و خودتان با دیگران ایجاد و حفظ کنید. همه ما قبول داریم که دنیای درونی‌ مان بر عملی که در دنیای بیرونی‌ مان انجام می‌دهیم تأثیر زیادی دارد. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند که درباره چگونگی دستیابی به هماهنگی درونی، تعمق و تفکر کنید که مهمترین عوامل براd دستیابی به احساس رضایت از درون شما نشات می گیرد. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با چند مانع بر سر راه رسیدن به احساس رضایت آشنا کنیم.

گاهی ما طلای وجودی خود را در اختیار دیگران قرار می دهیم

این بدان معناست که وقتی شما می خواهید به خرید بروید و دوست خود را با خود می برید  یعنی این که طلای اقتدار خود را به دست او داده اید. یعنی زمانی که آن فرد تایید کند شما خرید را انجام می دهید اما اگر تایید نکند شما آن جنس را کنار می گذارید حتی اگر خودتان خوشتان آمده باشد. اکثر ما اینگونه ایم زمانی که مورد تشویق و تحسین دیگران قرار می گیریم بسیار خوشحال می شویم و احساس رضایت از خود می کنیم اما اگر زمانی کاری انجام دهیدم و از نظر خودمان بسیار خوب و به جا بوده باشد ولی مورد تایید دیگران قرار نگرفته باشد، به یک باره نارضایتی تمام وجود ما را فرا می گیرد. این به معنی سپردن طلای وجودی خودمان به دیگران است.

احساس رضایت

تحقیقات نشان داده است این اتفاق که دائما منتظر تایید دیگران هستیم یکی از دلایلش این است که والدین ما در زمان کودکی دائما به ما گفته اند که اگر این کار را انجم بدهی دوستت داریم و اگر انجام ندهی دوستت نداریم، در عالم کودکی اگر مادرمان به خاطر کاری به ما کم محلی می کرد و یا می گفت دوستت ندارم برای ما خیلی گران تمام می شد. این حس بعد از سالیان سال در ما باقی می ماند به گونه ای که با هربار تایید نشدن از طرف دیگران آن را تجربه می کنیم. هنوز هم بسیاری از ما فکر می کنیم که باید به دنبال تایید دیگران بدوییم.

کشف نکردن یگانگی خود و به دنبال تایید دیگران رفتن

هدف ما این است تا در این مقاله به شما بگوییم چگونه می توانید به سمت کشف یگانگی خودتان بروید و استعدادهای خود را بدون نیاز تایید دیگران ابراز کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه به رضایت شغلی برسیم؟

یونگ معتقد است مهم ترین دلیل زیستن آدم ها رسیدن به فردیت است و نقطه آرام بخش زندگی زمانی است که شما به فردیت خودتان رسیده باشید. ازنظر او کسی که به فردیت رسیده باشد در بهشت زندگی می کند. منظور یونگ از بهشت جایی است که شما در آن احساس امنیت می کنید. ممکن است بپرسید چه زمانی احساس امنیت میکنیم؟ پاسخ این است: زمانی که بفهمیم ما می توانیم از توانایی های درونی خود برای حل مشکلات بیرونی استفاده کنیم.

ترس از آینده

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید پس ترس از آینده چیست؟

ترس از آینده این است که یک سری از اتفاقات برای شما می افتد که شما حریفشان نمی شوید تا آن ها را حل کنید و آنها شما را به فرد نادان و ناتوان قدیمی تبدیل می کنند. دلیل این احساسات این است که همواره این حس به ما منتقل شده است که ما به تنهایی برای زندگی کردن کافی نیستیم و ما همیشه به دنبال چیزی هستیم که به ما وزن بدهد مانند پول تا بتوانیم به وسیله آن قدرتمند بشویم. اما ممکن است طلا یا خانه ای که بر روی آن سرمایه گذاری کرده ایم رکود کند در این شرایط دوباره نا امنی تمام وجود ما را در برمی گیرد. اکثر افراد برای اینکه در شرایط نا امنی قرار نگیرند باج می دهند. شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که به دلیل ترس از تنهایی تمام درخواست های افراد اطراف خود را قبول می کنند اما قافل از اینکه آن ها همین الان هم تنها هستند.

ما برای خوشحال بودن نیاز به این داریم که نسبت به آنچه که داریم و نداریم احساس رضایت کنیم. مهم نیست چه قدر داریم، مهم این است که چه قدر لذت می بریم و چقدر از داشته های خود راضی هستیم. احساس رضایت از زندگی یکی از ارکان مهم برای داشتن حس خوشبختی است. همه ی ما باید مهارت های لازم برای داشتن احساس رضایت از زندگی شخصی و کاری را فرا بگیریم. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند که از محصولات مفید و کاربردی معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید و مهارت های لازم برای دستیابی به توسعه فردی را یاد بگیرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی