ذهن قدرتمندمقالات

معرفی 7 روشی که شما را به فردی خوش بین تبدیل می کند

زندگی همه افراد فراز و نشیب هایی دارد. قطعا در میان روزهایی که زندگی وفق مراد شما بوده است، طعم تلخ اتفاقات نا امید کننده را هم چشیده‌ اید. اما آیا هنگام رو به رو شدن با سختی‌ ها، نیمه‌ ی پر لیوان را هم می‌ بینید یا مدام به نیمه‌ ی خالی لیوان توجه می‌کنید؟ با پاسخ دادن به این سؤال مشخص می‌شود چقدر در زندگی روزمره‌ خود خوش بین یا بدبین هستید. اگر در پاسخ، شجاعانه اعتراف کردید که قسمت قابل توجهی از نگرش‌ شما در زندگی به بدبینی آلوده است، حتما احتیاج دارید با مطالعه‌ ی راهکارهایی عینک بدبینی را از چشمتان بردارید و تلاش کنید که خوش بین شوید. با آکادمی بازار همراه باشید تا با معرفی راهکارهایی یاد بگیرید که چگونه خوش بین بودن را چاشنی زندگی خود کنید.

1. قدردانی کردن

اگر دوست دارید در همه حال مثبت بمانید یاد بگیرید که سپاسگزار باشید. کسانی که سپاسگزار هستند تقریباً همیشه خوش بینند به این علت که برای آنچه که دارند  قدردان‌ هستند. آن‌ ها از این واقعیت قدردانی می‌کنند که می‌توانند بدون درد نفس بکشند، می‌توانند غذا بخورند، کسانی هستند که آن‌ها را دوست دارند و امکان اندیشیدن و رشد دارند.

سپاسگزار نبودن، منشا بسیاری از مشکلات در دنیا است. اگر مردم قدردان دارایی‌ های خود بودند، هیچکس دزدی نمی‌کرد، اگر مردم نسبت به همسرشان سپاسگزار بودند، هیچکس خیانت نمی‌کرد. اگر حس ناراحتی و بدبختی داشته باشید، خوش بین بودن بسیار دشوار می‌شود و حس ناراحتی و بدبختی از قدردان نبودن به وجود می آید.

خوش بینی

2. خودتان را از بدبینی دور کنید

می‌گویند بهترین راه برای کشف یک دروغ‌ گو این است که به جای پیدا کردن نشانه‌ های دورغ در کلام او به دنبال علائم حقیقت در سخن او باشید. در هنگام خوش بینی ، این رویکرد مشابه عقب رو به جلو را پیش بگیرید. به جای اینکه همیشه تلاش کنید که خوش بین باشید، خود را از یک فاکتور منفی دور کنید. شان استفنسون و تونی رابینز هر دو می‌گویند که وقتی موفق شدند با تاریک‌ ترین روزهای زندگی‌ خود مقابله کنند که به خود اجازه‌ ی احساس ناراحتی و منفی بودن را دادند، ولی اجازه ندادند که در این موقعیت باقی بمانند.

3. از خود بپرسید از هر اتفاق چه چیزی یاد گرفتید

خود را از یک فاکتور منفی بیرون کشیدن بسیار سخت است. شما ممکن است انرژی لبخند مصنوعی زدن و یا نگاه کردن به جنبه مثبت ماجرا را نداشته باشید. در صورتی که این کار درباره شما صدق می‌کند، باید درمورد شرایطی که در آن هستید فکر کنید و از خود سوال کنید از رویداد اخیر چه چیزی یاد گرفتید. چیزی که می آموزید ممکن است در آینده به شما کمک نکند، اما ضرری هم ندارد. خودتان را مجبور کنید از آنچه اتفاق افتاده است یاد بگیرند، حتی اگر تمام چیزی که یاد می‌گیرید این باشد که زندگی گاهی می کوشد شما را به زمین بیندازد.

زندگینامه کریس گاردنر از فقر تا به سوی خوشبختی
بخوانید

خوش بینی

4. بجای شکاک بودن باور داشته باشید اما درستی آن را چک کنید

قسمتی از خوش بین بودن یادگیری این است که به جنبه مثبت ماجرا توجه کنید، اما دنیا یک مکان بد و خطرناک است و نگاه به جنبه مثبت امکان دارد شما را در معرض خطر قرار دهد. ما به طور طبیعی شکاک هستیم، زیرا ذهن ما در پی خطر است. به جای شک و تردید، باید باور داشته باشید، اما صحت امر را بررسی کنید.

اگر دختر شما می‌گوید که شب به منزل دوستش می‌ رود، قبول کنید و او را بفرستید، اما از درستی گفته‌ ی او مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که می‌توانید بعد از یک رویداد صحت آن را بررسی کنید و می‌توانید آن را به طور معمول انجام دهید. مثلا، وقتی که دختر خود را به مدرسه می‌ برید، ممکن است دوست او را ببیند، در این صورت می‌توانید پیش او بروید، سلام کنید و بگویید: “امیدوارم که دخترم پنج شنبه شب بیش از حد مزاحم شما نشده باشد.”

5. دعا کنید

برای سپاس‌گزاری از وجود خود، برای تشکر از چیزهایی که برای آن قدردان هستید دعا کنید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید چگونه دعا کردن به مثبت اندیشی شما کمک می‌کند؟ این کار علاوه بر اینکه یک حس آرامش روحی به شما می‌دهد، تمرکز شما را از مشکلات و ناراحتی‌ ها دور کرده و به سوی زندگی  هدایت می‌ کند.

خوش بینی

6. هرگاه به جنبه‌ ی مثبت قضایا نگاه نکردید به دست خود ضربه‌ای بزنید

بعضی ها به صورت پیش فرض منفی هستند. آن‌ ها همواره به سمت تاریک و منفی نگاه می‌کنند، زیرا این گونه عادت کرده‌ اند. در این شرایط ایده خوش‌ بینی احمقانه، ضعیف یا کودکانه به نظر می‌رسد. اگر متوجه شدید که به سمت منفی توجه می‌کنید، روی دست خود ضربه‌ ای بزنید. درواقع  یک نماینده فیزیکی از انتخابتان را برای متوقف کردن بد بینی به خود بدهید.

کتاب " راه موفقیت" نوشته جان گری
بخوانید

ضربه زدن در ذهن شما مجموعه‌ ای از خاطرات را می آورد که مغزتان را مجبور می‌کند هروقت که درحال بدبینی هستید متوجه شوید. این کار موجب می‌شود به صورت تصادفی یا به صورت پیش فرض منفی نگری در شما کاهش پیدا کند. این یک مجازات نیست، بلکه یک راه برای کمک به ذهن است وقتی که به صورت پیش فرض بدبین می‌شوید.

7. این شجاعت است که بدی را شکست می‌دهد

سوال این است که : “چگونه می‌توانم در جهان بسیار فاسد مثبت باشم؟” پاسخ این است: “شجاعت”. ممکن است برخی از افراد به شما بگویند که این عشق است که جهان را نجات خواهد داد یا فهم جهان را تغییر خواهد داد و یا محیط اطراف مردم است که آن‌ ها را بد می‌کند. هیچدام از این ها حقیقت ندارند. اگر  تمایل دارید در جهانی زندگی کنید که در آن به مثبت بودن افتخار می‌ کنید ، پس شجاع باشید و به دیگران به خاطر شجاعتشان پاداش بدهید. به شجاعت خود افتخار کنید، حتی اگر شما را در معرض خطر فیزیکی قرار دهد. شجاعت قدرتمند است و هنگامی که شجاعت به قدردانی افزوده شود، همه چیز را برای فردی خوش بین و خوشحال بودن خواهید داشت.

در واقع می‌‏توان گفت که هیچ انسانی خوش بین یا بدبین به دنیا نمی آید. بلکه انسان ها یاد می‌‏گیرند که در طول زندگی خوشبین یا بدبین باشند. اگر شما نسبت به مسائل پیرامون و زندگی خود بدبین هستید، می‌‏توانید آن را تغییر دهید، خوش بین بودن یک رفتار آموخته شده است. به این معنی که هر شخصی می‌‏تواند یاد بگیرد خوش بین باشد. پیشنهاد آکادمی بازار به شما این است که با استفاده از محصولات بسیار مفید و کاربردی معجزه قدرت ذهن توانایی های فردی خود را افزایش داده و به آن هدفی که دوست دارید برسید. در صورت تمایل به بهره مندی از این محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

 

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن